Ascultă Radio România Reșița Live

[AUDIO] Chiar dacă nu e rentabilă, Regionala Timişoara NU are în vedere închiderea căii ferate Oraviţa-Anina. De la Bucureşti se decide soarta Semmeringului Bănăţean!

Regionala de Căi Ferate Timișoara NU doreşte închiderea Semmeringului Bănăţean, a declarat pentru Radio Reşiţa directorul sucursalei din vestul ţării, Florin Blăgăilă, prezent la discuţiile iniţiate de Universitatea „Eftimie Murgu” în vederea salvării de la închidere a căii ferate Oraviţa-Anina din data de 15 decembrie 2019:

[AUDIO] Chiar dacă nu e rentabilă, Regionala Timişoara NU are în vedere închiderea căii ferate Oraviţa-Anina. De la Bucureşti se decide soarta Semmeringului Bănăţean!

Articol editat de Gerhard Chwoika, 3 decembrie 2019, 05:25

Timişoara nu doreşte desfiinţarea trenului. Timişoara nu doreşte eliminarea pe perioada de 3 luni, de 6 luni sau ocazională de grupuri. Regionala Timişoara de Călători doreşte circulaţia acestui tren non-stop. Puterea de decizie nu este la noi. Dacă depindea de mine şi de stiloul meu, subiectul ăsta nu exista. Nu depinde de Regionala de transport Timişoara circulaţia acestui tren. 99,99% am făcut tot ce se poate omeneşte posibil ca acest tren să circule. Inclusiv ce a fost oameni în plus, i-am dat în altă parte. Dacă nu eram noi, vagoanele din gară au fost până mai ieri fără reparaţii periodice, acum le-am făcut la toate. Aveţi un vagon din 2010 care a stat în bălării până acum trei luni. Acum este în Paşcani să-i fac revizia şi să-l aduc în Oraviţa, să-l pregătesc la revizia din Timişoara, să-l fac salon. Avem două locomotive, una de rezervă, una titulară, cu care circulăm alternativ. Şi astea au fost făcute tot datorită nouă. Revizia la vagoane este 90% refăcută, tocmai ca să fim în aliniamentul cu ce se doreşte. Programul trenului îl fac flexibil cum se doreşte. Îl pot lăsa în Anina şi două ore, dar şi patru. OK, o să circule trenul: aprilie, mai, iunie, iulie, august, septembrie, e OK, dar în celelalate luni nu e OK. În perioada de iarnă nu e rentabil că, foloseşti oamenii, motorina, uzura, sunt multe de adunat şi NU este rentabil. Dar am zis să nu mergem pe rentabilitate şi din contră că mai sunt şi altele nerentabile şi să facem de aşa manieră încât să meargă datorită Semmeringului Bănăţean, dar dacă nu e conjunctură de fapte nu o să fie niciun tren„.

Florin Blăgăilă

Florin Blăgăilă a mai spus că, pentru o rezolvare corectă a situaţiei, implicarea primăriilor Anina şi Oraviţa este obligatorie, pentru că se are în vedere şi exploatarea serviciilor din cele două gări.

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 06:01

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier

Primarul Dominic Fritz a anunțat deschiderea circulației prin Pasajul Solventul Timișoara, un proiect strategic care conectează cartierele...

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier
Taxe și impozite Timișoara 2026: Ajustări și beneficii pentru plata anticipată
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 06:01

Taxe și impozite Timișoara 2026: Ajustări și beneficii pentru plata anticipată

Municipiul Timișoara va aplica în 2026 modificări semnificative la impozitul pe clădiri și terenuri. Pentru clădirile rezidențiale ale...

Taxe și impozite Timișoara 2026: Ajustări și beneficii pentru plata anticipată
Investiții publice în Bocșa, Caraș-Severin: lucrări culturale aproape de final, infrastructura rămâne o provocare
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 06:01

Investiții publice în Bocșa, Caraș-Severin: lucrări culturale aproape de final, infrastructura rămâne o provocare

Investițiile publice în Bocșa, Caraș-Severin avansează, însă nu toate proiectele se desfășoară în ritmul dorit de autorități și...

Investiții publice în Bocșa, Caraș-Severin: lucrări culturale aproape de final, infrastructura rămâne o provocare
Senatul aprobă modernizarea liniei ferate Caransebeș–Arad pentru dezvoltarea regională
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 09:00

Senatul aprobă modernizarea liniei ferate Caransebeș–Arad pentru dezvoltarea regională

Senatul, camera decizională, a aprobat recent legea care asigură finanțarea modernizării liniei ferate Caransebeș–Arad, după ce Camera...

Senatul aprobă modernizarea liniei ferate Caransebeș–Arad pentru dezvoltarea regională
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 08:00

Timișoara modernizează iluminatul public pe 66 de străzi cu tehnologie LED și energie verde

Primăria Municipiului Timișoara extinde proiectul de modernizare a iluminatului public pe 66 de străzi și bulevarde, după ce în această...

Timișoara modernizează iluminatul public pe 66 de străzi cu tehnologie LED și energie verde
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 07:51

Investiție majoră în energia Reșiței: centrală electrică pe gaz natural de 100 MW

Investiție majoră în energia Reșiței: Centrală electrică pe gaz natural de 100 MW, realizată de o companie din grupul PPC România Reșița...

Investiție majoră în energia Reșiței: centrală electrică pe gaz natural de 100 MW
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 07:22

Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări

Proiectul spitalului oncologic de la Reşița face paşi concreți. Clădirea în care îşi va desfăşura unitatea medicală activitatea este...

Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 06:45

Spitalul Județean din Reșița are RMN nou

Noul aparat de Rezonanță Magnetică Nucleară (RMN) a fost deja instalat și va fi funcțional, anunță președintele Consiliului Județean...

Spitalul Județean din Reșița are RMN nou