În cursul zilei de ieri, gigantul american Facebook a lansat versiunea „lite” a serviciului său de partajare de fotografii și videoclipuri Instagram. Lansarea a avut loc in peste 170 de țări și este destinată zonelor rurale și comunităților izolate, care nu dispun de acces ultrarapid la internet, informează AFP și Reuters, citate de Agerpres.

Compania fondată de Mark Zuckerberg, care deține cea mai mare rețea de socializare, cea mai mare platformă de mesagerie și alte câteva platforme uriașe, a anunțat în mod oficial lansarea aplicației Instagram Lite, dedicată țărilor aflate în curs de dezvoltare, unde internetul nu e tocmai grozav.

De 15 ori mai puțin spațiu necesar

Instagram Lite, care ocupă doar 2MB (comparativ cu 30 MB în cazul versiunii complete) și funcționează chiar și pe rețele 2G, poate fi descărcată pe dispozitive echipate cu sistemul de operare Android al Google.

Aplicația nu este disponibilă deocamdată în magazinul online al Apple.

Echipele noastre au conceput versiuni lite ale aplicațiilor noastre pentru persoanele cu conexiuni lente sau servicii de date limitate, deoarece principiul nostru de bază este să nu lăsăm pe nimeni în urmă”, a declarat Tzach Hadar, manager de produs în cadrul sucursalei Facebook din Tel Aviv (Israel), care a lucrat la crearea Instagram Lite.

Dimensiuni mai mici – funcții mai puține

Facebook a lansat Instagram Lite ca o soluție pentru cei care au conexiuni foarte slabe la internet de a folosi platforma sa, aplicația fiind o versiune substanțial comprimată a versiunii oficiale, totul mulțumită mutării multor elemente interne în serverele Instagram.

Aplicația include principalele caracteristici ale Instagram, permițând editarea și publicarea fotografiilor, adăugarea de reacții sub formă de GIF-uri și stickere sau partajarea înregistrărilor video.

Instagram Lite nu permite însă utilizarea anumitor funcții, în special cele care sunt mari consumatoare de date, cum ar fi filtrele de realitate augmentată. De asemenea, aplicația nu afișează reclame.

Cu acest nou serviciu, Facebook își extinde strategia de cucerire a piețelor emergente, precum India sau Brazilia, unde marja sa de progres este mai mare decât în Europa sau Statele Unite.

Încă un Lite în familie

Potrivit iDevice.ro, Facebook nu e la prima aplicație Lite, ele fiind gândite în principal pentru Africa, acolo unde internetul e disponibil în foarte puține zone și cu viteze extrem de slabe, aceste tipuri de aplicații ajutând oamenii să acceseze platformele online chiar și în aceste condiții.

Cu acest nou serviciu, Facebook își extinde strategia de cucerire a piețelor emergente, precum India sau Brazilia, unde marja sa de progres este mai mare decât în Europa sau Statele Unite.

Gigantul social media pare totodată că încearcă să consolideze sfera familiei sale de aplicații (Instagram, WhatsApp, Messenger), în pofida numeroaselor investigații pentru practicile anticoncurențiale de care este vizat în Statele Unite și în lume.

În ultimul an, Instagram a devenit pentru mulți un colac de salvare ce le permite să se conecteze cu cei dragi sau să găsească un mic moment de inspirație, fie că este vorba despre o fotografie cu nou-născutul unui apropiat sau despre o înregistrare video cu căței care descoperă zăpada”, a scris compania.

Versiunea similară de Facebook – Facebook Lite – este disponibilă la nivel mondial de cinci ani.

sursa foto: economica.net