[UPDATE] Dezbaterile pe marginea subiectului privind salvarea de la închidere a căii ferate Oraviţa-Anina, au întrunit într-un cerc restrâns de cărăşeni, pe cei cu adevărat interesaţi în a salva unul din cele mai frumoase obiective turistice ale Banatului, o bijuterie tehnică şi arhitectonică a secolului al XIX-lea din Europa de sud-est.

Este vorba despre iniţiatorii acţiunii, Universitatea „Eftimie Murgu” din Reşiţa, reprezentanţii unor asociaţii de mediu din judeţ, o delegaţie a SRTFC Timișoara, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, reprezentantul Primăriei Anina, dar şi reşiţeni implicaţi în salvarea acestui simbol al Banatului de Munte, Semmeringul bănăţean.

Directorul SRTFC Timişoara, Florin Blăgăilă, a prezentat asistenţei parametrii tehnici şi faptul că mai multe luni din an, mai bine zis în cele de iarnă, transportul feroviar pe tronsonul Oraviţa-Anina nu este rentabil pentru Compania CFR. Motivul oficial este că ruta nu ar fi profitabilă și că se dorește eficientizarea activității transportului feroviar de călători. Fabian Ene din partea Primăriei Anina a spus că, în lunile de vară câteva sute de persoane au ales să admire frumusețile de pe traseul primei căi ferate montanistice din România. Directorul SRTFC Timişoara a subliniat că, hotărârea nu stă în mâinile sale ci Bucureştiul hotăreşte, cei din ministerul de resort. El poate ţine operabilă această cale ferată şi o poate la fel de bine închide din 15 decembrie, conform unei informări recente privind intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor.

Discuţiile au fost ample şi diverse, în concluzie până să se mişte lucrurile şi cineva să facă ceva, iniţiatorul acţiunii, Universitatea „Eftimie Murgu” din Reşiţa prin prof. univ. dr. ing. Gheorghe Popovici şi prorectorul dr. ing. Christian Chioncel, au propus mobilizarea la nivel local şi judeţean, chiar şi interjudeţean pentru data de 8 decembrie, respectiv 14 decembrie şi organizarea unei curse tur-retur pe cale ferată Oraviţa-Anina pentru ai demonstra eficienţa, chiar dacă CFR Călători ridică din umeri şi încearcă să şteargă de pe harta turistică a României, istoria de 156 de ani de cale ferată în Banatul de Munte. Reşiţenii nu se dau bătuţi, ei vor lupta până la capăt prin toate mijloacele şi demersurile posibile să ţină vie istoria feroviară românească.

Prin întâlnirea de joi, 28 noiembrie s-a decis ca autoritățile locale, primăriile unităţilor administrativ teritoriale de de-a lungul căii ferate, care până acum nu au mișcat niciun deget pentru ca acest tronson dintre Oravița-Anina să atragă turiști vor fi vrând nevrând mobilizaţi. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Flavius Nedelcea, a promis că va face tot ceea ce îi stă în putinţă să transmită mesajul grupului de acţiune forurilor decizionale superioare.

Prof. univ. dr. Gheorghe Popovici despre concluziile luate şi măsurile propuse:

Gheorghe Popovici

Gheorghe Popovici a mai spus că, în viziunea sa, din primăvara anului 2020 ar trebui pregătite, la nivel judeţean, programe şi pachete turistice pentru a susţine pe mai departe efortul de acum al societăţii civile. 

***

Sub genericul “Poate se mai poate face ceva”, Universitatea “Eftimie Murgu” din Reşiţa va găzdui joi, 28 noiembrie o masa rotundă având ca temă salvarea de la închidere a Semeringului bănăţean. Acţiunea va include o rundă de discuţii a persoanelor implicate în salvarea unuia dintre cele mai frumoase obiective turistice ale judeţului Caraş-Severin.

Acţiunea se va desfăşura în Sala Multimedia a universităţii reşiţene în intervalul orar 16.00-17.30.

Sursa foto: UEMR

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.