Accidentele s-au înmulţit ca ciupercile după ploaie

5

Ploaia şi carosabilul umed reprezintă reale pericole pentru participanţii la trafic. Cele mai multe accidente pe timp de ploaie se produc din cauza obiceiurilor greşite ale şoferilor care nu ţin cont de condiţiile meteorologice. Cu alte cuvinte, aderenţa la carosabil umed este diferită faţă de cea când drumul este uscat. În Caraş-Severin, în ultimele zile au avut loc zeci de accidente de circulaţie, cele mai multe pe DN 58, între Caransebeş şi Reşiţa. Maşinile au zburat în decor, s-au înpotmolit în maluri de pământ, au lovit ziduri, dar au fost şi cazuri de impact frontal. Şeful Serviciului Rutier Caraş-Severin, comisar şef Decebal Davidoiu, spune că drumul este, întradevăr special şi alunecos, dar vinovaţii principali sunt şoferii care nu ţin cont de condiţiile meteo şi ignoră semnele de circulaţie care impun o serie de restricţii de viteză.

Poliţiştii Serviciului Rutier le recomandă conducătorilor auto să adopte o conduită preventivă la volan şi să ruleze cu viteză redusă, adaptată condiţiilor meteorologice şi de drum, în condiţii de carosabil umed. O altă recomandare utilă este ca luminile de întâlnire ale autovehiculelor să fie aprinse ziua pe toate categoriile de drumuri, nu doar pe cele pe care există obligativitatea instituită prin lege. În condiţii de ceaţă densă trebuie folosite şi luminile de ceaţă.

Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 de km/h în localităţi sau 50 de km/h în afara localităţilor, când fenomenele meteorologice reduc vizibilitatea sub 100 de metri. Această viteză permite oprirea în condiţii de siguranţă când apare în trafic o situaţie de pericol.

Condiţiile meteo-rutiere nefavorabile impun o atenţie sporită din partea celor de la volan, care trebuie să adapteze permanent viteza de deplasare la starea suprafeţei carosabile şi să evite, pe cât posibil, efectuarea manevrelor de depăşire, care se dovedesc extrem de periculoase.

 

Cele mai citite

Related Articles