Certitudini şi evidenţe la “International Art Symposium Berzasca II” – 2022

La un standard valoric remarcabil, în localitatea Berzasca din Caraş-Severin în perioada 02-09.10.2022 s-au desfăşurat lucrările “International Art Symposium Berzasca II “/ 2022, avându-l curator pe Costin Brăteanu.

Din fața pensiunii gazdă, întinderea Dunării nu poate  fi cuprinsă cu privirea, ci doar cu gândul, astfel că participanții au tradus priveliştea în limbaj plastic asumandu-şi oportunități şi riscuri  estetice pe măsură.

La Berzasca, conjuncția favorabilă dintre locație, măreția Dunării și toamnă  induce trăiri a-dânci. Dintr-o singură privire, într-o singură clipă, timpul se dilată și privitorul experimentează sentimentul dezpovărării de cotidian și regăsirii de sine, de fiecare dată altul…

Simpozion de artă cu participare internațională – dar și atelier de creație! Au răspuns invitației pictori de pe ambele maluri ale Dunării, cu toții producându-se în lucrări în acord cu locul și vremea, într-o diversitate largă de stiluri, manifestând consecvență și inovație, implicare, dar și actualizare creativă.

Pe timpul desfășurării simpozionului, artiștii au explorat profunzimea și nuanțele sentimentului de toamnă exprimând în înțelesuri cuprinzătoare noblețea solitudinii. Totodată s-au discutat idei și modalități de up-gradare artistică, direcții de înaintare ale picturii/artei contemporane, s-a dezbătut asupra stilului ca modalitate de finalizare a ineditului. Și totul într-o ambianță confortabilă.

Simpozionul de la Berzasca aflat la a doua ediție a prilejuit, pe lângă dezbateri, consolidarea matricei de creatie proprii prin producerea de lucrări care îi individualizează pe artiștii în peisajul artei plastice contemporane.

Diversitatea tematică a lucrărilor a demonstrat discernământul artistic al participanților,iar simpozionul s-a dovedit a fi un eveniment având la bază amestecul de sensibilitate, inteligență, cultură, gust și intuiție al artiștilor permițând privitorului să-și construiască o reprezentare a zonei turistice flexibilă și bine articulată.

Totodată, simpozionul a reprezentat ocazia de a se reconstitui traseul artistic al participanților punctând detalii revelatoare din creație, dar și argumentând  formule de exprimare ce îi definesc, spune criticul de artă, Ion Diaconu.

Costin Brăteanu: Folosindu-se de tehnica mixtă, avem reprezentată viziunea despre natură înfățișată misterios, subtil și care fascinează antrenând imaginația în fabulos. Această manieră conturează punctul de vedere propriu asupra Dunării la Berzeasca: unitate între apă, pământ, vegetație și cer.

Sarah Miulescu: Sintagmă cromatică impregnată de irealitate  în care conturul, adâncimea volumetrică, întretăierea și concurența tușelor, dimpreună cu un colorit în alăturări compatibile se întregesc.

Dragoljub Firulović: Reluând o temă mai veche, o up-gradează într-o viziune nouă în care într-un context tern receptăm bogația multicoloră a subsolului, în fapt jocul dintre aparență și claritate exprimat prin contrastul între suprafață și profunzime.

Gabriel Chaplin: Planta luxuriantă fără legătură cu vegetația din zonă exteriorizează rezultatul imaginației stimulată de mareția Dunării. Consensul cromatic întregește unitatea dintre arborizația plantei și smaraldul apei care o îmbracă.

Katarinac Djordjević: “Amestecă” pământul, apa și cerul cu viața, iubirea și patosul locuitorilor din preajma Dunării startând imaginația privitorului să-și armonizeze existența cu a acestora.

Filip Ristić: Aceiași locație, același peisaj în care imaginea de ansamblu este fragmentată în forme cu margini și unghiuri drepte. Reuniune plastică a spațiului cu timpul la Berzeasca în albastru, verde și munte…

Duska:

Efigie insolită, abstractă, suprarealistă în albastru efervescent ce exprimă joncțiunea dintre pământ și apă materializată în buclă/meandră/cot/ansă, cer și Dunăre…

Marcel Lupșe: Lucrare în continuarea albumului ”DESCÂNTEC”,  autorul folosește simbolurile florale îndelung exersate și ne oferă o mostră din ierburile de leac pentru trup şi suflet-veritabilă pledoarie plastică despre lumea vegetală, congenere cu noi la trecerea/petrecerea prin/în timp.

Michaela Suranka: Concept în tridimensional și limbaj abstract, joc de planuri și volume, exprimă preponderența imaginarului în raport cu realitatea locației = Berzasca 2022.

Ana Miljković: Fără repere temporale şi de apartenență topografică, lucrarea conturează o sensibilitate expresionistă în registrul sobru al revelației vagi. Este Dunărea văzută de sus, la Berzasca.

Cele mai citite

Related Articles