Şantier de autostradă, pe jumătate abandonat

146

Şantierele autostrăzilor din vestul ţării înaintează greu. Cele mai mari probleme rămân pe lotul patru din tronsonul Lugoj – Deva. Şi asta, deoarece pentru jumătate din şantier nu există  nici acum documentele necesare. În plus, în calea şoselei de mare viteză mai stau stâlpi de înaltă tensiune şi o peşteră cu lilieci protejaţi de lege. În aceste condiţii, termenul de deschidere – 2018, pare imposibil de respectat.

Lucrările de construire a lotului 4 din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva au început de doi ani, însă, şantierul mai mult bate pasul pe loc. Pe jumătate din lungimea viitoarei şosele de mare viteză nu se mai lucrează de 9 luni.

„Pe 12 kilometri de pe şantierul lotului 4 al autostrăzii Lugoj Deva nu se munceşte. Asta pentru că lipsesc autoruzaţia de construire şi acordul de mediu. Deblocarea proiectului este o prioritate trasată de noul ministru al TRansporturilor” – Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

Traseul autostrăzii din vestul ţării a fost făcut din birou. O dovedeşte faptul că, în zona Şoimuş, judeţul Hunedoara, şoseua rapidă trece pe deasupra unei peşteri cu habitat protejat, iar constructorul nu a avut voie, prin acordul de mediu, să muncească aici.

„Pentru a proteja habitatul din această peşteră, unde specialiştii de mediu spun că trăiesc lilieci protejaţi de lege, s-a propus devierea traseului autostrăzii în această zonă. Asta înseamnă un an întârziere pentru că trebuie făcute exproprieri suplimentare, un nou proiect tehnic şi obţinute avize şi autorizaţii noi” – Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

În plus, în calea autostrăzii stau şi doi stâlpi de înaltă tensiune, pentru care, până acum, nu au fost obţinute avizele necesare de relocare.

„Devierea traseului ar implica fie realizarea unui viaduct mai lung, care ne-ar duce la costuri exponențial mai mari față de ce avem astăzi, fie devierea printr-un versant cu deblee foarte adânci sau, momentan nu avem făcute investigații, există posibilitatea să fie necesar un tunel în zonă”, susține Adrian Blejan, directorul Direcţiei Proiecte Autostrăzi CNADNR.

În aceste condiţii, constructorul crede că nu va termina autostrada nici până în anul 2020, în condiţiile în care termenul este 2018. Lotul 4 din acest tronson de autostradă este construit de asocierea  Tehnostrade – Spedition UMB, iar costurile se ridică la 419,4 milioane lei fără TVA.

Sursa: digi24.ro