Podul hobanat din Arad, „ușurat” cu 1.500 de tone după apariția deformărilor. Darea în folosință, amânată până în decembrie
Noul pod hobanat peste Mureș din municipiul Arad, construit cu o investiție de 165,7 milioane de lei, nu a fost recepționat de Primărie după ce pe suprafața carosabilă au apărut deformări vizibile chiar înainte de inaugurare. Pentru remedierea situației, constructorul și proiectantul au stabilit o soluție tehnică: podul va fi „ușurat” cu până la 1.500 de tone, prin eliminarea unor straturi de asfalt, a bordurilor și a altor elemente.
Lucrările de remediere și noul termen de inaugurare

Articol editat de Valentina Adam, 27 august 2025, 08:00
Lucrările de remediere și noul termen de inaugurare
Primarul Călin Bibarț a anunțat că lucrările de remediere au început. Podul ar urma să fie dat în folosință cel târziu în decembrie 2025, deși inițial deschiderea era programată pentru vara acestui an.
Corecțiile prevăd:
- frezarea asfaltului de pe trotuare și eliminarea bordurilor, pentru reducerea greutății;
- retensionarea hobanelor, pentru a elimina „valurile” apărute pe partea carosabilă;
- aducerea trotuarelor la același nivel cu partea carosabilă;
- demontarea temporară a parapetelor și reinstalarea lor treptată.
„Podul respectă cerințele de rezistență și stabilitate pentru care a fost proiectat. Problema este doar una vizuală, motiv pentru care am refuzat recepția. Nu există riscul prăbușirii”, a declarat edilul.
Controlul ISC și amenda aplicată constructorului
Problemele au fost confirmate oficial pe 18 iunie 2025, când prefectul județului Arad, Mihai Pașca, a anunțat că Inspectoratul de Stat în Construcții a constatat deformări la structura podului și a aplicat o amendă constructorului.
Deși prefectul nu a precizat cuantumul, surse citate de Agerpres au indicat că amenda a fost de 10.000 de lei. Firma a avut posibilitatea de a achita doar 500 de lei, reprezentând jumătate din minimul legal. Tot atunci, Primăria Arad a anunțat că recepția lucrării este imposibilă „din motive tehnice” și că se vor aplica penalități contractuale constructorului.
Date tehnice și rolul proiectului
Noul pod hobanat are 295 de metri lungime și 23,5 metri lățime, include piste de biciclete și iluminat decorativ LED. Construcția a început în 2022 și este parte dintr-un proiect european mai amplu, în valoare de 227 de milioane de lei, care prevede:
- un nou traseu de transport public,
- stații de reîncărcare pentru autobuze electrice,
- modernizarea a 17 stații de transport, plus construirea altor șase,
- modernizarea și extinderea a 20 de intersecții semaforizate,
- plantarea de sute de arbori și arbuști în zonă.
Podul va lega mai rapid cartierele UTA, Confecții, Pârneava, Alfa și Aradul Nou, fiind considerat una dintre cele mai importante investiții de infrastructură din oraș.
Urmărește-ne și pe Google News