Mark Zuckerberg dezvăluie noul Quest Pro VR

Mark Zuckerberg a dezvăluit o nouă cască VR, Quest Pro, la un eveniment online organizat pentru dezvoltatori. Cu un preț de 1.499 USD (1.499 GBP), Quest Pro este de aproape patru ori mai mare decât prețul actualului căști Meta, Quest 2, care începe de la 399 USD. Are lentile mai subțiri, o baterie curbată în jurul curelei pentru cap din spate și controlere care se auto-urmează. De asemenea, setul cu cască permite utilizatorilor să-și vadă mediul real în jurul periferiei ecranului.

Quest Pro are capacități de realitate mixtă, spre deosebire de predecesorul său – ceea ce înseamnă că conținutul digital poate fi vizualizat suprapus în lumea reală. Seful meta Mark Zuckerberg a spus că realitatea mixtă este „următorul pas major pentru realitatea virtuală”.

Analiștii spun că prețul ridicat de lansare a făcut din acesta un dispozitiv mai potrivit pentru utilizatorii de gamă înaltă decât pentru piața de masă.

Firma Meta, cunoscută anterior ca Facebook, își pariază viitorul pe crearea unui metavers – o lume virtuală în care oamenii își pot conduce viața de zi cu zi, sub formă de avataruri, și pot explora spații virtuale fanteziste.

Multe firme de tehnologie își construiesc propriile metaverse, dar este probabil să treacă câțiva ani până să existe. Lumea de realitate virtuală existentă a lui Meta, Horizons, a primit recenzii mixte până acum și au existat rapoarte despre avatare care comit violență și agresiune sexuală în cadrul acesteia.

S-a vorbit mult despre aplicațiile de realitate virtuală în timpul evenimentului, dintre care unele s-au dovedit foarte profitabile pentru dezvoltatorii lor, cum ar fi versiunea VR a jocului video Resident Evil 4, care a făcut venituri de 2 milioane de dolari în primele 24 de ore.

Noile titluri de jocuri VR anunțate includ Iron Man și Among Us, precum și un viitor parteneriat cu Xbox Cloud Gaming de la Microsoft. Cu toate acestea, nu a existat nicio actualizare privind mult așteptatul VR Grand Theft Auto: San Andreas, pe care unii jucători o anticipaseră. Iar una dintre cele mai populare aplicații de pe magazinul Quest a fost YouTube VR.

„Scopul final al metaversului este să te simți ca orice altă experiență socială, mare și mică”, a spus Vishal Shah, vicepreședintele metaversului Meta.

Sursa: www.bbc.com

De același autor

Related Articles