Ascultă Radio România Reșița Live

Emil Ghinea a dominat prima zi a Memorialului Werner Hirschvogel

Emil Ghinea a dominat prima zi a Memorialului Werner Hirschvogel, liderul sezonului de Viteză în Coastă reușind cei mai buni timpi în urcările libere și cronometrate.

Emil Ghinea a dominat prima zi a Memorialului Werner Hirschvogel
Foto: Georgian Popovici

Articol editat de Vali Hora, 6 iulie 2024, 21:52


Caravana Vitezei în Coastă se află weekendul acesta la Reșița! Pe tradiționalul traseu din Valea Domanului se desfășoară întrecerile Memorialului Werner Hirschvogel, care contează pentru cea de-a șasea etapă a sezonului. Prima zi a competiției a fost dedicată antrenamentelor libere și cronometrate, care au adus la start 48 de piloți. Rețeta succesului a fost respectată și de această dată: mașinile tari, cu motoare turate la maxim, au gonit pe traseul reșițean, spre deliciul unui public entuziast, care așteaptă an de an cu nerăbdare spectacolul cailor-putere. Soarele torid a îngreunat oarecum misiunea piloților – dar concurenții s-au arătat încântați de revenirea pe traseul din Valea Domanului.

“Întotdeauna la Reșița este o atmosferă foarte frumoasă, traseul este unul dintre traseele mele preferate. Am și mulți prieteni aici, unul dintre ei este Francisc Vaștag, chiar m-am întâlnit ieri cu el și avem întotdeauna multe de povestit. Mă bucur de atmosfera frumoasă de aici. Eu am avut o pauză destul de lungă, iar acum pur și simplu vreau să mă reacomodez cât mai rapid cu mașina, cu atmosfera de cursă – și bineînțeles, să merg cât mai bine. Dacă s-ar putea să câștig, ar fi extraordinar, dar nu cred. Concurența e foarte tare, sunt piloți foarte buni, cu mașini foarte bune, deci chiar cred că este o creștere a nivelului competiției destul de mare în ultimii ani. Traseul are viraje rapide, acolo orice ezitare poate să facă o diferență foarte mare. Vremea este superbă, dar e prea cald pentru mașini și pentru piloți. Sigur o să slăbim mult. Întotdeauna aici la Reșița avem un public numeros, oameni care se pricep la curse – este o atmosferă superbă”, a spus veteranul Mihai Leu.

Deși concurează pentru prima oară pe traseul reșițean, campionul francez Jerome France a fost imediat cucerit de zonă și de atmosfera din capitala Banatului de Munte.

“Traseul de aici e cel mai rapid și mai tehnic pe care l-am văzut în România, sunt curbe de viteză foarte mare. Trebuie să ai încredere în materialul de concurs – și în tine, evident. Sunt pentru prima oară aici, la cursă – dar am avut ocazia să vin acum doi ani la Reșița. M-am plimbat atunci pe dealurile din jur, e o zonă foarte, foarte frumoasă. Mașina mea nu e gata, dar mi-a sărit în ajutor Costel Cășuneanu, merg aici cu mașina lui cu care a concurat anul trecut.

Nu e ideal să descoperi mașina pe un traseu atât de rapid, pe care abia începi să-l cunoști. O să fac ce pot, e o soluție de compromis pentru această cursă. Traseul din Valea Domanului e unul din cele mai provocatoare, cu siguranță e în Top 3 în România pentru mine. Dacă s-ar putea să se mai lucreze la îmbunătățirea suprafeței de rulare, ar fi frumos. Ar fi binevenit un ajutor din partea autorităților publice de aici, pentru că e o atracție a zonei. Eu trimit poze la prietenii mei din Europa, ca să arăt cât de frumoase sunt traseele din Romania.”

Încântat de revenirea la Reșița s-a arătat și pilotul Octavian Ciovică, unul dintre fruntașii competiției.

“De fiecare dată când vin la Reșița, parcă vin acasă. E o etapă de suflet, o etapă foarte bine organizată în acest sezon. Calitatea asfaltului este mai bună decât în sezonul trecut, dar totuși deficitară, dacă putem spune așa. Avem un parcurs până acum destul de bun, sunt mulțumit. Am încercat să vedem cum stăm cu temperaturile la anvelopă, la ulei, la motor – și stăm bine. Sunt 48 de piloți înscriși, un număr destul de mic – dar e explicabil, Reșița este destul de departe față de locațiile unde domiciliem. Dar, repet, e o plăcere să vii la Reșița. Eu plec de acasă de fiecare dată pentru locul unu, niciodată nu plec cu gândul să ocup locul doi sau trei. Vin tot timpul la victorie și mă pregătesc în acest sens. Categoric, vreau să îndrept eroarea materială pe care am făcut-o în sezonul trecut, când pompa de benzină a hotărât să cedeze pe a doua manșă de concurs. Astfel, am pierdut prima poziție în 2023. Deci, 2024 sper să fie cu noroc și să câștig etapa de la Reșița. Îmi doresc foarte tare, pentru că nu am câștigat niciodată aici la voi.”

Toate interviurile primei zile pot fi ascultate aici:

La sfârșitul primei zile, cel mai rapid în Valea Domanului a fost Emil Ghinea, care a reușit timpul de 02:08,577. Pe locul doi s-a situat Octavian Ciovică (02:11,990), iar poziția a treia a fost ocupată de Jerome France (2:12,324).
Duminică, 7 iulie, are loc concursul oficial, maratonul auto urmând să înceapă la ora 9.30. Vor fi două urcări de recunoaștere, urmate de cele două manşe de concurs. Festivitatea de premiere va avea loc în jurul orei 17.30, la stadionul Mircea Chivu.

sursa foto: facebook Georgian Popovici

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 06:01

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier

Primarul Dominic Fritz a anunțat deschiderea circulației prin Pasajul Solventul Timișoara, un proiect strategic care conectează cartierele...

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier
Investiții publice în Bocșa, Caraș-Severin: lucrări culturale aproape de final, infrastructura rămâne o provocare
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 06:01

Investiții publice în Bocșa, Caraș-Severin: lucrări culturale aproape de final, infrastructura rămâne o provocare

Investițiile publice în Bocșa, Caraș-Severin avansează, însă nu toate proiectele se desfășoară în ritmul dorit de autorități și...

Investiții publice în Bocșa, Caraș-Severin: lucrări culturale aproape de final, infrastructura rămâne o provocare
Senatul aprobă modernizarea liniei ferate Caransebeș–Arad pentru dezvoltarea regională
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 09:00

Senatul aprobă modernizarea liniei ferate Caransebeș–Arad pentru dezvoltarea regională

Senatul, camera decizională, a aprobat recent legea care asigură finanțarea modernizării liniei ferate Caransebeș–Arad, după ce Camera...

Senatul aprobă modernizarea liniei ferate Caransebeș–Arad pentru dezvoltarea regională
Timișoara modernizează iluminatul public pe 66 de străzi cu tehnologie LED și energie verde
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 08:00

Timișoara modernizează iluminatul public pe 66 de străzi cu tehnologie LED și energie verde

Primăria Municipiului Timișoara extinde proiectul de modernizare a iluminatului public pe 66 de străzi și bulevarde, după ce în această...

Timișoara modernizează iluminatul public pe 66 de străzi cu tehnologie LED și energie verde
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 07:51

Investiție majoră în energia Reșiței: centrală electrică pe gaz natural de 100 MW

Investiție majoră în energia Reșiței: Centrală electrică pe gaz natural de 100 MW, realizată de o companie din grupul PPC România Reșița...

Investiție majoră în energia Reșiței: centrală electrică pe gaz natural de 100 MW
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 07:22

Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări

Proiectul spitalului oncologic de la Reşița face paşi concreți. Clădirea în care îşi va desfăşura unitatea medicală activitatea este...

Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 06:45

Spitalul Județean din Reșița are RMN nou

Noul aparat de Rezonanță Magnetică Nucleară (RMN) a fost deja instalat și va fi funcțional, anunță președintele Consiliului Județean...

Spitalul Județean din Reșița are RMN nou
Actualitate joi, 25 decembrie 2025, 15:33

Transportul public din Reşiţa, pe un trend ascendent: mai mulți călători, cheltuieli mai mici

Transportul public din Reșița este pe un trend ascendent cu peste 4 milioane de călători și costuri mai mici după reintroducerea tramvaiului....

Transportul public din Reşiţa, pe un trend ascendent: mai mulți călători, cheltuieli mai mici