[UPDATE] Şeful depoului de locomotive din Timişoara, liderul de sindicat şi 22 de mecanici, ridicați de DIICOT

[UPDATE] Liderul de sindicat Ioan Boloş şi gestionarul şef al depoului, Gheorghe Borza, au ieşit încătuşaţi de la audieri şi au fost duşi în aresţ fiind reţinuţi pentru 24 de ore. Mâine, aceştia vor fi prezentaţi în faţa magistraţilor cu propunere de arestare preventivă. De asemenea, adjunctul Alina Apostol a fost şi ea reţinută.

Joi, 14 aprilie ora 20.00:

Ancheta continuă, fiind emise 15 ordonanţe de reţinere pentru 24 de ore.

Numărul mare de persoane reţinute a făcut ca arestul de la Poliţia Timiş să devină neîncăpător, aşa că procurorii au decis ca o parte din cei care vor sta pentru 24 de ore după gratii să fie transferaţi la Arad. Sub escorta jandarmilor şi a poliţiştilor de frontieră, 11 dintre cei reţinuţi au fost duşi în judeţul vecin.

Joi, 14 aprilie ora 19.00:
[UPDATE] Şeful de depou deşi avea obligaţia să verifice zilnic înscrisurile existente în registrele de activitate, pentru a facilita activitatea infracţională, în mod voit nu şi-a îndeplinit aceste atribuţii, conform DIICOT. „De asemenea, o altă suspectă, adjunct al şefului de depou, responsabilă de exploatarea şi întreţinerea locomotivelor, viza foile de parcurs întocmite în fals de către mecanicii de locomotivă, în care erau menţionate cantităţile de motorină livrate şi consumate, fără să ia măsuri de eficientizare a consumului şi de reducere a pierderilor. Totodată, suspecta avea un rol determinant în planificarea în ture a mecanicilor implicaţi în activitatea infracţională. În raport de această fază a activităţii infracţionale, un rol marcant în interiorul grupului infracţional organizat l-a avut liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timişoara. Suspectul a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri şi intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timişoara în cazurile în care aceştia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină”, susţin achetatorii, conform pressalert. Liderul de sindicat Ioan Boloş este acuzat că „a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri şi intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timişoara în cazurile în care aceştia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină. Totodată, în schimbul sprijinirii activităţii infracţionale, suspectul primea lunar de la fiecare mecanic de locomotivă înscris în sindicaţ sume cuprinse între 50-100 euro, provenite din valorificarea combustibilului sustras. În funcţie de persoanele agreate, liderul sindical, prin intermediul şefului de tură şi a revizorului, a coordonat şi planificat programul mecanicilor de locomotive, în vederea săvârşiri sustragerilor.Prin natura funcţiei, suspectul lăsa să se înţeleagă atât mecanicilor de locomotive cât şi membrilor din conducerea depoului că are influenţă asupra unor funcţionari publici din cadrul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători Bucureşti”.
(Ada Botezan)
Joi, 14 aprilie ora 8.00:

Percheziţii la Regionala CFR Timişoara: S-a furat motorină în valoare de peste un milion de euro

Operaţiune fără precedent în această dimineaţă. DIICOT-ul, Direcţia Transporturi din IGPR, DGA-ul, Poliţia de Frontieră şi trupele speciale ale Poliţiei Timiş, Jandarmeria au descins, în paralel, la depoul de locomotive din Timişoara, dar şi la alte 43 de adrese, între care locuința agentului Nanu Ilarie, acesta fiind suspectat de faptul că asigura protecție grupării de hoți de motorină.
Potrivit pressalert.ro, este vizată o grupare suspectată că de ani de zile fură combustibil. Printre suspecţi se află directorul Cristian Jigaria, liderul de sindicat Ioan Boloş şi 22 de mecanici de locomotivă, angajaţi de la laboratorul de constatări fizico-chimice, dar şi un agent de la Poliţia Transporturi Feroviare.
Au fost efectuate percheziţii şi la sediul unei firme din apropierea depoului, pe unde era „exportată” o parte motorina furată. Ancheta a scos la iveală faptul că gruparea era extrem de bine organizată şi că, practic, de ani de zile se fura instituţional. Când locomotivele veneau să alimenteze acestea erau încărcate cu o cantitate de motorină mai mică decât cea care era trecută pe documentele justificative. Ulterior, toţi cei care ar fi trebuit să verifice alimentările şi consumul confirmau cifrele umflate. Pentru a se asigura că raportările către Bucureşti sunt corecte, cei din depou beneficiau şi de spijinul celor de la laboratorul de constatări fizico – chimice care dădeau raportări fictive legate de rapoartele de analiză. Surplusul de motorină, care era extrem de bine contabilizat, era scos din depou de mecanicii de locomotivă direct cu bidoanele. O altă variantă era alimentarea maşinilor de la o pompă clandestină, aflată pe strada Dunărea, la câteva sute de metri de depou, aceasta fiind legată printr-o conductă direct la rezervoarele CFR. Instalaţia ilegală a fost descoperită în timpul percheziţiilor din această dimineaţă. De asemenea, au fost găsite mai multe bidoane folosite pentru transportul combustibilului. Prejudiciul estimat până acum este de peste un milion de euro.

În timpul perchezițiilor, în biroul gestionarului șef Gheorghe Borza, anchetatorii au găsit, conform primelor estimări, aproximativ 100.000 de lei cash și zeci de mii de euro.

(Mirabela Afronie)

Sursa: pressalert.ro

Cele mai citite

Related Articles