Veşti bune de la CFR. A fost reluată circulaţia pe Oraviţa–Anina, cea mai veche cale ferată pe traseu montan din România
Aceasta a fost construită de austrieci între ani 1855 – 1863, pe când Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar, iar prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă şi de acolo trasă de 40 de perechi de boi până la Oraviţa.
![Veşti bune de la CFR. A fost reluată circulaţia pe Oraviţa–Anina, cea mai veche cale ferată pe traseu montan din România Veşti bune de la CFR. A fost reluată circulaţia pe Oraviţa–Anina, cea mai veche cale ferată pe traseu montan din România](https://i0.wp.com/www.radioresita.ro/wp-content/uploads/2017/01/tren-anina-oravita-semeringul-banatean.jpg?resize=850%2C479&ssl=1)
Articol editat de Mirabela Afronie, 15 ianuarie 2017, 16:12
Calea ferată Oraviţa–Anina a fost inaugurată la 15 decembrie 1863, fiind prima cale ferată montană şi a patra construită de pe teritoriul actual al României.
Aceasta a fost construită de austrieci între ani 1855 – 1863, pe când Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar, iar prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă şi de acolo trasă de 40 de perechi de boi până la Oraviţa.