Ascultă Radio România Reșița Live

STUDIU: 30% dintre companii spun că productivitatea angajaţilor a crescut de la implementarea muncii de acasă

Productivitatea angajaţilor a crescut de la implementarea muncii de acasă, arată circa 30% dintre companiile respondente unui studiu PwC România, în timp ce 44% spun că a rămas la acelaşi nivel.

STUDIU: 30% dintre companii spun că productivitatea angajaţilor a crescut de la implementarea muncii de acasă

Articol editat de Tibi Adam, 20 noiembrie 2020, 13:20

Productivitatea angajaţilor a crescut de la implementarea muncii de acasă, arată circa 30% dintre companiile respondente ale Raportului HR Barometru, realizat de PwC România în luna octombrie, în timp ce 44% spun că a rămas constantă„, arată compania.

Dintre respondenţii care au menţionat creşterea productivităţii, 76% spun că principalul factor care contribuie la această evoluţie este majorarea timpului alocat muncii datorită lucrului de la distanţă.

”Pandemia ne-a arătat că lucrul de la distanţă la scară mare este realizabil şi îngrijorările cu privire la productivitate s-au diminuat pe măsură ce companiile au rezolvat problemele legate de implementarea tehnologiilor necesare. Ultimele luni au fost un test de rezistenţă şi un experiment pentru companii şi angajaţi pe care vedem că până acum le-au trecut cu bine. Prin urmare, este de aşteptat ca munca de la distanţă să fie aplicată de tot mai multe organizaţii pe termen lung. Acest fapt se observă din rezultatele sondajului având în vedere că mai mult de jumătate dintre respondenţi au introdus deja munca la distanţă pe durată nedeterminată”, a declarat Ionuţ Simion, country managing partner PwC România.

Doar 7% dintre respondenţi au menţionat o scădere a productivităţii. Dintre aceştia, cei mai mulţi consideră că principalele cauze sunt adaptarea limitată a modului de lucru la ”noua normalitate”, starea de spirit negativă şi lipsa instrumentelor de muncă la distanţă.

Totodată, trei sferturi dintre companiile respondente cred că implicarea angajaţilor a rămas constantă, însă tot mai multe organizaţii sunt îngrijorate de evoluţia stării de spirit a acestora pe măsură ce situaţia sanitară evoluează negativ, iar izolarea aferentă continuă pe o perioadă mai lungă.

”Starea de bine a angajaţilor (well-being) este esenţială pentru productivitate şi, cum mulţi oameni se luptă în această perioadă cu teama şi anxietatea, este important ca organizaţiile să investească din ce în ce mai mult în resurse şi beneficii care să-i ajute să creeze un echilibru pentru sănătatea lor”, spune Oana Munteanu, senior manager people & organisation, PwC România.

Munca de acasă, noua normalitate

La nivelul pieţei, 20% din companii au implementat munca la distanţă pentru toţi angajaţii, iar 80% au implementat munca la distanţă doar pentru anumite categorii de angajaţi. Nu există nicio companie în eşantionul de participanţi care să nu fi implementat munca de la distanţă.

Aproape jumătate (49%) dintre angajatori au implementat munca la distanţă obligatoriu, în ture de una sau două săptămâni, 29% pe bază de opţiune individuală, iar 22% alte opţiuni (permanent sau munca la distanţă în ture de 2-3 zile / săptămână).

Două treimi dintre companiile respondente consideră că au accelerat digitalizarea realizând în avans obiectivele planificate pentru tot anul sau unele proiecte neprevăzute. Un procent similar (68%) arată că nevoia de digitalizare s-a resimţit cel mai mult în departamentul de Resurse Umane, urmat de cel financiar, arată 63% dintre respondenţi, IT (56%), operaţiuni (54%) şi vânzări (46%).

Optimizarea proceselor interne reprezintă prima prioritate pentru 80% dintre companiile participante.

În ceea ce priveşte pregătirea angajaţilor, 38% dintre companii spun că angajaţii deţin un nivel ridicat al competenţei digitale, 36% un nivel mediu şi 26% scăzut.

Studiul PwC România HR Barometru a fost derulat în perioada 17-12 octombrie 2020 pe baza informaţiilor furnizate de 41 de companii, din sectoarele: energie, retail/FMCG, farmaceutic, IT&C, servicii financiare, industrie. 17% dintre companiile respondente au peste 3.000 angajaţi, 25% între 1.001 – 3.000 angajaţi, 17% între 501 – 1.000 angajaţi, 34% între 101 – 500 angajaţi şi 7% sub 100 angajaţi.

