Cupa Reşiţa, la primul bilanţ! Emil Ghinea, cel mai rapid în urcările cronometrate

Soare şi motoare în Valea Domanului! 50 de piloţi au venit să facă spectacol la Cupa Reşiţa – cea de-a treia etapă a Campionatului Naţional de Automobilism Viteză în Coastă. După ce au admirat maşinile staţionate în parcul auto de la stadion, amatorii de motorsport au venit în număr mare de-a lungul traseului, pentru a urmări prima rundă a luptei piloţilor cu secundele. Cursa de la Reşiţa este una dintre cele mai frumoase din calendarul compeţiei de coastă, au declarat Octavian Ciovică şi Emil Ghinea, cei doi piloţi care se bat anul acesta pentru locul I la Open. Octavian Ciovică:

“Revin cu drag aici, la voi, la Reșița. E o cursă care pot să spun că îmi place extraordinar de mult. Am avut o primă urcare destul de bună, zic eu. Suntem în grafic din punct de vedere al mașinii, al pregătirii – pentru că ultimele două etape au fost cu foarte multe probleme tehnice pentru mine. Sper din tot sufletul să fac o figură frumoasă și să câștig și King of the Hill și Cupa Reşiţa. Asfaltul e neschimbat, un asfalt extrem de aderent. Căldura nu e totuşi cel mai mare avantaj pentru noi, pentru anvelopele pe care le folosim. Obiectivul pentru acest sezon este să câștig ambele campionate, și Mastersul și Campionatul Național de Viteză în Coastă. Vreau să păstrez titlul de campion național absolut și să-i fac bucuroşi pe brașovenii mei”, a declarat Octavian Ciovică.

“Cupa Reșița e așa cum o știu de 14 ani, eu nu am avut nicio absență aici din 2010, de când concurez. Traseul s-a mai denivelat puțin, dar nu pare să fie o problemă. Aderența e bună, sper să avem tot weekendul noroc de vreme bună. Adică să nu plouă. Din câte știu de la Lucien Hora, dacă plouă alunecă foarte tare din cauza fostei cariere de piatră, pentru că asfaltul e cu nisip.

Targetul meu e clar să-i bat recordul reşiţeanului Hora, prietenul meu – bunicul, cum îi zic eu. Asta e ţinta mea. Şi anul trecut tot pentru asta am venit, dar nu mi-a reușit și de atunci îmi tot aminteşte Luci despre record. Sper să-l rezolvăm weekendul ăsta, dacă nu, eu oricum încerc să merg cât de tare și cât de eficient pot eu. Să merg la locul unu, clar, pentru că în 2023 cam acesta e locul nostru.

Traseul din Valea Domanului e un traseu foarte rapid, din punctul meu de vedere. E un traseu de viteză, dar are și câteva zone tehnice – un traseu cu multe secrete pe care trebuie să le descoperi. Sunt niște viraje mascate care de fapt merg plin, dar ție în mașină îți dau senzația că nu ar merge plin. E unul din traseele mele preferate, alături de Rânca și Baia Mare. Despre obiectivul sezonului? Eu de obicei îmi propun un obiectiv, dar niciodată nu-l zic. Singurul lucru pe care mi-l doresc ca să-mi îndeplinesc obiectivul e să meargă “franțuzoaica” asta capricioasă, care are câte o fiță la fiecare cursă. Acuma dimineață mi s-a rupt o bucată din volan – dar așa e ea, dacă merge, cu siguranță venim acolo sus. În principiu, ar trebui să repetăm rezultatul de anul trecut”, a spus Emil Ghinea.

La startul Cupei Reşiţa s-au aliniat şi mulţi reşiţeni. Claudiu Ciucă concurează acasă, dar pentru clubul timişorean CB Rally:

“Cupa Reșița 2023 e OK. Sunt cu o mașină nouă, cu un set-up nou, cu 400kg în plus față de ce sunt eu obișnuit. Trebuie să mai umblăm puțin la set-up. Ating mult cu mașina, cred că am muiat suspensia prea mult, cauciucurile se încălzesc mai tare, ating cu partea de jos a mașinii. Pe frânări și pe unele viraje trebuie să schimbăm ceva – dar până mâine cred că o să reușim să intrăm în top cinci. Asfaltul e ușor murdar, mie mi se pare puțin bumpy – adică mașina devine un pic cam săltăreață la viteze mari. Am mers la toate etapele în cele două campionate – și în campionatul de Masters, și în campionatul de Coastă și o să vreau să merg la toate. În ambele campionate conducem și la clasă, conducem și la categorie, conducem și la grupă. Suntem pe primul loc și sperăm să ne menținem și acasă tot așa.”

La sfârşitul primei zile, Emil Ghinea (Norma M20-F) se poate mândri cu timpul cel mai bun. El a reuşit să parcurgă traseul în 02:08,416 – performanţă reuşită în prima manșă de antrenament. Ghinea a decis să nu mai urce în a doua manșă, întrucât regulamentul specifică doar o urcare obligatorie. Rivalul lui Ghinea, Octavian Ciovică (Radical SR8 RS), a încheiat prima zi a competiției reșițene pe poziția secundă cu un timp de 02:10,266 – obținut tot în prima manșă de antrenament cronometrat. Al treilea timp al primei zile a fost stabilit de reşiţeanul Claudiu Ciucă (Seat Leon Cupra TCR), care a oprit cronometrul la 02:20,205.

Clasamentul după prima zi de concurs:


Lupta pentru medalii se dă duminică: dimineaţă mai sunt programate două recunoaşteri, iar în jurul orei 12.30 vor începe manşele de concurs. Cei mai rapizi piloţi de la Cupa Reşiţa vor fi ulterior protagoniştii festivităţii de premiere ce va fi organizată în jurul orei 17.00 la stadionul Mircea Chivu.

1 COMENTARIU

  1. Avem acolo 8,9,10 piloti care reusesc sa ajunga la timp masini de 100000 de euro cu masini de 5000 talente fara ,, bani,, care nu sunt interesanti pentru radio resita.

Comentariile sunt închise.

Cele mai citite

Related Articles