Din 3 septembrie, Waldemar Murgu este noul manager interimar al Spitalului Judeţean de Urgenţă Reşiţa. În următoarele 6 luni, până la organizarea concursului, va încerca să scoată spitalul din impasul financiar în care se află de ceva vreme.

Cu o experienţă vastă în sectorul privat, fiind în trecut managerul mai multor companii multinaţionale, acesta are un plan bine pus la punct pentru redresarea situaţiei economice a spitalului, iar obiectivele domnului Waldemar se întind pe 60 de pagini, ne-a declarat, astăzi, în cadrul primei conferinţe de presă organizată în noul său birou.

„Despre persoana mea pot să va spun că am condus câteva companii multinaționale: Meggle, Knauer, cu cifre de afaceri de peste 1 miliard de euro. Am fost responsabil pentru mai multe țări. Cred că experiența mea poate nu este 100% medicală, dar cred că managerială este foarte complexă, vă spun cu certitudine. Eu am fost plăcut surprins că din partea Consiliului Judeţean a venit această propunere şi sunt convins că vom putea face lucruri care vor fi cel puţin mai bune decât până acum”.

Pe scurt, Waldemar Murgu îşi doreşte un rezultat financiar lunar pozitiv pentru a nu mai acumula arierate, atragerea de fonduri europene, sponsorizări şi colaborari cu ONG-uri şi companii importante din mediul privat, realizarea obiectivelor propuse în relaţia cu Casa de Asigurări de Sănătate dar şi asigurarea stocurilor de medicamente şi materiale sanitare, toate acestea în beneficiul pacienţilor.

„Situația unității este grevată de foarte multe arierate, datorii vechi, de aceea primul lucru pe care mi l-am propus este să aducem rezultatul economico-financiar al spitalului județean pe un zero lunar. Nu putem vorbi de plata unor datorii vechi, fără a crea un excedent bugetar lunar, un rezultat financiar pozitiv. De aici vom porni. În acest fel nu vom mai acumula arierate. După ce că suntem în această situaţie nu am reuşit în semestrul 2 să încasăm foarte mulţi bani… nu ne-am realizat acel obiectiv propus de nr. de cazuri rezolvate şi ca atare am încasat în jur de 1 milion de RON mai puţin ceea ce pentru mine este inacceptabil. Este un alt aspect de care trebuie să ţinem cont. Realizarea obiectivelor propuse faţă de  CJAS pentru că avem toată deschiderea de la Casa de Sănătate, tot sprijinul, trebuie doar să realizăm aceste obiective pentru a încasa aceşti bani. Vom încerca să fim mult mai atenţi la aprovizionarea cu medicamente şi materiale sanitare. Personal voi analiza toate departamentele din punct de vedere al eficienţei lor inclusiv circuitul de medicamente. Am stat de vorbă şi cu şefii de secţii şi cu personalul medical şi vreau să aflu ce probleme au pentru a le rezolva împreună. Dacă avem secţii eficiente, creşte calitatea actului medical, iar cel care are de câştigat este pacientul.

În plus Waldemar Murgu promite o mai bună comunicare și transparență, atât cu cei din exteriorul unității medicale, cu presa cât și cu personalul spitalului.

„Când mă refer la comunicare, nu mă refer doar la comunicarea cu mass-media și cu opinia publică, ci și la comunicarea dintre management și secții, dintre secții și angajații secțiilor. Comunicarea este un factor important pentru ca fiecare persoană să înțeleagă ce se întâmplă, ce urmărim și ce rol are fiecare în acest mecanism. Iar transparența cred că trebuie să existe în orice stat democratic, mai ales că este o instituție pe bani publici, în mare parte”.

Waldemar Murgu este omul potrivit la locul potrivit! Este deschis, bine informat, cu o experienţă vastă în afaceri şi va continua să colaboreze cu vechea echipă a fostului manager Cristina Bacer. Medicul Rodica Măslin rămâne director medical, Andraş Aurora director de îngrijiri şi Adina Miloş purtător de cuvânt.

Daiana Roşca