Ascultă Radio România Reșița Live

Telescaunul spre Muntele Mic ar putea funcţiona din nou

Prin administrare se înțelege, conform lui Horațiu Buna, închiriere, preluare în exploatare, asociere și chiar cumpărare de către cei interesați.

”Este un telescaun uzat moral, el transporta doar 120 persoane pe oră, fiind nerentabil, în condițiile în care o gondolă duce cam 3000 de turiști pe oră. Pe sezon ajungeam la pierderi de aproape 30 de mii de euro, a mai spus administratorul Horaţiu Buna din partea Asociația Teleferic Alpin.

Cei de la Asociația Teleferic spun că s-a investit cam 150 000 EURO pentru reabilitare, ce a fost făcută de către cei de la Teleferic Brașov.

Telescaunul de la Muntele Mic, inaugurat în 1972, este cel mai lung traseu fix din Europa – 3,5 kilometri, diferența de nivel de 799 metri. La vremea când a fost construită, instalația a fost o realizare deosebită. Cele 40 de minute cât dura călătoria era o încântare, dacă vremea era frumoasă.

Cristina Corocan

Telescaunul spre Muntele Mic ar putea funcţiona din nou

Articol editat de Cristina Corocan, 10 martie 2017, 13:28

Administratorul Horaţiu Buna din partea Asociația Teleferic Alpin a făcut o propunere, în exclusivitate, la Radio Reșița:

Pe această cale fac o propunere autorităților locale sau județene, dacă doresc să preia în administrare acest telescaun, cu mare deschidere putem sta de vorbă. Este un mijloc de transport, care poate funcționa doar subvenționat de către cineva. Pentru noi privații este dificil să-l mai putem menține funcțional.

Prin administrare se înțelege, conform lui Horațiu Buna, închiriere, preluare în exploatare, asociere și chiar cumpărare de către cei interesați.

”Este un telescaun uzat moral, el transporta doar 120 persoane pe oră, fiind nerentabil, în condițiile în care o gondolă duce cam 3000 de turiști pe oră. Pe sezon ajungeam la pierderi de aproape 30 de mii de euro, a mai spus administratorul Horaţiu Buna din partea Asociația Teleferic Alpin.

Cei de la Asociația Teleferic spun că s-a investit cam 150 000 EURO pentru reabilitare, ce a fost făcută de către cei de la Teleferic Brașov.

Telescaunul de la Muntele Mic, inaugurat în 1972, este cel mai lung traseu fix din Europa – 3,5 kilometri, diferența de nivel de 799 metri. La vremea când a fost construită, instalația a fost o realizare deosebită. Cele 40 de minute cât dura călătoria era o încântare, dacă vremea era frumoasă.

Cristina Corocan

Incident feroviar la Crușovăț, Caraș-Severin: doi minori identificați după amplasarea unui obstacol pe calea ferată
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 11:48

Incident feroviar la Crușovăț, Caraș-Severin: doi minori identificați după amplasarea unui obstacol pe calea ferată

Un incident feroviar grav a avut loc pe 29 noiembrie 2025, în zona stației CFR Crușovăț, județul Caraș-Severin. Trenul InterRegio 1691, care...

Incident feroviar la Crușovăț, Caraș-Severin: doi minori identificați după amplasarea unui obstacol pe calea ferată
Caraş-Severin: Pește proaspăt pentru sărbători, direct de la ferma din Băile Herculane
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 11:30

Caraş-Severin: Pește proaspăt pentru sărbători, direct de la ferma din Băile Herculane

În perioada sărbătorilor, clienții au oportunitatea de a găsi în oferta producătorului local Puiu Roman păstrăv curcubeu crescut chiar în...

Caraş-Severin: Pește proaspăt pentru sărbători, direct de la ferma din Băile Herculane
„Puterea comunității stă în diversitatea ei” – Timișoara a marcat Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 07:06

„Puterea comunității stă în diversitatea ei” – Timișoara a marcat Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara a marcat Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități printr-o serie de...

„Puterea comunității stă în diversitatea ei” – Timișoara a marcat Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități
Finanțare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș–Timișoara–Arad
Actualitate miercuri, 3 decembrie 2025, 21:43

Finanțare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș–Timișoara–Arad

A fost aprobat contractul de finanțare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș–Timișoara–Arad, proiect strategic pentru Caraș-Severin și...

Finanțare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș–Timișoara–Arad
Actualitate miercuri, 3 decembrie 2025, 21:30

Colegiul Medicilor Veterinari: Fenomenul porcului online, greu de stopat în Caraş-Severin

Avertisment privind achiziția cărnii de porc din surse nesigure Președintele Colegiului Medicilor Veterinari din Caraș-Severin, dr. Alin...

Colegiul Medicilor Veterinari: Fenomenul porcului online, greu de stopat în Caraş-Severin
Actualitate miercuri, 3 decembrie 2025, 21:02

Val de concedieri la Timişoara, Sibiu şi Iaşi într-o companie de tehnologii auto

Val de concedieri la Timişoara, Sibiu şi Iaşi într-o companie de tehnologii auto. 641 de posturi vor fi eliminate din România. Aumovio, compania...

Val de concedieri la Timişoara, Sibiu şi Iaşi într-o companie de tehnologii auto
Actualitate miercuri, 3 decembrie 2025, 18:00

În Caraş-Severin trichineloza rămâne o amenințare: veterinarii cer responsabilitate în achiziția porcilor pentru sacrificare

Cazurile de trichineloză se mențin, de la un an la altul, la un nivel relativ constant, însă riscul de apariție a noi focare persistă din cauza...

În Caraş-Severin trichineloza rămâne o amenințare: veterinarii cer responsabilitate în achiziția porcilor pentru sacrificare
Actualitate miercuri, 3 decembrie 2025, 17:42

Reşiţa va avea primul spital de oncologie din Caraş-Severin: proiectul OncoHelp avansează rapid

Pacienții din Caraș-Severin care suferă de cancer vor avea un spital de oncologie modern la Reșița, care va funcționa în clădirea fostului...

Reşiţa va avea primul spital de oncologie din Caraş-Severin: proiectul OncoHelp avansează rapid