Reşiţa şi Bocşa la concurenţă pentru realizarea centurilor ocolitoare

Primăria Reşiţa a avizat studiile de fezabilitate pentru semicentura municipiului.

Este vorba de DN 58, kilometrul 7- cu ieşire pe DN 58B-Moniom și DN 58B -Calea Timișoarei – Drumul Județean 581 Grădinari anunţă primarul, Ioan Popa. Variantele ocolitoarea vor fi realizate în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care va asigura finanțarea.

,,Pasul următor este să scoatem la licitație proiectul tehnic și execuție și-l vom face fără doar și poate. Având în spate acest protocol semnat cu Ministerul Transporturilor, noi suntem bine. Ar fi bine și Bocșa să își ducă lucrările la capăt, pentru că de acolo dorința era să se plece de la Moniom pe o o variantă de ocolire a orașului Bocşa și ceea ce ne-ar avantaja foarte mult pe noi, cei care venim din zona capitalei Banatului de Munte, să ieșim spre Serbia, de exemplu, sau spre alte direcţii.,, Ioan Popa

Şi administraţia de la Bocşa a depăşit primele etape în realizarea proiectului doar că, acesta ridică şi o problemă spune edilul oraşului, Mirel Patriciu Pascu:

,,Am licitat studiul de fezabilitate, DSAC-ul și PT-ul, proiectul tehnic, lucrare care este în curs să topografie a fost pe teren, au ridicat, au făcut ridicările topografice. Desigur, când se va termina proiectele, în colaborare cu CNAIR-ul vom proceda la scoatea la licitația a variantei locurile orașului Bocşa. Deci practic noi suntem în faza de proiectare. Din păcate, varianta de ocolire a Reșiței se va descărca la Moniom, iar noi vom pleca cu varianta de ocolire a orașului Bocșa din zona Colțan. Aia înseamnă că între Colțan și Moniom va exista o gâtuire, din punctul meu de vedere, între relația Bocșa-Reșița. Noi avem în vedere și acest aspect, ca prin spate să se creeze, chiar la un moment dat un nou proiect, o legătură între centura orașului Bocșa și centura Municipiului Reșița, ceea ce deocamdată este doar la faza de discuție. Eu am discutat cu primarul Popa, dar nu am pus nimic pe hârtie, nici dânsul, nici eu.,, Mirel Patriciu Pascu

Cele două variante de ocolire sunt cuprinsă în masterplanul național de transport și se finanțează prin POIM, atât proiectarea, cât și execuția. Costurile sunt estimate la aproximativ 40 de milioane de lei

2 COMENTARII

  1. Mutați sediul vămii din Muncitoresc în Moniom, la fostul BJATM și scăpăm de tirurile ce tranziteaza orașul! Scăpăm de trafic greu și implicit de poluarea aferentă…
    Dar asta nu vede onor primarele! Ne vom deplasa, pe o singura banda/sens pe toată lungimea orașului… Halal progres!

  2. Cum rămâne cu podul CF de la Ezeris, de a cărui înălțare depindea accesul rapid al mărfurilor către autostrada? Primarul se lauda ca a bătut palma cu CFR și ca se va face… CÂND?

Comentariile sunt închise.

Cele mai citite

Related Articles