Noi reguli privind utilizarea trotinetelor electrice: asigurarea obligatorie, vârsta minimă 16 ani și test din legislația rutieră

Comisia juridică din Camera Deputaţilor a amendat marți, un proiect de lege care aduce noi reguli în folosirea trotinetelor. Mai exact, deputații juriști propun că pentru a conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice conducătorul acesteia trebuie să aibă cel puțin 16 ani iar proprietarii vehiculului trebuie să dețină o asigurare obligatorie.

De asemenea în cazul trotinetelor electrice în regim de self-service se va completa un chestionar de 5 întrebări obligatorii, referitoare la legislația rutieră, scrie Hotnews.ro.

Liderul deputaţilor PNL, Gabriel Andronache, a declarat marţi că grupul de lucru constituit la nivelul comisiei juridice din Camera Deputaţilor a reuşit să ajungă la consens toate partidele politice reprezentate în Parlament, privind instituirea de noi reguli în materia utilizării trotinetelor electrice în cadrul comunităţilor.

„Am spus de la început că din punctul nostru de vedere trotineta electrică reprezintă un mijloc de mobilitate urbană, nu ne propunem să interzicem acest mijloc de transport prin normele pe care le adoptăm, ci să facem acest mijloc de transport mai prietenos cu comunitatea. Şi atunci, normele pe care le veţi regăsi în proiectul adoptat astăzi de comisia juridică a Camerei Deputaţilor se referă printre altele la instituirea unei obligaţii de asigurare pentru cei care utilizează trotineta electrică, cu precizarea că pentru trotinetele aflate în regim de self service adică cele care se închiriază, există deja o astfel de asigurare, ceea ce reprezintă o conduită de bună practică”, a explicat deputatul PNL, Gabriel Andronache, după şedinţa comisiei juridice.

Andronache a precizat că pentru ceilalţi utilizatori de trotinete electrice adică cei care sunt proprietari de trotinetă electrică, urmează să se instituie o obligaţie de asigurare generală urmând ca ASF să emită normele în sensul acesta.

„Există o scăpare din punctul nostru de vedere, pe care o vom remedia în proiectul pus în dezbatere publică de către ASF, în sensul în care doar în aparenţă definesc obligaţia de asigurare pentru trotinetele electrice, deoarece au introdus existenţa unei greutăţi de minim 25 kg şi o viteză minimă constructivă de 14 km/h. Noi vom reduce greutatea astfel încât să intre şi trotinetele electrice în categoria obligaţiei de asigurare pentru toate vehiculele de tipul acesta”, a explicat Gabriel Andronache.

De asemenea în proiectul de lege a mai fost introdusă obligaţia pentru cei care închiriază trotinete să completeze un formular cu cinci întrebări minime, obligatorii, de educaţie din legislaţia rutieră.

„Este absurd ca cineva să circule pe drumurile publice cu un mijloc de transport şi să nu ştie ce este aceea trecere de pietoni, ce înseamnă culoarea roşie a semaforului. Fiecare dintre noi cred că am observat lucrul acesta, că în trafic utilizatori de trotinete electrice trec pe culoarea roşie ca şi cum semaforul nu ar exista. Şi atunci, ca mijloc preventiv, se va institui această obligaţie şi cei care închiriază trotinete electrice au spus că este posibilă o astfel de soluţie tehnică ca, în cadrul aplicaţiei, înainte de a închiria, să completeze şi să răspundă la 5 întrebări din legislaţia rutieră aflată în vigoare”, a explicat Andronache.

O altă prevedere este aceea de a utiliza cască de protecţie dar în anumite condiţii, pentru că din statisticile Poliţiei, toate accidentele mortale sau cu răni grave au fost generate de situaţiile în care utilizatorii de electrică sau de biciclete electrice nu purtau cască.

Deputaţii din Comisia juridică urmează să pună în consens noile propuneri cu un alt proiect de care să stabilească toate sancţiunile pentru nerespectarea prevederilor acestei legi cu privire la circulaţia pe drumurile publice a trotinetelor electrice.

După dezbaterile din Comisia Juridica proiectul de lege urmează să intre în dezbaterea plenului. Camera Deputaților este forul decizional în acest caz.

Cele mai citite

Related Articles