Tesla a stabilit un nou record la circuitul german Nürburgring

Tesla, compania americană de automobile electrice condusă de Elon Musk, a reușit o performanță impresionantă la faimosul circuit german Nürburgring. Mașina sa de vârf, Tesla Model S Plaid, echipată cu noul Track Pack, a realizat un timp de 6 minute și 43 de secunde pe traseul de 20,8 kilometri, depășind recordul anterior deținut de un Porsche Taycan Turbo S.

Tesla Model S Plaid este cea mai performantă versiune a sedanului electric al companiei, care poate atinge o viteză maximă de 320 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2 secunde. Mașina are trei motoare electrice care produc împreună peste 1.000 de cai putere și o autonomie de peste 600 de kilometri.

Pentru a îmbunătăți performanțele pe circuit, Tesla a dezvoltat un Track Pack special pentru Model S Plaid, care include anvelope sportive Michelin Pilot Sport Cup 2R, frâne cu discuri din carbon-ceramic, jante din aliaj ușor și un sistem de răcire optimizat.

Recordul stabilit de Tesla Model S Plaid cu Track Pack la Nürburgring este cu 12 secunde mai bun decât cel al Porsche Taycan Turbo S, care a obținut un timp de 6 minute și 55 de secunde în august 2019 . De asemenea, este cel mai bun timp înregistrat vreodată de o mașină electrică de serie pe acest circuit.

Acest nou record bate cel mai bun timp anterior al Tesla, de 7 minute și 30,9 secunde, stabilit în 2021. Deși timpul pe tur din 2021 a fost stabilit pe baza unei versiuni măsurate de 20,6 kilometri a pistei Nürburgring, Tesla a stabilit și un record oficial de 20,8 kilometri pentru 7 minute și 35,5 secunde în aceeași zi. Oricum ar fi, Tesla are acum două recorduri autentice de Model S înaintea recordului Porsche din 2019 cu modelul Taycan Turbo S complet electric la aproximativ 7 minute și 42 de secunde.

Recordul obținut a fost confirmat de oficialii circuitului și de cei ai companiei americane.

Recordul a fost apreciat și de alți producători de automobile electrice, cum ar fi Lucid Motors, care a declarat că este o dovadă a progresului tehnologic din domeniu. Totuși, unii experți au subliniat că recordul nu este omologat oficial de Federația Internațională a Automobilului (FIA) și că nu reflectă condițiile reale de trafic.

Tesla intenționează să continue să își testeze și să își îmbunătățească mașinile pe circuitul Nürburgring, dar și pe alte trasee celebre, cum ar fi Laguna Seca sau Spa-Francorchamps. Compania vrea să demonstreze că automobilele electrice pot concura cu cele cu motor termic nu numai în privința eficienței, ci și în privința performanței.

De același autor

Related Articles