Percheziţii de amploare în 20 de judeţe, între care şi Caraş-Severin. Ancheta DIICOT vizează destructurarea unui grup infracţional organizat specializat în evaziune fiscală şi spălare de bani în domeniul pazei. În centrul atenţiei este firma Mike Security Group, cu sediul în Reşiţa.

Ora 18.00

pistolPotrivit unor informații pe surse, șeful Mike Security, Viorel Pistol a fost dus la audieri, însă procurorii continuă să ridice documente de la sediul firmei.

Ora 17.00

Percheziţiile continuă şi la această oră la Mike Security, după aproximativ 8 ore. Se pare că procurorii DIICOT verifică activitatea firmei şi pregătesc actele ce urmează să fie ridicate. La sediul companiei de pază au fost aduse cutii pentru transportul documentelor. Procurorii au inventariat şi autoturismele firmei. Deocamdată nicio persoană nu a fost dusă la audieri.

Ora 14.00

Percheziţii la Mike Security, înfiinţată în 2003 şi care a ajuns să desfăşoare servicii în 23 de judeţe. Faţă de acest grup care avea în subordine şi alte firme există suspiciuni de evaziune fiscală şi spălare de bani.

Potrivit DIICOT, se pare că au fost create firme paravan, iar după ce erau acumulate datorii la bugetul de staţ erau abandonate. De asemenea, pentru diminuarea profitului, erau introduse în contabilitate facturi pentru servicii niciodată efectuate. Prejudiciul se ridică la aproximativ 25 milioane de lei.

Ataşăm comunicatul transmis de Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism:

Procurorii  Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Caraş-Severin  împreună cu ofiţeri de  de poliție judiciară  din cadrul Brigăzilor de Combatere a Criminalităţii Organizate şi Serviciilor de Combatere a Criminalităţii Organizate au efectuat un număr de 77 percheziţii domiciliare  pe raza judeţului Caraş-Severin şi în alte 19 judeţe  în cadrul unei acţiuni vizând destructurarea unui grup infracţional  organizat specializat în săvârşirea infracţiunilor de  evaziune fiscală şi spălare de bani în domeniul societăţilor comerciale având ca  obiect de activitate paza şi protecţia de bunuri şi persoane.

În cauză, există suspiciunea rezonabilă că începând cu anul 2010, pe raza judeţului Caraş-Severin s-a constituit un grup infracţional organizat specializat în activităţi din sfera criminalităţii economico-financiare şi spălare de bani, în scopul fraudării bugetului consolidat al statului. În vederea asigurării unei activităţi infracţionale calificate şi organizate, grupul a acţionat  pe trei paliere, fiecare membru având un rol prestabilit.

Primul palier a avut un rol decizional şi de coordonare asigurat de catre liderul grupării care a controlat  întreaga activitate infracţională, precum şi de persoane apropiate care au avut ca sarcină monitorizarea punerii în aplicare a dispoziţiilor acestuia.

Din palierul cu rol de execuţie au făcut parte membrii ai grupării care iniţial au fost angajaţi în societate,  iar ulterior din dispoziţia liderului au avut calitatea de administratori/asociaţi ai  unor societăţi, cele mai multe dintre ele de tip ”fantomă”. De asemenea, din acest palier, au  făcut parte cei care au aderat ulterior la grupul infracţional, cu diverse roluri în societate (recrutarea de persoane dispuse să înfiinţeze societăţi comerciale fantomă, asigurarea legăturii între membrii grupării, etc).

Din palierul de sprijin au făcut parte persoane care, fără a fi implicate direct în activitatea de evaziune fiscală şi spălare de bani, au desfăşurat  alte activităţi infracţionale, (persoane din cadrul autorităţilor statului, funcţionari bancari), care, acceptând să fie înfiinţate societăţi  comerciale la adresa acestora,  sau transferul unor bunuri în scopul ascunderii provenienţei acestora sau a evitării luării unor măsuri procesuale (sechestre), ş.a.

Subliniem că liderul grupului a coordonat şi societăţi care au  desfăşurat o activitate comercială „la vedere”, participând  la licitaţii având ca obiect asigurarea pazei unor diferite obiective. Ulterior, sub diverse modalităţi, această activitate era transferată către societăţile comerciale de tip fantomă care erau utilizate temporar iar ulterior radiate. O altă latură a activităţii infractionale consta în transferarea angajatilor societăţilor ”curate” catre societaţi ”fantomă”, în baza unor contracte în care acestea din urma preluau și obligatiile fiscale aferente, fără a încasa însă nici un profit din această activitate comercială aparent legală (închirierea de forţă de munca).

Prejudiciul estimat cauzat bugetului de stat este în sumă de aproximativ 25.000.000 lei. Suportul de specialitate  a fost asigurat de către Serviciul Român de Informaţii.

(Daniel Babun)

Citeşte pe această temă: