Într-o lume digitală în care imaginile sunt intens folosite pe toate rețelele de socializare, o aplicație de audio chat câștigă din ce în ce mai mulți adepți. Aplicația pe care o folosesc chiar și cei mai bogați oameni din lume este „compusă” din conferințe, apeluri audio și facilități radio.

În ultima lună, se pare că aplicația Clubhouse este pe buzele tuturor. Aceasta este cea mai nouă rețea de socializare bazată pe chat audio. Utilizatorii pot asculta conversații, interviuri și dezbateri între diverși oameni pe care îi urmăresc, inclusiv persoane celebre, la fel ca atunci când pornești un podcast live, exclusiv.

Impactul în România

„Clubhouse” este nouă platformă care de la începutul anului doar în România a fost accesată de 75 de mii de utilizatori de IPhone. Aici au loc dezbateri inițiate de o singură persoană, dar la care pot asista și chiar interveni și alții.

Aproape 13% dintre utilizatorii de IPhone din România, care stau în mediul urban folosesc această aplicație. Aceștia au între 18 și 44 de ani.

Aplicația a fost lansată anul trecut, de doi antreprenori din Silicon Valley și a devenit rapid cunoscută, mai ales după ce Elon Musk a ținut o prelegere. Tot el l-a invitat pe Vladimir Putin la o discuție audio. Kremlinul a spus ulterior că miliardarul nu a răspuns la detaliile cerute pentru o posibilă întâlnire.

Clubhouse – un Club exclusivist

Aplicația Clubhouse poate fi accesată doar pe bază de invitație, deci asta înseamnă că nu poți pur și simplu să o descarci din magazinul de aplicații și să-ți creezi un cont. Ca la multe cluburi selecte din viața reală, trebuie să fii invitat să aderi de către un membru deja existent.

Totuși, utilizatorii activi nu pot trimite aduce în platformă pe oricine vrea să se alăture, pentru că, inițial, aceștia au disponibile doar două invitații. Probabil acest lucru se va schimba, pentru că fondatorii au anunțat că planul lor principal pentru 2021 este să facă disponibilă rețeaua Clubhouse pentru toată lumea.

Atunci când te înscrii, vei fi rugat să selectezi subiecte de interes – precum tehnologie, cărți, business sau sănătate. Cu cât oferi aplicației mai multe informații referitoare la interesele tale, cu atât îți va recomanda mai multe camere („rooms”) cărora să te alături.

Această „cameră” de conversație este la fel ca o conferință unde doar câțiva vorbesc și majoritatea ascultă. Atunci când discuția s-a încheiat, „camera” este închisă, iar înregistrarea conversației dispare.

În condițiile în care conversația este deschisă puteți adresa întrebări, ridicând în mod virtual mâna.

Despre Clubhouse

Rețeaua de socializare a fost lansată în martie de 2020 de antreprenorii Paul Davidson și Rohan Seth, în Silicon Valley. În mai 2020 avea deja 1500 de utilizatori și valora 100 de milioane de dolari. A devenit, însă, foarte populară după ce Elon Musk a organizat o conferință cu CEO-ul Clubhouse.

Între timp, deși e în continuare în beta, aplicația a suferit mai multe mutații și, mulțumită publicității pe care i-o face cel mai bogat om din lume, a strâns peste opt milioane de utilizatori, printre care și Drake, Mark Zuckerberg, MC Hammer, Oprah sau Lucian Mîndruță.

În esență, Clubhouse e un hibrid între un podcast, o conferință Ted Talk și un live pe Facebook. Utilizatorii se organizează în cluburi sau camere și discută audio, în timp real, pe o anumită temă, în fața unor spectatori care pot cere dreptul să vorbească și ei, sau doar ascultă. O comparație plastică ar fi aceea cu un cenaclu virtual sau cu un colț online al vorbitorilor din Hyde Park.

Detalii din interior

Potrivit articolului scris de jurnalistul și scenaristul Radu Călin Crahmaliuc pe site-ul mindcraftstories.ro, aflăm că autorul s-a alăturat platformei Clubhouse și că în teorie, conceptul sună destul de interesant, în practică însă, în cele două săptămâni petrecute de autor printre oameni cu idei, care nu se tem să le verbalizeze tare și răspicat în fața unor necunoscuți, au fost identificate puține avantaje și o listă consistentă de probleme.

Cu tot respectul pentru domnii Musk și Putin, Clubhouse e un paradis pentru oamenii cărora le place să se audă vorbind și vorbesc foarte des. Nimicul și absurdul sunt la ele acasă. Agențiile de publicitate au aterizat pe platformă înaintea clienților și asta îi obligă să-și vândă chestii unii altora, ceea ce e destul de greu de privit sau ascultat.

Am asistat pe Clubhouse la discuții în romgleză despre cum să-ți optimizezi profilul de Clubhouse ca să ai câți mai mulți followeri pe Clubhouse. De ce ai vrea să ai mai mulți followeri când n-ai nimic de zis? Ca să fie.

Am ascultat experți autoproclamați în dezvoltare personală, specialiști autoproclamați în marketing și comunicare, manageri autoproclamați de succes, milionari de carton, vizionari, angel investors, am ascultat chiar și un grup de prieteni care făceau karaoke pe Frank Ocean în timp ce făceau duș.

Așa cum bine zicea și un articol de pe Wired: „Clubhouse mi-a vindecat sindromul Impostorului”. Nu contest că există și discuții interesante pe Clubhouse, sunt sigur că există, zic doar că șansele să dai peste una sunt destul de mici. Și asta derivă parțial din următoarea problemă a aplicației.
” aflăm de la autorul articolului de pe mindcraftstories.ro, mai sus menționat.

Vulnerabilitățile

Într-un moment în care toată lumea e isterizată că se fură date personale, paradoxul cel mai mare al întâlnirilor spontane și efemere, care nu sunt înregistrate, e că ele se înregistrează. Le înregistrează Clubhouse, așa cum recunosc chiar ei în Privacy Policy și, ocazional, le înregistrează și utilizatorii, așa cum se scapă un redactor Vice într-un articol despre Clubhouse și conspirații.

Partea bună e că oricum Clubhouse îți știe deja numărul de telefon și toată agenda de contacte din momentul în care te înscrii, deci niște înregistrări ambientale în plus, nici nu mai contează, mai ales că mai bine te înregistrează unii noi și cool, decât unii vechi și pe ducă.

Pentru cine e Clubhouse?

Pentru cei care se entuziasmează ușor. Pentru cei cu foarte mult timp liber, cărora le place să tragă cu urechea. Pentru fanii karaoke. Pentru organizatorii de evenimente și conferințe de presă. Pentru oamenii care scriu cărți de dezvoltare personală intitulate: „Cum să te îmbogățești scriind cărți de dezvoltare personală”. Pentru oamenii care vor să fie ascultați cu orice preț. Pentru îndrăgostiții de ședințe. Pentru cercurile de improvizație și poezie. Pentru cei pasionați de ASMR.

Aaaaa!… Și momentan, Clubhouse este disponibil doar pentru utilizatorii de IPhone prin AppStore.

sursa foto: cdn.abcotvs.com