Reșița se redefinește, încet dar sigur: economic, social, cultural, întinerește cu răbdare și perseverenţă, cu mult drag de oameni, cu toleranță, înțelepciune, înțelegere şi dăruire, iar artistul plastic Nicolae Comănescu se dăruiește urbei noastre, deşi nu este de-al locului, dar a prins drag de „Cetatea de Foc” şi de „Oraşul cu poeţi” şi îl citează în lucrarea sa pe Aristotel care spunea că, „scopul artei nu este să reprezinte aparența exterioară a lucrurilor, ci semnificația lor interioară”.

Reşiţa solidarizează cu Ucraina de la ea de-acasă şi transpune arta într-o formă de conversație cu prezentul în care artistul, familiarizat cu actualitatea oraşului industrial, surprinde conflictele politice și militare de lângă noi, făcându-ne martori și participanți activi în procesele de refugiere ale celor aflați în nevoie.

Pentru edificarea piramidei, „Keops” a utilizat peste 3.000 de saci cu nisip. Obeliscul va putea fi văzut timp de o lună în Parcul Tricolorului din Reşiţa.

În ajunul Sfintelor sărbători am încercat să sintetizăm pentru dumneavoastră o premieră materială, spiritualizată prin recristalizarea sinelui, adică, sacii de nisip din Odessa în confluenţă cu simbolul eternităţii absolute al monumentului Eroilor Neamului din Reşiţa, în viziunea unui artist complex:

Nicolae Comănescu

Întreaga poveste a instalaţiei „Mai rău ca moartea” prin care artistul plastic contemporan solidarizează cu Ucraina în felul său o puteţi afla sâmbătă, 16 aprilie, în emisiunea „Oameni şi Locuri” de la 15:15 în „Interferenţe pe frecvenţe”.

Luni, 18 aprilie de la ora 14.00 va fi vernisată lucrarea din Parcul Tricolorului din Reşiţa.

Sursa foto: facebook Nicolae Comănescu

Surse: Camelia Duca şi Petre Dalea