Alef lansează modelul de mașină zburătoare și speră să o vândă începând cu 2025

O companie startup din Silicon Valley speră să revoluționeze transportul, începând cu navetiștii dispuși să plătească 300.000 de dolari pentru a scăpa de trafic.

Alef Aeronautics a dezvăluit la jumătatea lui octombrie un prototip al primei sale mașini zburătoare Alef, o mașină despre care compania speră că va permite navetiștilor îndrăgiți să conducă atât pe drumuri, cât și să planeze peste trafic începând din 2025.

Modelul Alef A este proiectat pentru a avea o rază de rulare de 200 mile și o rază de zbor de 110 mile. Startup-ul a început să preia comenzi și pe site-ul său pentru primele modele.

Compania a prezentat un prototip de un singur pasager al modelului Alef A și două prototipuri zburătoare numite Alef Zero la o conferință de presă la Universitatea Draper din San Mateo, California, care găzduiește unul dintre cele două centre de design ale companiei din Silicon Valley. Modelul A va fi echipat cu cele opt elice care ar trebui să-l lase să zboare pentru prima dată în lunile următoare, a declarat directorul executiv Jim Dukhovny într-un interviu și, în cele din urmă, ar putea duce la un Model Z de 35.000 de dolari în 2030, care necesită doar o licență de dronă pentru a funcționa.

Compania se numără printre numeroasele firme de aeronautică care speră să revoluționeze transportul cu aeronave electrice cu decolare și aterizare verticală și tehnologie de pilotare autonomă. Dar provocările de inginerie sunt mari, iar provocările de reglementare sunt poate chiar mai mari pe măsură ce cetățenii, Administrația Federală a Aviației și guvernele locale se luptă cu ideea unui cer populat de sute de avioane personale și poate și drone de livrare.

Mașina zburătoare Alef va revoluționa transportul, a spus Jim Dukhovny, arătând spre mașini zburătoare din filmele Înapoi în viitor și Bladerunner și desenul animat Jetsons. Un videoclip care rulează în timpul evenimentului a arătat o animație cu zeci de mașini zburătoare în flux pe benzi aeriene deasupra San Francisco.

Acea tehnologie de decolare verticală este bine stabilită de industria dronelor, iar compania a testat-o ​​cu cele două prototipuri ale sale Alef Zero.

Compania dorește, de asemenea, să construiască un design Alef alimentat de celule de combustibil cu hidrogen. Ar trebui să aibă o autonomie mult mai mare de 400 de mile.

Compania nu a testat încă pivotul de la decolarea ascendentă la zborul orizontal cu un pasager uman. Este mult mai complicat și mai riscant și va avea loc după compania va strânge o nouă rundă de finanțare. Tim Draper, un capitalist de risc din Silicon Valley, care a finanțat și producătorul de vehicule electrice Tesla, este un investitor timpuriu al Alef.

În cele din urmă, Alef Z ar putea avea o autonomie de 200 de mile în zbor și 400 de mile pe drum, cu modele care pot transporta patru până la șase pasageri, speră compania.

Sursa: www.cnet.com

De același autor

Related Articles