Astăzi se încheie perioada dezbaterii publice pentru proiectul programului “Rabla 2014”. Principalele date propuse iniţial rămân valabile, astfel încât programul ar urma, susţin autorităţile, să fie mai uşor de accesat.
Cea mai importantă modificare este eliminarea colectorului autorizat ca intermediar între proprietarul maşinii şi dealerul auto. În ediţiile precedente ale Programului Rabla, la centrele REMAT se stătea la coadă chiar şi două-trei zile pentru a prinde un tichet şi nu de puţine ori apăreau tensiuni după ce se anunţa că voucherele s-au epuizat. Însă actuala ediţie propune tichetul electronic, care simplifică procedura, proprietarii maşinilor uzate adresându-se direct reprezentanţelor auto validate şi ulterior colectorilor, pentru casare. Tichetul electronic, a cărui valoare rămâne 6500 de lei, nu va mai fi acordat fizic beneficiarului, ci distribuit în sistemul informatic al Administraţiei Fondului pentru Mediu, ceea ce presupune un drum la notar pentru cedarea dreptului, dacă voucherul urmează să fie vândut unei alte persoane. O altă modificare se referă la vechimea autoturismului, “Rabla 2014” acceptând şi maşini cu o vechime de cel puţin opt ani, faţă de criteriile anterioare, care stabileau un prag de zece ani de la data fabricaţiei. Pentru persoanele fizice sunt prevăzute patru etape, fiecare etapă având o durată de 60 de zile, cu posibilitatea de a redistribui între colectori tichetele rămase neutilizate.
Surse din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu au precizat pentru RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI că în următoarele zile se vor face pregătirile pentru implementarea noului sistem, după care va urma publicarea formei finale a Ghidului pentru programul de înnoire a parcului auto.
Sursa: RADOR
Foto: economica.net