Autoritatea franceză a amendat compania Alphabet cu 220 milioane de euro (267,48 milioane de dolari) în urma unei investigaţii care a arătat că Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa de publicitate online, unde unele din instrumentele sale au devenit aproape esenţiale pentru marii editori. Compania mamă a Google, a acceptat să facă schimbări la unele din serviciile sale de publicitate online extrem de folosite, în urma încheierii unui acord cu Autoritatea de Reglementare Antitrust din Franţa, transmite Reuters.

„Decizia de a sancţiona Google are o importanţă deosebită deoarece este prima decizie din lume care se concentrează pe procesele algoritmice complexe de licitaţie pe care se bazează publicitatea online”, a afirmat Isabelle de Silva, şeful Autorităţii franceze de Reglementare Antitrust.

De Silva a precizat că valoarea amenzii a fost redusă în urma încheierii acordului, dar nu a dat amănunte.

Şi autoritatea similară din Italia anunţa recent că investighează gigantul american Google pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online a ţării. În 2019, piaţa italiană de publicitate online a înregistrat venituri de peste 3,3 miliarde de euro.

Deasemenea, Comisia Europeană a impus Google o amendă de 1,49 miliarde de euro anul trecut, pentru că a împiedicat accesul rivalilor pe piaţa de publicitate online.

Sursa foto: Gizmodo