Ascultă Radio România Reșița Live

Zeci de oameni au dormit în faţa Primăriei Petroşani pentru a prinde loc la serviciul de paşapoarte

Zeci de oameni au dormit în faţa Primăriei Petroşani pentru a prinde loc la serviciul de paşapoarte

Articol editat de Mirabela Afronie, 21 iulie 2016, 10:01

Zeci de persoane s-au adunat încă de miercuri după-amiază în faţa Primăriei Petroşani, unde s-au aşezat la rând aşteptând deschiderea, joi dimineaţă, la ora 10.00, a biroului de paşapoarte, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Cei aproximativ 40 de oameni ce s-au strâns în faţa Primăriei şi-au făcut o listă pe care s-au trecut nominal, în condiţiile în care, în mod normal, lucrătorii de la paşapoarte procesează doar 35 de cereri. Pe parcursul nopţii, în faţa Primăriei Petroşani s-a strigat prezenţa din oră în oră, iar cine a lipsit a fost tăiat de pe listă.

„Ni s-a spus că se fac nişte liste, care încep cu o zi înainte de program, în baza listelor se dau nişte numere de ordine care încep dimineaţă, deci a trebuit să stăm să aşteptăm. Am fost la Deva, sunt 75 de locuri pe zi care intră, miercuri e singura zi în care intră o sută, ţinând cont că oamenii de acolo vin şi aici să facă paşapoarte şi în ziua în care vin aici, acolo pot să facă o sută, dar în celelalte zile nu pot să facă decât 75, este foarte interesant, şi aici (Petroşani- n.r) vin 35 de locuri, vin la ora 10 şi la 12 pleacă acasă şi aşa oamenii trebuie să stea cu o zi înainte”, a declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, Ilie Băluşă.

O altă hunedoreancă s-a plâns şi ea că instituţiile nu fac nimic pentru a-i ajuta.

„Aici se stă pentru nimic, pentru că luni la rând am rugat toate instituţiile abilitate să ne dea o informaţie, să ne ajute să instituim o anumită regulă, o anumită disciplină, că uitaţi în ce hal suntem, suntem oameni şi noi, suntem şi noi statul român, nu numai ei, Primăria este şi a noastră, după cum şi Prefectura este a noastră, şi Poliţia este a noastră. Plătim impozite şi taxe, plătim taxă pentru paşaport, cum suntem trataţi, a cui este această responsabilitate?”, a spus femeia.

Cetăţenii spun că nu sunt vinovaţi pentru lipsa de personal care generează astfel de situaţii şi că nu îi ajută cu nimic faptul că acest caz nu este unul izolat.

„De trei săptămâni încerc să-mi depun actele pentru paşaport, fiindcă se depun doar pentru 35 de persoane şi întâmplarea face să nu ajungi. Situaţia haotică se repetă şi la Deva, peste tot în ţară, dar pe noi nu ne interesează, noi suntem ai Văii şi ne adresăm instituţilor abilitate din Valea Jiului. De ce numai o zi pe săptămână? Am întrebat şi au spus că nu au personal. Ce vină avem noi că ei nu se organizează?”, s-a întreabat o femeie.

Pentru a fi siguri că intră la serviciul de paşapoarte, hunedorenii au stat la coadă şi peste 16 ore.

„Am venit miercuri la ora 13.00 pentru joi ora 10.00. Asta vreau să scoatem în relief şi să ne răspundă cineva, cine este abilitat să ne răspundă la astfel de întrebări – de ce să facem ceea ce am făcut, de ce să dormim pe scări, de ce să ne certăm, pentru ce? Noi vrem cu toţii acelaşi lucru, în ordine să obţinem un paşaport”, a susţinut o altă femeie.

Oamenii au adăugat că angajaţii de la Serviciul de Paşapoarte le-au reproşat momentul ales.

„Am fost săptămâna trecută şi am întrebat de ce e numai o dată pe şi de acolo mi s-a răspuns: <dumneavoastră numai acum v-aţi trezit să vă faceţi paşaportul, februarie şi martie ce aţi făcut?>”, a declarat o localnică.

”De la ora 17.00 am venit. Acum (ora 00:40- n.r.) lucrurile stau la fel. Oricum nu a trecut pe aici să întrebe de ce stăm aici, să întrebe ce facem… Singurul lucru care s-a întâmplat e că de zece minute a început să picure şi ne-au dat drumul înăuntru. În rest nimic nou. Lista nu s-a mai modificat pentru că oamenii sunt aici nu au mai plecat. Cei care vin dimineaţă o să încerce să nu respecte lista că vor un loc, cei care sunt pe listă vor apăra lista, asta va fi…-”, a mai spus Ilie Băluşă.

Subprefectul judeţului Hunedoara, Fabius Kiszely, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că lunile de vară sunt aglomerate.

