Ascultă Radio România Reșița Live

Registrul Comerţului: Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, dar implementarea noului portal era necesară pentru a asigura continuitatea serviciilor

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului anunţă că 68.916 din 87.595 de solicitări primite online au fost soluţionate automat de noul portal, fără intervenţia operatorului uman. Numărul de solicitări primite în această perioadă este aproximativ dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar reprezentaţii instituţiei afirmă că noul sistem informatic a făcut faţă accesărilor multiple. Pentru restul solicitărilor este nevoie de intervenţia celor aproximativ 1.200 de angajaţi din toată ţara ai instituţiei, astfel că termenele vor fi prelungite, iar cererile vor fi soluţionate etapizat, transmite News.ro.

Registrul Comerţului: Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, dar implementarea noului portal era necesară pentru a asigura continuitatea serviciilor

Articol editat de Valentina Adam, 14 august 2024, 07:55

Potrivit unui comunicat de presă transmis, marţi, de ONRC, de la momentul lansării – 26 iulie – şi până în prezent, în noul sistem informatic au fost înregistrate, în total, 145.888 de solicitări pentru Registrul Comerţului, din care prin noul portal online s-au depus 87.595 de solicitări.

Dintre solicitările primite online, 68.916 solicitări au fost soluţionate automat, fără intervenţia operatorului uman (rezervări denumire firmă, furnizări de informaţii din Registrul Comerţului).

”Numărul de solicitări primite în această perioadă, la nivel naţional, este aproximativ dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, noul sistem informatic a rămas online şi a rezistat accesărilor multiple, fiind realizate în permanenţă actualizări de sistem şi corelare cu bazele de date istorice, cu istoricul fiecărui cont de utilizator, asigurarea în permanenţă a help-desk-ului în relaţie cu utilizatorul de cont, fiind înregistrat la nivelul portalului un număr de aproximativ 700.000 de utilizatori”, scrie în comunicat.

Potrivit sursei citate, diferenţa de solicitări – şi online, şi fizic – necesită intervenţia angajaţilor ONRC pentru procesare, soluţionare, înscriere în Registrul Comerţului – moment de la care se face opozabilitatea faţă de terţi şi informaţiile devin publice şi disponibile prin portalul de servicii online, editare şi eliberare documente de înregistrare.

”Solicitările pentru care este nevoie de intervenţia operatorului uman (în număr de 76.972) se operează cu cei aproximativ 1200 de angajaţi ai ONRC la nivel naţional care, în paralel cu derularea fluxurilor operaţionale, asigură şi servicii de help-desk în relaţia cu beneficiarii. Până la finalul lunii septembrie, pentru a opera toate solicitările ce necesită intervenţia operatorului uman, termenele vor fi prelungite. Cererile vor fi soluţionate etapizat, în funcţie de data înregistrării, completitudinea, corectitudinea, coerenţa cererilor de înregistrare şi a documentelor depuse în susţinere, existenţa conformă a tuturor documentelor prevăzute de lege”, arată reprezentanţii Registrului Comerţului.

Angajaţii ONRC sunt în contact cu beneficiarii, prin intermediul adreselor de e-mail: suport.rc@onrc.ro, suport.bpi@onrc.ro, recom@onrc.ro, infocert@onrc.ro, inforbr@onrc.ro, în vederea sprijinirii acestora pentru utilizarea noului sistem. Amploarea şi complexitatea noului sistem informatic necesită o perioadă de tranziţie pentru acomodarea tuturor utilizatorilor cu elementele de noutate. Conform estimărilor specialiştilor, din 30 septembrie, activitatea în relaţia cu beneficiarii va respecta termenele de înfiinţare şi înregistrare în Registrul Comerţului.

Potrivit aceleiaşi surse, portalul de servicii on-line şi toate componentele sistemului informatic sunt monitorizate, verificate, analizate, tratate şi optimizate permanent, iar echipele tehnice şi de business  lucrează permanent pentru optimizarea sistemului informatic şi asigurarea unei funcţionări optime, raportat şi la solicitările primite de la utilizatori, dar şi pentru a răspunde la volumul foarte mare de activitate din aceasta perioadă, în fiecare zi fiind puse versiuni noi ale acestuia. Bazele de date constituite începând cu anul 1990, de ordinul a milioane de înregistrări, au fost transferate în noile structuri de baze de date, iar pe componenta Registrul Comerţului s-a realizat şi centralizarea la nivel naţional fiind unificate 43 de baze de date din cele 42 de oficii ale Registrului Comerţului şi ONRC – aparat central, o activitate care a presupus un volum de muncă foarte mare ca nivel de solicitare şi durată datorită complexităţii, diversităţii, dimensiunii acestora.

