Parcările publice din nou în ograda Primăriei Reșița

Parcările Reşiţei au revenit la primărie, după ce au fost administrate prost de o societate privată .

Consilierii locali reşiţeni au aprobat  proiectul de hotărâre privind încetarea contractului de concesiune a parcărilor publice cu plată cu societatea care le administra. Această hotărâre a venit în urma unui proces de mediere între părţi, prin care primăria se angajază să plătească firmei 500.000 de lei, reprezentând contravaloarea taxelor de penalizare neîncasate de aceasta.

Îmi doresc lucrul acesta de când am ajuns la primărie. Ştiu cum arată parcarea din spate de la Victoria, şitu cum arată parcarea de vis-a-vis de Universitate, ştiu cum arată parcarea de la Tribunal şi fac promisiunea ca în cel mai scurt timp să ne ocupăm de ele şi îmi doresc să colaborez cu primării din oraşele unde parcările publice funcţionează bine, astfel încât să mergem pe sistem SMS,de telefonie şi aşa mai departe, astfel încât să fie cât mai facil să putem parca. În acelaşi timp nu uit că am promis că pe zona Spitalului judeţean şi în alte zone în care sunt foarte mulţi oameni angajaţi, acolo vom găsi soluţii astfel încât să nu trebuiască să mergi asistent medical la spital, să parchezi şi să iei amendă” – a declarat primarul Reşiţei, Ioan Popa.

Cum s-a ajuns în această situaţie?

La data de 17.10.2011, între Consiliul local Reşiţa pe de o parte şi SC Eco-Bau Parc SRL (în prezent AVM PROJECT INVEST SRL) s-a încheiat prin licitaţie publică un contract de concesiune având ca obiect „exploatarea şi administrarea parcărilor cu plată din municipiul Reşiţa”, contract în derularea căruia au existat mai multe litigii în urma cărora instanţele de judecată au dispus despăgubiri către concesionar, în prezent existând pe rolul instanţei un dosar în care reclamanta a solicitat obligarea municipiului reşiţa la plata sumei de 528.820,2 lei, reprezentând contravaloarea taxelor de penalizare neîncasate de societate ca urmare a neîndeplinirii de către pârât a obligaţiei cu privire la faptul că nici Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi nici Poliţia locală nu au încheiat protocoalele necesare furnizării datelor cu caracter personal.

Urmare a auditului financiar din perioada 6.04.2016-31.05.2016, auditorii publici externi ai Curţii de Conturi au reţinut faptul că „Motivele de ordin economic şi financiar preconizate a se realiza urmare a concesiunii activităţii de administrare a parcărilor cu plată, respectiv realizarea de venituri la bugetul local pentru modernizarea parcărilor existente şi execuţia de noi locuri de parcare nu au fost atinse, ci mai degrabă au determinat prejudicii aduse bugetului local al municipiului”.

Ca urmare, prin dispoziţia primarului din 16.04.2018 au fost desemnate 4 persoane în vederea efectuării procedurii de mediere cu SC AVM PROJECT INVEST S.R.L. având ca obiect încetarea Contractului de concesiune precum şi stingerea litigiului din dosarul aflat pe rolul instanţei.

Astfel, în urma parcurgerii acestei proceduri a fost încheiat un acord de mediere în care au fost specificate în mod expres condiţiile în care ar urma să înceteze contractul de concesiune, respectiv o valoare de răscumpărare de 500.000 de lei.

După ce o parte dintre consilieri au refuzat în mod repetat această soluţie, la ultima şedinţă a consiliului local, cea din această lună, acordul a fost aprobat şi astfel, parcările s-au întors în administrarea primăriei Reşiţa. (Daniela Tudor)