Reglementarea activităţii companiilor de ridesharing

77

Proiectul de ordonanţă prin care ar urma să se reglementeze activitatea companiilor de ridesharing, Uber, Bolt şi Clever, va fi publicat în câteva zile, estimează ministrul transporturilor, după ce miercuri a avut loc o nouă rundă de discuţii între reprezentanţii platformelor de transport alternativ şi cei ai autorităţilor, scrie Radio România Actualităţi.

Între timp, numărul şoferilor parteneri care ies pe traseu este în scădere, de teamă că ar putea fi sancţionaţi.Miercuri, doar jumătate dintre ei au fost disponibili pentru curse prin intermediul platformelor care oferă servicii alternative la taxiurile clasice.

Proiectul va fi prezentat imediat ce va fi finalizat şi toţi cei interesaţi îşi vor putea aduce contribuţia, a dat asigurări ieri ministrul Răzvan Cuc:

Dar nu avea cum să apară până nu finalizam tocmai problemele pe care ni le-au adus ei la cunoştinţă.S-a ajunş să spunem, la un consens.Probabil că săptămâna viitoare vom pune în transparenţă această ordonanţă.Tot ce vreau să vă spun este că trebuie să fie echilibrată pentru toate părţile, să nu mai existe supărări nici de partea taximetriştilor, nici de partea celor de la Uber.”

Deşi sunt aspecte asupra cărora reprezentanţii platformelor online şi grupul interministerial implicat în elaborarea documentului au căzut de acord, ca de exemplu posibilitatea ca plata să se facă şi în numerar şi prin variantă electronică, există cel puţin două puncte sensibile în proiectul de act normativ, a precizat reprezentantul firmelor de ridesharing, preşedintele Asociaţiei pentru Economia Digitală, Cătălin Codreanu:

Ei vor ca vârsta maşinii să fie cât mai mică, şi asta e o chestie cu care noi nu putem fi de acord, pentru că parcul auto are o anumită vârstă, şoferii parteneri folosesc maşinile din parcul auto.Forma de proprietate în momentul de faţă este leasing-ul şi proprietatea.De ce să nu poate să fie şi contractul de comodat?

Cătălin Codreanu a mai explicat că în urma recentei modificări la legea taximetriei, din cauza riscului de amendă sau de suspendare temporară a dreptului de a folosi maşina, tot mai mulţi şoferi parteneri renunţă să folosească aplicaţiile, astel că pentru clienţi timpul de aşteptare creşte, ca şi preţul, pe fondul cererii mai mari decât oferta.”

sursa RRA