12.-Ziua-2-Media-2020-1024x683

Conferinta Media 2020 – Bringing Media to the Future organizata la Bucuresti de Radio România si de Uniunea Audiovizualului Asia-Pacific (ABU) s-a încheiat astazi cu îndelungi aplauze pentru organizatori.

Principala tema abordata în cea de a doua zi a Conferintei a fost impactul retelelor de socializare în peisajul media mondial.

Abdulrahman Alhazzaa, Presedinte Saudi Broadcasting Corporation, a subliniat importanta social media dar si pericolul folosirii ei: „Iubim social media dar haideti sa o tratam cu prudenta. Sa verificam si reverificam informatiile provenite din retelele de socializare.”

La rândul sau, Vijayalaxmi Chhabra, Director General al Doordarshan India, cel mai mare serviciu public de radio-televiziune din lume, si-a exprimat convingerea ca „(…) în pofida tuturor piedicilor, radioul va supravietui internetului.”

„Radioul este înca puternic în peisajul media actual, dar pentru a ramâne în competitie trebuie sa-si îmbunatateasca în permanenta produsele” – este concluzia Secretarului General al PBI Japonia, Toshiyuki Sato, desprinsa din dezbaterile de astazi.

Dr. Javad Mottaghi, Secretarul General al Uniunii Audiovizualului Asia-Pacific, a reiterat în finalul conferintei: „Continutul este rege! Principala responsabilitate a oricarui broadcaster este sa ofere continut de calitate. Doar în felul acesta putem sa ne mentinem si sa câstigam audienta.”

Graham Ellis Director Adjunct BBC Radio, a adresat multumiri speciale Radio România si Presedintelui Director General Ovidiu Miculescu pentru ca, prin aceasta întâlnire de la Bucuresti, „(…) s-a creat o premiera, s-a construit de fapt o punte între Europa si Asia.”

Ovidiu Miculescu a multumit vorbitorilor si tuturor celor prezenti pentru calitatea si continutul discursurilor si interventiilor, pentru faptul ca acestea au deschis noi perspective. „Radio România este si va ramâne un partener de încredere. Intentionam ca la editia din 2017 a Conferintei Media 2020, propusa a avea loc tot la Bucuresti, sa invitam gigantii Google si Netflix si… vom vedea atunci daca radiourile si televiziunile vor fi adversari sau parteneri ai acestora.”