Telenovela Vulpița a apărut în viețile românilor în urmă cu o lună și o are protagonistă pe Veronica Stegaru, din Vaslui, care a încercat să-și ascundă infidelittatea acuzând faptul că a fost răpită şi violată, pentru ca ulterior să se descopere că lucrurile nu au stat chiar aşa.

Din acel moment, soţii Stegaru din Vaslui şi-au expus zilnic viaţa în direct, cu lux de amănunte, inclusiv sexuale,  în emisiunea ”Acces Direct“ de la Antena 1. Mai mult, cei doi au ajuns şi în Parlament şi au fost primiţi în Comisia de Agricultură, aspect ce a trecut drept ştire la Antena 3. 

Telespectatorii au reclamat la CNA emisiunea, acuzând postul că promovează analfabetismul, prostia, incultura şi lipsa de profesionalism, dar şi că profită de pe urma acestor oameni, exploatându-i pentru audienţă.

În urma acestei reclamații,  Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat Antena 1 cu 100.000 de lei.

Radu Herjeu, membru CNA, a anunţat pe pagina sa de Facebook că sancţiunea a fost votată în unanimitate (9 voturi), iar amenda este cea maximă care se putea da pentru articolele încălcate, respectiv protecţia minorilor şi respectarea demnităţii umane. 

Pentru încălcarea legii în mod grav şi repetat (multiple articole privind protecţia minorilor şi respectarea demnităţii umane), în emisiunile Acces Direct din perioada 13.01-6.02, şi ţinând cont de antecedentele numeroase, am propus sancţionarea postului Antena 1 cu 100.000 de lei (maximul pentru articolele din cod invocate). Amenda a trecut cu 9 voturi (unanimitate)“ a scris Herjeu. 

Ce am văzut aici este un spectacol al degradării umane“, a declarat Dorina Rusu, potrivit Pagina de Media, după ce membrii CNA au urmărit astăzi ore bune cu fragmente din emisiunea ”Acces Direct“. 

De celalată parte, reprezentanţii Antenei 1 au fost cinici şi au folosit ca principal argument pentru a apăra producția faptul că sunt post comercial, prin urmare urmăresc audienţa, iar posturile concurente fac la fel.

Şi Mirela Vaida, prezentatoarea ”Acces Direct“ a comentat cazul şi a explicat că emisiunea este lider de audienţă de mai bine de o lună, iar atât timp cât milioane de oameni vor continua să urmărească „telenovela Vulpiţa“, ea va merge mai departe. 

În plus, spune Mirela Vaida, care îndeamnă oamenii să „renunţe la ipocrizie“, emisiunea nu-şi propune să ofere exemple şi să educe copiii, ci are un singur scop asumat: audienţa. 

Sursa: 2daynews.ro