”Ne cerem scuze pentru disconfortul creat solicitanţilor, mediului de afaceri, profesioniştilor, dar implementarea noului portal era necesară pentru a asigura continuitatea serviciilor, având în vedere faptul că sistemul anterior nu mai putea fi utilizat, existând pericolul de pierdere a tuturor datelor de la nivelul instituţiei”, transmit reprezentanţii instituţiei.

Registrul Comerțului are, începând cu 1 august, un nou portal, o platformă care ar trebui să permită inclusiv înființarea unei firme în doar 24 de ore. Investiția a costat în total 187 de milioane de lei (39 milioane de euro).

Urmează să fie introdusă o nouă legislaţie care va eficientiza colectarea impozitelor şi taxelor
Naţional joi, 10 iulie 2025, 10:24

Urmează să fie introdusă o nouă legislaţie care va eficientiza colectarea impozitelor şi taxelor

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pregătește un nou pachet de reformă administrativă, menit să consolideze...

Urmează să fie introdusă o nouă legislaţie care va eficientiza colectarea impozitelor şi taxelor
Moțiunea de cenzură – prezentată joi în plen; dezbatere și vot – pe 14 iulie
Naţional miercuri, 9 iulie 2025, 19:40

Moțiunea de cenzură – prezentată joi în plen; dezbatere și vot – pe 14 iulie

Moțiunea de cenzură depusă de parlamentarii AUR va fi prezentată joi, în plen, de la ora 10:00, urmând să fie dezbătută și votată luni, 14...

Moțiunea de cenzură – prezentată joi în plen; dezbatere și vot – pe 14 iulie
România evită retrogradarea ratingului
Naţional miercuri, 9 iulie 2025, 09:44

România evită retrogradarea ratingului

România evită retrogradarea ratingului. Urmează o perioadă de monitorizare strictă și raportări semestriale către Comisia Europeană....

România evită retrogradarea ratingului
Guvernul și-a asumat răspunderea pe pachetul de măsuri fiscale
Naţional luni, 7 iulie 2025, 17:34

Guvernul și-a asumat răspunderea pe pachetul de măsuri fiscale

Guvernul și-a asumat răspunderea, luni, în plenul comun al Parlamentului, pe pachetul de măsuri fiscale pentru reducerea deficitului bugetar....

Guvernul și-a asumat răspunderea pe pachetul de măsuri fiscale
Naţional luni, 7 iulie 2025, 07:57

Guvernul își asumă răspunderea pe măsurile fiscale. Crește TVA, se elimină facilități pentru pensionari și se suprataxează băncile

Guvernul condus de Ilie Bolojan își asumă astăzi, în Parlament, răspunderea pe primul pachet de măsuri fiscale pentru reducerea deficitului...

Guvernul își asumă răspunderea pe măsurile fiscale. Crește TVA, se elimină facilități pentru pensionari și se suprataxează băncile
Naţional luni, 7 iulie 2025, 06:15

Sindicaliştii din Sănătate şi Educaţie vor protesta luni, 7 iulie 2025

Sindicaliştii din Sănătate şi Educaţie vor protesta luni, 7 iulie 2025 în faţa Parlamentului. Sindicatele bugetarilor denunță noile măsuri...

Sindicaliştii din Sănătate şi Educaţie vor protesta luni, 7 iulie 2025
Naţional duminică, 6 iulie 2025, 18:28

Apelurile cu numere false din străinătate, blocate în România

Apelurile cu numere false din străinătate vor fi blocate în România începând de luni, 7 iulie 2025. Începând de luni, 7 iulie 2025, toți...

Apelurile cu numere false din străinătate, blocate în România
Naţional vineri, 4 iulie 2025, 20:37

Premierul Bolojan: Vom ataca şi problema pensiilor speciale

Premierul Bolojan: Vom ataca şi problema pensiilor speciale. Săptămâna viitoare, cabinetul condus de Ilie Bolojan își va asuma răspunderea pe...

Premierul Bolojan: Vom ataca şi problema pensiilor speciale