În cadrul unei conferițe de presă susținută de Casa de Asigurări de Sănătate Caraș-Severin, a fost adusă în discuție problema pacienților internați în Spitalul Județean Reșița, care sunt nevoiți să își cumpere medicamente, la îndemnul medicilor.

Directorul CAS, Nicolae Drăgan, explică:

„Eu le-am spus tuturor managerilor de spital și medicilor – Acum sunteți foarte bine plătiți,Casa Națională de Asigurări cere creșterea calității actului medical. Pacientul trebuie să beneficieze de medicamente gratuite. Prin lege și prin contract medicii sunt obligați să ofere bolnavilor internați tratamentul necesar. Ceea ce se întâmplă este o problemă de management. La Oravița, Moldova Nouă și Oțelu Roșu nu se cumpără nici un medicament. La Caransebeș 80-90% din medicamente nu se cumpără.

Este dreptul pacientului, conform legislației, în cazul în care medicul trimite pacientul să cumpere medicamente, șeful de secție trebuie să notifice acest lucru.Notificarea ajunge la directorul economic și managerul de spital va deconta achiziile făcute de către bolnav”.

În replică, managerul Spitalului Județean, Waldemar Murgu, consideră că aceste probleme trebuie semnalate conducerii, pentru ca astfel de practici să nu se mai repete.

„Spitalul Județean asigură un tratament de primă linie, exact ca toate celălalte spitale. Faptul că se poate întâmpla ca un medicament mai special să nu existe este posbil în orice spital din România. Acest lucru nu este o regulă și nu putem vorbi la modul general. În momentul în care se întâmplă asemeanea cazuri trebuie să ne sezizați. Pacientul a fost la secția X, la medicul Z și a lipsit medicamentul Y. Nu putem vorbi la modul generic, dar dacă o facem… așa ceva nu se întâmplă în spitalul nostru. Cazurile speciale trebuie discutate punctual și dovedite concret”.

Răzvan Todor