„Abia fac efortul să îi dau o zi în perioada asta (angajaţii Serviciului de Paşapoarte- n.r). Aşa e şi la Deva, cum credeţi că e altfel? Pentru că toţi diasporenii noştri dragi vin să-şi reglementeze situaţia cu hârtiile şi din cauza asta, pentru că le e mai comod să o facă în ţară, decât în exterior, deşi au posibilitatea să o facă în exterior, la oficiile consulare, le e mai uşor să vină în Ţara Românească şi să facă… Ce să facă, asta e viaţa. Şi încă nu am ajuns la vârful de sarcină, ăla va fi undeva prin luna august, când începe să vină Italia şi Spania”, a spus subprefectul Fabius Kiszely.

Potrivit sursei citate, la serviciul de paşapoarte personalul este suficient.

„Personalul e dimensionat pe medie. Noi per medie de paşapoarte eliberate suntem câţi trebuie. Nu zic că şomăm în celelalte luni ale anului, dar activitatea e mult mai lejeră, undeva la 30, 40, 50 maxim de paşapoarte pe zi. Când vine sezonul estival, e nebunie”, a completat Fabius Kiszely.

Întrebat de ce se procesează doar 35 de cereri într-o zi, subprefectul a răspuns că echipamentul angajaţilor este unul mobil, iar condiţiile sunt de aşa natură încât nu permit o altă desfăşurare.

Situaţia de la Deva este similară, iar sala de aşteptare insalubră.

Sursa: mediafax.ro

Etichete:
Trei firme, interesate de primul sistem de bike-sharing din Lugoj: proiect de 95.000 de euro pentru mobilitate urbană verde
Actualitate marți, 14 octombrie 2025, 13:51

Trei firme, interesate de primul sistem de bike-sharing din Lugoj: proiect de 95.000 de euro pentru mobilitate urbană verde

Lugojul se pregătește pentru transportul alternativ Trei firme s-au arătat interesate de implementarea primului sistem de bike-sharing din Lugoj....

Trei firme, interesate de primul sistem de bike-sharing din Lugoj: proiect de 95.000 de euro pentru mobilitate urbană verde
ITM Caraș-Severin: controale în luna septembrie 2025. Cinci persoane depistate muncind fără forme legale
Actualitate marți, 14 octombrie 2025, 11:32

ITM Caraș-Severin: controale în luna septembrie 2025. Cinci persoane depistate muncind fără forme legale

ITM Caraș-Severin: controale în luna septembrie 2025. Cinci persoane depistate muncind fără forme legale În luna septembrie 2025, inspectorii de...

ITM Caraș-Severin: controale în luna septembrie 2025. Cinci persoane depistate muncind fără forme legale
Echipajele ISU „Semenic” Caraș-Severin au intervenit în 14 misiuni într-o singură zi
Actualitate marți, 14 octombrie 2025, 10:14

Echipajele ISU „Semenic” Caraș-Severin au intervenit în 14 misiuni într-o singură zi

Echipajele ISU „Semenic” Caraș-Severin au intervenit în 14 misiuni operative pe 13 octombrie. Dintre acestea, două au fost pentru stingerea...

Echipajele ISU „Semenic” Caraș-Severin au intervenit în 14 misiuni într-o singură zi
Singh Bhupinder, fostul manager al Spitalului Municipal Caransebeș, iese din arest la domiciliu și va fi cercetat sub control judiciar
Actualitate luni, 13 octombrie 2025, 17:35

Singh Bhupinder, fostul manager al Spitalului Municipal Caransebeș, iese din arest la domiciliu și va fi cercetat sub control judiciar

Tribunalul Timiș a decis luni, 13 octombrie, înlocuirea măsurii arestului la domiciliu cu cea a controlului judiciar pentru medicul Singh...

Singh Bhupinder, fostul manager al Spitalului Municipal Caransebeș, iese din arest la domiciliu și va fi cercetat sub control judiciar
Actualitate luni, 13 octombrie 2025, 16:29

Ziua Internațională a Reducerii Riscurilor de Dezastre a fost marcată și în Caraș-Severin

La sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “SEMENIC” al județului Caraș-Severin au fost organizate mai multe activități și...

Ziua Internațională a Reducerii Riscurilor de Dezastre a fost marcată și în Caraș-Severin
Actualitate luni, 13 octombrie 2025, 16:27

Reşiţa a intrat din nou pe harta internaţională a artei stradale

Un reprezentant de marcă al artei stradale, Millo, a transformat fațada blocului nr. 4 de pe Bulevardul Republicii din Reșița în operă de...

Reşiţa a intrat din nou pe harta internaţională a artei stradale
Actualitate luni, 13 octombrie 2025, 16:25

Arad: Tariful la încălzire rămâne neschimbat – 334,45 lei/Gcal

Consiliul Local Arad a decis menținerea tarifului la încălzire la 334,45 lei/Gcal, același preț plătit de populație din 2021. Singura...

Arad: Tariful la încălzire rămâne neschimbat – 334,45 lei/Gcal
Actualitate luni, 13 octombrie 2025, 15:51

Timișoara, lider național la utilizarea stațiilor publice de încărcare pentru mașini electrice

Timișoara se poziționează în fruntea clasamentului național privind utilizarea stațiilor publice de încărcare pentru vehicule electrice....

Timișoara, lider național la utilizarea stațiilor publice de încărcare pentru mașini electrice