Ministerul Mediului propune eliminarea condiţiei valabilităţii inspecţiei tehnice periodice pentru programul Rabla pe anul acesta, condiţie pe care tot ministerul a introdus-o la jumătatea anului trecut.

Prin obligaţia ITP-ului valabil s-ar reduce drastic numărul maşinilor uzate ce pot fi casate prin acest program. 

Proiectul prin care se revine la forma anterioară, adică în fără inspecție tehnică periodică valabilă, a fost întocmit chiar săptămâna aceasta, după ce Administrația Fondului pentru Mediu a primit mai multe adrese și solicitări în acest sens.

Prin obligația de a deține ITP valabil la data depunerii dosarului s-ar reduce drastic numărul mașinilor mai vechi de opt ani care pot fi casate, se arată în nota de fundamentare a Ministerului Mediului.

Totuși, la jumătatea anului trecut, atunci când se introducea condiția ITP-ului valabil pentru Rabla 2019, președintele Administrației Fondului pentru Mediu arăta că se dorește eliminarea din circulație a mașinilor care funcționează și poluează efectiv, nu casarea celor lăsate să ruginească prin parcări sau pe trotuare, care, treptat, se transformă în deșeuri.

Bugetul Programului Rabla 2019 este de 322 milioane de lei, pentru 35.000 de tichete. Valoarea tichetului la Rabla Clasic rămâne 6.500 de lei, dar la Rabla Plus, reducerea este de 45.000 de lei pentru achiziția unui automobil sută la sută electric.

Proiectul prin care se elimină obligația ITP-ului valabil este în dezbatere publică încă o săptămână.