Raportul de activitate al Radio România pe 2023, depus la Parlament

Recunoscut de public drept un factor de echilibru, credibil, furnizor de informații bazate pe fapte reale și de proiecte culturale de înaltă ținută, postul național de radio și-a reafirmat în anul 2023 vocația de pilon vital al democrației.

Conducerea Societății Române de Radiodifuziune (SRR) a depus la Parlament, săptămâna aceasta, raportul de activitate pe anul 2023.

La 95 de ani de existență, Radio România și-a consolidat poziția de lider pe piața media internă.

Recunoscut de public drept un factor de echilibru, credibil, furnizor de informații bazate pe fapte reale și de proiecte culturale de înaltă ținută, postul național de radio și-a reafirmat în anul 2023 vocația de pilon vital al democrației.

Consolidarea rolului de principal furnizor de informații deîncredere într-un context dominat de dezinformarea din mediul online a rămas o prioritate strategică, mai ales în contextul intensificării agresiunilor informaționale ale Rusiei.

Informarea echidistantă, completă şi de calitate atât de apreciată depublicul tradițional, este dublată de diversificarea instrumentelor princare tinerele generații pot avea acces la produse culturale moderne.

La fel ca și în anii precedenți, Radio România a alocat resurse umane și tehnice în vederea acoperirii mediatice a marilor evenimente interne și internaționale, punând la dispoziția publicului produse jurnalistice originale de mare impact on-air și online.

Încrederea pe care românii o au în știrile transmise de posturile Societății Române de Radiodifuziune este an dean confirmată de studiile de audiență radio.

Și în 2023 Radio România a fost pe locul 1 în ce privește cota de piață, cu 23,7% la nivel național, 20,4% în mediul urban și 29,2% în mediul rural.

La Bucureşti, Radio România a ocupat locul al doilea, cu o cotă de piață de 18,6%.

Zilnic, 3.053.700 de ascultători (aproape 20% din populația de 11 ani și peste a României) au fost conectați pe frecvențele posturilor naționale, teritoriale sau locale ale Radio România, înregistrând totodată cel mai mare timp de ascultare.

Acestora li se adaugă un public din ce în ce mai numeros care consumă produsele online ale Radio România.

disponibile pe aplicația Radio România, disponibilă pe AppStore și Google Play.

Radio România continuă să rămână în topul preferințelor ascultătorilor, performanță cu atât mai remarcabilă cu cât ea vine pe fondul unei competiții acerbe pe piața radio, al scăderii naturale a numărului de ascultători tradiționali și migrării publicului tânăr spre forme facile deconsum media.

Societatea Română de Radiodfuziune și-a păstrat misiunea sa de a crea, promova și reflecta evenimente culturale de calitate, precum Festivalul Internațional de Teatru Radiofonic, Târgul de Carte Gaudeamus Radio România, concertele Orchestrelor şi Corurilor Radioși Festivalul Internațional “George Enescu”.

După o lungă perioadă marcată de restricțiile determinate de pandemie, anul 2023 a reprezentat, pentru Orchestrele si Corurile Radio, revenirea la o stagiune completă și complexă, reîntregirea repertoriului simfonic, dar și o dublare a veniturilor din încasările de bilete.

Susținător de prim rangal fenomenului cultural și educațional autohton, serviciul public de radio a omagiat personalitățile prezentului în cadrul unui eveniment de ținută, “Gala Radio România 95, gala performaței”.

Raportul de activitate al SRR pe anul 2023 are o grafică specială, inspirată din colecția de NFT-uri “Voice is Essential”, lansată de Radio România cu acest prilej aniversar.

Desenată de Sabina Spatariu, colecţia aduce în prim-plan impactul semnificativ pe care vocea umană, ca simbol al spiritului, l-a avut în societatea noastră.

“Este o ocazie importantă pentru noi, la Radio România, să vă arătăm ce am realizat și prin ce provocări am trecut. 2023 a fost special, marcând 95 de ani de când Radio România este alături de voi.

Îmi doresc ca fiecare persoană implicată în realizarea raportului, dar și fiecare persoană care ajunge să citească raportul să facă următorul exercițiu de empatie: să se pună în locul audiențelor pe care le servim și care ne așteaptă de fiecare dată.

Acestea au nevoie de calitate și de implicare, de spirit critic și de parteneri bine-echipați și capabili să le ofere sprijinul necesar pentru a înțelege și a trăi într-un viitor competitiv, complex, dar și plin de oportunități.

Am privit dintotdeauna Radio România din acest unghi și sper ca în 2024 să depășim rezultatele din 2023, cu un spirit continuu agil”, spune Răzvan Ioan Dincă, președintele director general al Radio România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai citite

Related Articles