Piedică în calea autostopiştilor

autostop-660x330

Car sharing, carpooling, ride sharing sau partajarea unei mașini sunt denumiri diferite pentru același sistem prin care, pentru a te deplasa între orașe, alegi să împarți costurile de benzină cu alte persoane, fie că ai mașină sau nu. Este practic un fel de autostop organizat, pe care dai bani.  Astfel vei cheltui mai puțin, va fi mai convenabil și mai ușor decât a închiria o mașină, vei avea loc de parcare garantat şi vei fi prietenos cu natura. Deși la noi nu prea a prins conceptul, în țările din vest acesta funcționează foarte bine chiar și în interiorul orașului și se desfășoară într-un mod organizat.  Mai mult decât atât, autorităţile din România descurajează această practică. La începutul săptămânii, transportul în regim de taxi şi transportul în regim de închiriere se realizează numai de către transportatorii autorizaţi care deţin autorizaţii taxi valabile. De asemenea, este interzis transportul public contra-cost de persoane, cu un autoturism, fără a deţine, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă.
Persoanele fizice sau juridice care efectuează, în mod repetat, transport public contra-cost de persoane sau de mărfuri, fără să respecte regulile de mai sus, pot fi sancționate cu amenzi cuprinse între 1.000 și 5.000 de lei.
Voi ce credeţi, ar trebui autostopul promovat pentru a reduce numărul de maşini de pe şosele sau, din contra, ar trebui sancţionat pentru că nu prezintă siguranţă, nici pentru şoferi, nici pentru cei care fac autostopul?

Ascultaţi ce părere au şoferi de pe Calea Caransebeşului din Reşiţa, care nu deţin autorizaţie despre această lege:

Pe Drumul Lupacului, un alt loc de unde se face autostopul, am vorbit cu persoane care aşteptau să ajungă unde şi-au propus. Aici părerile sunt împărţite:

Prin adoptarea acestei legi este afectat şi un serviciu recent intrat în România, prin care persoanele îşi pot folosi autoturismele în regim de taxi, printr-o aplicaţie pe net.

Guvernul a argumentat că prin acest act normativ se va elimina concurenţa neloială și vor fi protejați șoferii atorizaţii și care plătesc taxe.

Şeful Serviciului Rutier din Caraş-Severin, Decebal Davidoiu spune că această practică are avantaje, dar şi dezavantaje:

Cele mai citite

Related Articles