locomotiva

Scandalul dintre edilii oraşelor Caransebeş şi Jimbolia ia amploare. Darius Postelnicul, primarul din Timiş, s-a arătat deranjat de afirmaţia făcută de primarul Marcel Vela, care a precizat că locomotiva a fost lăsată în paragină. Edilul Jimboliei susţine că primăria a investit 9.000 lei şi că tot timpul locomotiva a fost sub pază. Acesta a mai precizat că nu a fost informat că nu a îndeplinit condiţiile contractuale şi i se suspendă dreptul asupra locomotivei.

Contactat telefonic de echipa Radio România Reşiţa, Marcel Vela scoate în evidenţă aspecte ce contrazic afirmaţiile primarului din Jimbolia.

 

***

Locomotiva cu aburi construită la 1944 pentru Armata Germană, va îmbogăţi edilitar municipiul Caransebeş în zona Staţiei CFR. Locomotiva a staţionat 27 de ani în aer liber în Remiza Subcetate, fără nici o întrebuinţare, iar în urmă cu doi a fost transportată la Jimbolia unde ar fi trebuit să fie întreţinută şi protejată pentru expunerea ei ca piesă de muzeu. În urmă cu câteva zile administratorul locomotivei, Societatea Naţională Căile Ferate Române şi-a dat acordul pentru mutarea ei în oraşul de pe Timiş şi Sebeş, spune primarul Caransebeşului, Marcel Vela.

 

La polul opus, primarul Jimboliei susţine că a fost deposedat de locomotiva care făcea parte din patrimoniul cultural al oraşului. Acesta are un contract valabil în care se specifică faptul că locomotiva aparţine oraşului Jimbolia până în 18 mai 2016. Primarul Darius Postelnicul nu ştie cine a ordonat mutarea şi nici cine a plătit transportul pentru ca locomotiva să ajungă la Caransebeş.

 

 În timp ce primarul din Caransebeş speră ca până la 1 decembrie să expună această locomotivă cu abur împreună cu un vagon de epocă, într-un scuar în zona Gării Caransebeş, primarul din Jimbolia a anunţat Poliţia Transporturilor feroviare, a înaintat o plângere considerând că locomotiva i-a fost furată şi o vrea înapoi.