Podul de la Brăila se deschide azi

Podul peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură realizate vreodată în România, va fi inaugurat joi, iar circulația rutieră va fi deschisă începând cu ora 13.00. Lucrările încă nu sunt complet finalizate, sute de muncitori au lucrat inclusiv în ultimele nopți, pentru ultimele finisaje, iar drumul principal de legătură cu malul din Tulcea nu va fi gata decât abia la final de an.

Președintele Klaus Iohannis va participa, de la ora 11.00, la ceremonia de inaugurare a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila.

Restricții de circulație pe podul de la Brăila până la sfârșitul lunii noiembrie

Centrul Infotrafic al Poliției Române a anunțat joi că pe podul de la Brăila – care va fi deschis circulației de la ora 13.00 – va exista restricție de viteză de 80 de kilometri la oră.

Noaptea, în intervalul orar 21.00 – 06.00, de luni până vineri, circulația pe podul de la Brăila va fi suspendată. În weekend-uri și sărbători legale (chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii), circulația rutieră va fi deschisă, precizează Infotrafic.

Aceste măsuri se aplică până la data de 30.11.2023.

Podul de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din țările UE

Podul de la Brăila este un pod suspendat de aproape 2 kilometri lungime – al treilea pod suspendat ca dimensiune din țările UE și care a fost asemănat cu mult mai celebrul pod „Golden Gate” din San Francisco – o investiție de aproape 700 de milioane de euro, probabil cu cea mai mare complexitate dintre toate lucrările derulate de Compania de Drumuri din România.

Deși deschiderea traficului se face joi, toate lucrările nu sunt încă finalizate.

Podul este unul exclusiv pentru traficul rutier, iar pietonii și bicicliștii nu au acces pe pod.

Podul este proiectat să aibă o durată de viață de 120 de ani, iar în primii 5 ani nu se va plăti taxă de trecere.

Podul de la Brăila – „Golden Gate-ul” de peste Dunăre

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri.

Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

Podul de la Brăila are, practic, trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, nota Compania de Drumuri la debutul proiectului.

Mai exact, este vorba de topul podurilor suspendate din actuala UE – Podul de la Brăila va fi pe locul trei după deschiderea principală după Great Belt Bridge – Danemarca (1.624 metri) și Höga Kusten Bridge – Suedia (1.210 metri).

Cele două turnuri ale Podului ating o înălțime de 192 metri și sunt practic cele mai înalte construcții din România (excepție fac unele coșuri de fum sau antene).

Cei patru piloni principali ai podului sunt goi pe interior și sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.

  • Drumul principal Brăila – Jijila. Are o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens până la kilometrul 8, și apoi cu câte o bandă de circulație pe sens până la finalul proiectului – km 19. Drumul are și benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.
  • Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin (care se deschide pe 6 iulie). Cu o lungime de 4,328 km, acest drum este prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură pornește de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se intersectează cu DN22 Smârdan-Măcin.

Foto: Captura YouTube

De același autor

Related Articles