junk-food

Din păcate în zilele noastre, oamenii se hrănesc din ce în ce mai prost. Corpul nostru pare să fi uitat care sunt acele substanţe care îi fac cel mai bine, mintea este bombardată într-o societate a consumului şi a mâncării procesate, bogata nu în fibre şi nutrienţi, ci în chimicale, potenţiatori de aromă, coloranţi artificiali şi îndulcitori. Am uitat zilele când culegeam legumele din grădină, când beam lapte proaspăt şi când totul avea gust! Un gust autentic, sănătos. Trebuie să ne reamintim care sunt acele alimente care ne fac rău şi să încercăm să trăim sănătos – aşa cum trăiau bunicii noştri.

1. Produsele zaharate

Zahărul şi produsele zaharate nu fac doar rău siluetei, dar şi funcţionării creierului. Consumul îndelungat de produse zaharoase poate duce la probleme neurologice şi de asemenea poate afecta memoria, capacitatea de a învăţa şi de a reţine.

2. Alcoolul

Se ştie că alcoolul ne afectează ficatul pe termen lung, dar de asemenea înceţoşează creierul. Afectează capacitatea de a gândi clar şi de asemenea memoria. Alcoolicii nu reuşesc să îsi mai amintească nume sau evenimente şi de asemenea par a nu mai distinge între vis si realitate. Consumul regulat de alcool afectează buna funcţionare a creierului. Din fericire, toate aceste simptome dispar în momentul când consumul de alcool este stopat.

3. Mancarea Junk Food

Snacksurile, covrigeii, chipsurile, ciocolăţele, cartofii prăjiti, mancarea tip fast food, toate acestea reunite sub denumirea de mancare junk (gunoi), afectează la randul lor buna funţtionare a creierului. Aproape toate mancărurile procesate conţin chimicale, aditivi, arome artificiale, conservanţi – iar acestea pot afecta funcţiile cognitive şi comportamentale. Chimicalele stimulează hiperactivitatea, atât la copii cât şi la adulţi.

Un studiu recent efectuat de catre Universitatea din Montreal a arătat că mâncarea junk poate schimba chimicalele din creier, ducând la simptome asemantoare depresiei sau anxietatii. Aceste mancăruri afecteaza producţia de dopamină, un chimical foarte important, responsabil pentru starea noastră de fericire. De asmenea, dopamina influenţează funcţiile noastre cognitive. De aceea este în general indicat sa evităm acest tip de mâncare.

4. Prăjelile

Prăjelile distrug lent celulele nervoase din creier. Unele uleiuri sunt mai periculoase decât altele – uleiul de floarea soarelui fiind considerat unul dintre cele mai toxice.

5.Mancarea foarte sărată

Toata lumea ştie că mâncarea sărată afectează presiunea sângelui şi funcţionarea inimii. Dar, după cum arată cercetările din ultima perioada, hrana foarte sarata poate afecta de asemenea functiile cognitive si capacitatea de a gandi. Altfel spus, mâncarea foarte sărata ne afectează inteligenţa. Consumul de mancare sarata are cam acelasi effect pe care drogurile sau tigarile il au asupra noastra. Cu cat mancam mai multa sare, cu atât ne dorim din ce în ce mai mult acest gust.

6. Proteinele procesate

Proteinele sunt foarte importante pentru buna funcţionare a corpului nostrum. Carnea este cea mai bogată în protein, dar trebuie să evităm produsele procesate cum ar fi crenvuştii, salamul, carnaciorii, etc. Spre deosebire de proteinele naturale, care ajută sistemul nervos, proteinele procesate fac exact opusul. Alege peştele natural (mai ales tonul si somonul), lactatele, nucile, acestea fiind foarte bogate în proteine care îţi ajută corpul.

Pe timp de vară, produsele de tip fast-food dăuneză sănătăţii. Oamenii trebuie să mănânce sănătos şi să facă sport. Dacă ţin sau nu reşiţenii cont de această regulă, aflăm din materialul realizat de Daiana Roşca.

 

Sursă foto: www.descopera.ro

Daiana Roşca