PwC este o reţea de firme prezentă în 155 de ţări cu mai mult de 284.000 de profesionişti ce oferă servicii în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri. 

Etichete:
MApN: Două aeronave de luptă F16 din Baza 86 Aeriană Feteşti au decolat sâmbătă seară pentru monitorizarea situatiei aeriene la graniţa cu Ucraina. Forţele Aeriene au interceptat o dronă în spaţiul aerian naţional
Naţional sâmbătă, 13 septembrie 2025, 19:55

MApN: Două aeronave de luptă F16 din Baza 86 Aeriană Feteşti au decolat sâmbătă seară pentru monitorizarea situatiei aeriene la graniţa cu Ucraina. Forţele Aeriene au interceptat o dronă în spaţiul aerian naţional

Două aeronave de luptă F16 ale Forțelor Aeriene Române, din cadrul Bazei 86 Aeriană Fetești, au decolat sâmbătă, 13 septembrie 2025, la ora...

MApN: Două aeronave de luptă F16 din Baza 86 Aeriană Feteşti au decolat sâmbătă seară pentru monitorizarea situatiei aeriene la graniţa cu Ucraina. Forţele Aeriene au interceptat o dronă în spaţiul aerian naţional
RO-Alert în Tulcea: autoritățile avertizează asupra posibilității căderii unor obiecte din spațiul aerian
Naţional sâmbătă, 13 septembrie 2025, 19:44

RO-Alert în Tulcea: autoritățile avertizează asupra posibilității căderii unor obiecte din spațiul aerian

Autoritățile au emis sâmbătă după-amiază, 13 septembrie 2025, un mesaj RO-Alert pentru zona de nord a județului Tulcea, prin care populația...

RO-Alert în Tulcea: autoritățile avertizează asupra posibilității căderii unor obiecte din spațiul aerian
Administrația Națională Apele Române va avea un director interimar
Naţional sâmbătă, 13 septembrie 2025, 11:52

Administrația Națională Apele Române va avea un director interimar

Administrația Națională Apele Române va avea un director interimar, pe o perioadă tranzitorie, care are un mandat clar de transparență și...

Administrația Națională Apele Române va avea un director interimar
Rabla Auto 2025 demarează cu etapa validării producătorilor auto
Naţional sâmbătă, 13 septembrie 2025, 08:06

Rabla Auto 2025 demarează cu etapa validării producătorilor auto

Rabla Auto 2025 demarează luni, 15 septembrie cu etapa validării producătorilor auto, anunță Ministerul Mediului. Guvernul României a aprobat,...

Rabla Auto 2025 demarează cu etapa validării producătorilor auto
Naţional vineri, 12 septembrie 2025, 21:38

Ministra Mediului l-a demis pe directorul Administrației Naționale Apele Române, Sorin Lucaci

Ministra Mediului, Diana Buzoianu, l-a demis, vineri, din funcție, pe directorul Administrației Naționale ‘Apele Române’, Sorin...

Ministra Mediului l-a demis pe directorul Administrației Naționale Apele Române, Sorin Lucaci
Naţional vineri, 12 septembrie 2025, 19:53

FMI: provocarea-cheie pentru România este aplicarea corectă a pachetului fiscal

FMI avertizează: provocarea-cheie pentru România este aplicarea corectă a pachetului fiscal. Fondul Monetar Internațional (FMI) atrage atenția...

FMI: provocarea-cheie pentru România este aplicarea corectă a pachetului fiscal
Naţional vineri, 12 septembrie 2025, 16:05

CNAS anunță că va asigura continuitatea tratamentului pacienților oncologici

Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) îi asigură pe pacienții oncologici că monitorizează continuu modul de utilizare a bugetului...

CNAS anunță că va asigura continuitatea tratamentului pacienților oncologici
Naţional joi, 11 septembrie 2025, 16:03

Guvernul decide săptămâna viitoare prioritățile din PNRR

Guvernul decide săptămâna viitoare prioritățile din PNRR. Executivul se va întâlni într-o şedinţă extraordinară. Guvernul României...

Guvernul decide săptămâna viitoare prioritățile din PNRR