Motorul de căutare de la Microsoft, Bing, își distruge concurența cu noul său Chatbot

Este posibil ca Microsoft să-și fi dat seama în sfârșit cum să vă facă să utilizați Bing.

Microsoft a dezvăluit marți, 7 februarie, o nouă versiune a motorului său de căutare Bing care încorporează tehnologia din spatele ChatGPT, un sistem de inteligență artificială, prescurtat AI, pentru răspunsuri conversaționale și creative care marchează prima șansă mare în ultimii ani de a depășii regele căutărilor Google.

Bing este acum un „co-pilot alimentat de AI pentru web”, a spus gigantul tehnologic, oferind rezultate de căutare impregnate cu informații din modelul de limbă mare de la partenerul Microsoft OpenAI. Bing primește, de asemenea, o nouă fereastră de chat despre care Microsoft a spus că va ajuta la furnizarea de liste de cumpărături și sfaturi, sfaturi de călătorie și jocuri trivia. De asemenea, tehnologia este încorporată în browserul Microsoft Edge, capabil să îndeplinească sarcini precum rezumarea PDF-urilor și generarea de postări LinkedIn. Puteți încerca o versiune de previzualizare a noii tehnologii „AI powered co-pilot” cu un număr limitat de interogări pregătite de Microsoft la bing.com/new și să vă înscrieți pentru a intra pe o listă de așteptare pentru o lansare mai largă. În săptămânile următoare, Microsoft plănuiește să îl ofere milioanelor de oameni și să adauge o versiune mobilă.

Tehnologia este o nouă dezvoltare majoră pentru afacerea de căutare, care nu s-a schimbat prea mult de-a lungul anilor. Google a lucrat pentru a amesteca mai multe răspunsuri în rezultatele sale, dar acest lucru este slab în comparație cu ceea ce poate oferi noua tehnologie AI.

Microsoft are acum o fereastră pentru a fi un jucător mai mare în spațiul tehnologic pentru consumatori, începând cu asistentul său chatbot încorporat în Bing.

Google, regele afacerii cu motoare de căutare, a încercat să supere Microsoft prin dezvăluirea propriului său chatbot AI, pe nume Bard, lunea aceasta. Google a inventat cheia tehnologiei AI transformatoare pentru aceste modele mari de limbaj și este un candidat serios. În primul rând, Google, nu Bing, este site-ul preferat pentru oamenii care caută informații astăzi.

Dar Microsoft pare să fie în avans în construirea tehnologiei direct în produsele sale. Și când Bing a încorporat informațiile inteligenței artificiale în rezultatele căutării sale am văzut cel mai mare salt în relevanță din ultimele două decenii.

Microsoft va afișa reclame lângă noile rezultate ale căutării AI.

Începând cu ianuarie, Bing a avut o cotă de 3% din utilizarea motoarelor de căutare, mult mai mică decât cea de 92% a Google, potrivit firmei de analiză StatCounter. Căutarea este cea mai importantă sursă de venit a Google, deoarece compania plasează anunțuri lângă rezultatele căutării.

Microsoft încearcă să evite unele probleme potențiale mari de inteligență artificioală. Răspunsurile sale AI sunt prezentate ca sugestii și puncte de plecare, nu ca ultimul cuvânt, deci termenul „co-pilot”, nu pilot este total potrivit

De exemplu, atunci când doriți să utilizați noile instrumente AI ale Microsoft pentru a stimula creativitatea, ar trebui să tratați textul AI ca pe o schiță.

Bing în unele situații citează sursele sale, de exemplu articole cu recomandări de produse, pentru o mai bună transparență. În comparație, oricine poate ghici de unde își primește sfaturile și răspunsurile ChatGPT.

Și dacă nu vă plac rezultatele, interfața Bing oferă două butoane, unul cu degetul mare în sus pentru a vă arata mulțumirea rezultatului și unul cu degetul mare în jos pentru a vă arăta dezamăgirea răspunsului. Folosirea acelor două butoane sunt benefice pentru developerii proiectului pentru a ajusta modul cum software-ul trebuie să ofere răspunsuri.

Microsoft și OpenAI nu au detaliat exact modul în care Bing folosește tehnologia OpenAI. Acesta variază de la o interogare de căutare la alta, cu un sistem de hibridizare Microsoft numit Prometheus care supraveghează procesul de răspuns. Bing este folosit pentru lucruri precum încorporarea de informații noi de pe web, inserarea de anunțuri și evaluarea autenticității surselor de informații. OpenAI ajută la formularea răspunsurilor într-un limbaj care poate fi citit, aprofundând interogările de căutare și generând text nou pentru solicitări care necesită mai multă creativitate.

Bing și Edge sunt primii pași de integrare a instrumentelor OpenAI, dar nu ultimul.

Gartner, o companie americană de consultanță și cercetare în IT, prezice că până în 2025, piața software-ului AI va ajunge la aproape 134,8 miliarde de dolari. În următorii cinci ani, creșterea pieței se va accelera de la 14,4% în 2021 la 31,1% în 2025, depășind considerabil creșterea globală a pieței de software.

Luna trecută, mai multe rapoarte au indicat că Microsoft intenționează să investească 10 miliarde de dolari în OpenAI.

Aplicaţia Bing a urcat pe locul 12 în topul aplicaţiilor gratuite din App Store, versiunea pentru Statele Unite ale Americii, după doar câteva ore de la anunţul de lansare a chatbot-ului care va fi integrat în motorul de căutare cu acelaşi nume. Nu cu mult timp în urmă pe locul 160 la categoria Productivitate.

În acelaşi timp, Edge, care părea să aibă soarta lui Bing, dar pe nişa browser-elor web, a ajuns deja pe locul 3 în categoria Utilitate.

Bineînțeles, această creștere rapidă în topuri a fost doar din cauza interesului crescut al populației pentru chatboții conversaționali.  

De același autor

Related Articles