[AUDIO] Colaborare academică între Universitatea de Vest din Timişoara şi UNESCO: Ghid pentru profesorii de pretutindeni

Sub egida UNESCO, în cadrul „Institute for Information Technologies in Education – UNESCO IITE” și ”International Research and Training Center for Rural Education – UNESCO INRULED”, a fost publicat, în această lună, noul ghid cu titlul „Guidance on Open Educational Practices during School Closures: Utilizing OER under COVID-19 Pandemic in line with UNESCO OER Recommendation”. Ghidul vine în sprijinul profesorilor de pretutindeni, cu exemple de utilizări de practici și resurse educaționale deschise – Open Educational Resources, OER/Open Educational Practices, OEP – conform Recomandărilor OER ale UNESCO.

Recenta apariție este un prim ghid despre Resurse Educaționale Deschise (RED) care se publică după lansarea de către UNESCO, în 2 mai, a „Coaliției Dinamice pentru RED” (Dynamic Coalition for OER). La scrierea acestuia au contribuit trei universitari timișoreni, între care se află și conf. dr. Gabriela Grosseck, Departamentul de Psihologie, Universitatea de Vest din Timișoara. ”Apariţia acestui ghid, dedicat modului în care se dezvoltă utilizarea resurselor deschise în mediul şcolar, este rezultatul cooperării academice dintre mai mulţi cercetători ai centrului nostru universitar. Prestigiul lucrării este subliniat chiar prin parteneriatul care a permis apariţia acestor studii de caz, o relaţie de bună colaborare academică dintre UVT şi UNESCO”, subliniază rectorul UVT, prof.univ.dr. Marilen Gabriel Pirtea.

Din cele 12 studii de caz atent selectate dintre sutele de cazuri din toată lumea explorate, prezentate în acest ghid, două sunt din România. Ghidul a fost coordonat de Smart Learning Institute of Beijing Normal University (SLIBNU), avându-i ca parteneri pe IASLE, ALECSO, UNIR iTED, Spain, Edmodo și Universitatea de Vest din Timișoara. Purtătorul de cuvânt al UVT, Horea Băcanu, a vorbit la Radio Reşiţa despre această publicaţie:

Ghidul este publicat sub licențe deschise, urmând să-și găsească utilizare în procesul de predare și învățare realizat de toți actorii educaționali, dar și pentru orientarea noilor strategii educaționale.

Cele mai citite

Related Articles