directia jud evidenta Arad

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad aduce la cunoştinţa cetăţenilor că de astăzi locuitorii comunei Secusigiu vor fi deserviţi pe linie de evidenţă a persoanelor de către Serviciul public comunitar local al oraşului Pecica. La acest serviciu mai sunt arondate şi localităţile: Semlac, Peregu Mare şi Pecica. După cum ne-a transmis șeful Serviciului, Lucian Ban în cazul în care unele persoane nu pot prezenta toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate, acestea vor fi puse în legalitate pe linie de evidenţă a persoanelor cu cărţi de identitate provizorii. Acestea reprezintă, potrivit legii, documente de identitate însă, nu constituie şi documente de călătorie.

Întrucât în sarcina cetăţeanului român se stabileşte obligaţia de a deţine un act de identitate valabil – titularul, va solicita personal eliberarea acestuia la Serviciul de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu prezentând următoarele documente:

Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate;

certificatul de naştere, în original şi copie;

certificatul de căsătorie, în original şi copie;

hotărârea de divorţ, rămasă definitivă şi irevocabilă, în original şi copie (după caz);

certificatul de deces al soţului/soţiei decedate, în cazul soţului supravieţuitor în original şi copie (după caz);

certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, în original şi copie (după caz);

dovada adresei de domiciliu;

consimţământul proprietarului spaţiului de locuit (după caz);

taxa pentru eliberarea actului de identitate în valoare de 7 lei;

taxa extrajudiciară de timbru în valoare de 5 lei.

Declaraţia găzduitorului de primire în spaţiu, poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de la secţia de poliţie rurală competentă teritorial, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.

 Cristina Corocan

sursa foto: urbo.ro