Ascultă Radio România Reșița Live

Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova primeşte acordul de mediu

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, a primit acordul de mediu, a anunţat Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.

Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova primeşte acordul de mediu

Articol editat de Valentina Adam, 3 decembrie 2024, 06:25

“Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord, Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova”, este propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027).

Prin acest proiect, trenurile de călători vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h pe întregul sector feroviar, ce se întinde pe o lungime de aproximativ 200 km. Linia, care este dublă şi complet electrificată, va conecta mai eficient regiunea de Sud a României, inclusiv Bucureştiul, cu zona de Vest a ţării.

Obiectivul general al proiectului constă în implementarea unui mod de transport durabil între regiunea de Sud a României (incluzând şi capitala Bucureşti) şi regiunea de Vest a țării, cu contribuţie majoră asupra dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivității economice a României şi crearea condiţiilor pentru creşterea volumelor de transport de marfă şi călători pe rețeaua TEN-T central.

Tronsonul de linie analizat Bucureşti Nord – Craiova, împreună cu celelalte tronsoane adiacente (Craiova – Calafat – Vidin, Craiova – Caransebeş, Videle – Giurgiu Nord – Russe, Bucureşti Nord – Giurgiu – Russe) pot constitui o reţea de transport durabil şi o legătură feroviară cu o capacitate de transport considerabilă între Portul Constanţa şi Vestul României şi apoi spre ţările din Balcani şi Vestul Europei.

Proiectul are ca scop „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova”, în vederea asigurării unui grad ridicat de siguranță a traficului feroviar, cu următoarele rezultate și efecte așteptate:

  • Asigurarea unui mod de transport modern și sigur pentru toate categoriile de trafic feroviar, care sa asigure capacitate de transport, permanență și ritmicitate;
  • Creșterea volumelor de transport de călători și marfă;
  • Reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
  • Îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;
  • Îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei;
  • Reducerea emisiilor de poluanți și a impactului negativ asupra mediului;
  • Optimizarea transportului feroviar atât pentru pasageri cât și pentru marfă: creșterea atractivității și accesibilității municipiilor și a localităților limitrofe;
  • Atragerea de investitori și capital în vederea dezvoltării mediului de afaceri, având în vedere faptul că în orașele tranzitate de proiect se desfășoară activități economice;
  • Crearea de oportunități de investiții și dezvoltare în zona de influență a tronsonului feroviar prin asigurarea accesului la un mod de transport durabil și ecologic, prin utilizarea facilităților feroviare existente;
  • Asigurarea unui grad de mobilitate și accesibilitate ridicat pentru rezidenți și mediul de afaceri din județele tranzitate de calea ferată.

Linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova are o lungime de 95,19 km pentru Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord şi respectiv 108,53 km pentru Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova, fiind în totalitate linie dublă, electrificată. În total, proiectul format din cele două subsecţiuni are o lungime de circa 203,72 km. 

Pe linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, în situaţia proiectată, sunt prevăzute:

–       Pe Subsecţiunea 1: 5 puncte de oprire, nu sunt prevăzute halte de mişcare şi 9 staţii;

–       Pe Subsecţiunea 2: 7 puncte de oprire, 8 halte de mişcare şi 4 staţii.

“Implementarea proiectului va conduce la creşterea vitezei de circulaţie a garniturilor de tren pe întreg sectorul de cale ferată cuprins între Bucureşti Nord – Craiova, atât pentru trenurile de transport călători cât şi pentru cele de transport marfă. Viteza maximă de deplasare a garniturilor de tren va creşte până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfă. Datorită creşterii vitezelor de deplasare se va reduce durata călătoriei şi va creşte volumul de transport al mărfurilor pe sectorul de cale ferată menționat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviară din zona de sud a Românieiasigurând conexiunea cu statele vecine în condiții sigure și operaționale” a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.

Grevă de avertisment în silvicultură: Sindicatele trag un semnal de alarmă privind reorganizarea Romsilva. Ocolul Silvic Reşiţa a întrerupt lucrul pentru două ore!
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 20:41

Grevă de avertisment în silvicultură: Sindicatele trag un semnal de alarmă privind reorganizarea Romsilva. Ocolul Silvic Reşiţa a întrerupt lucrul pentru două ore!

Federația Sindicatelor din Silvicultură SILVA a organizat o grevă de avertisment ca reacție la proiectul de reorganizare a Regiei Naționale a...

Grevă de avertisment în silvicultură: Sindicatele trag un semnal de alarmă privind reorganizarea Romsilva. Ocolul Silvic Reşiţa a întrerupt lucrul pentru două ore!
Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 20:24

Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin

Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin. În contextul alegerilor pentru președintele României, Direcția de Evidență a...

Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin
Pasarela panoramică de la Cascada Bigăr prinde contur în Cheile Minişului
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 20:00

Pasarela panoramică de la Cascada Bigăr prinde contur în Cheile Minişului

Un proiect demarat în 2021 de administrația locală din Bozovici începe să prindă viață în zona turistică Paralela 45. Este vorba despre o...

Pasarela panoramică de la Cascada Bigăr prinde contur în Cheile Minişului
Două persoane au decedat în urma unui accident feroviar la Begheiu Mic, judeţul Timiș
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 18:53

Două persoane au decedat în urma unui accident feroviar la Begheiu Mic, judeţul Timiș

Begheiu Mic, Timiș – Miercuri, 30 aprilie 2025, în jurul orei 17:05, un accident feroviar tragic a avut loc pe DJ 609B, în localitatea Begheiu...

Două persoane au decedat în urma unui accident feroviar la Begheiu Mic, judeţul Timiș
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 17:17

Programul farmaciilor din Caraş-Severin de 1 Mai

1 Mai 2025 aduce o zi liberă pentru majoritatea românilor, însă farmaciile din județul Caraș-Severin își vor menține porțile deschise...

Programul farmaciilor din Caraş-Severin de 1 Mai
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 16:15

Doi traficanți de droguri din Caraș-Severin au ajuns după gratii

După o amplă acțiune a procurorilor DIICOT, alți doi traficanți de droguri din Caraș-Severin au fost arestați. Este vorba despre doi bărbați...

Doi traficanți de droguri din Caraș-Severin au ajuns după gratii
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 16:09

Sărbătoarea de 1 Mai la Bocșa: Muzică populară, dansuri tradiționale și voie bună în zona Groza din cartierul Bocșa Română

Primăria orașului Bocșa și Consiliul Local, prin Casa Orășenească de Cultură, organizează Ziua Internațională a Muncii și Armindenul în...

Sărbătoarea de 1 Mai la Bocșa: Muzică populară, dansuri tradiționale și voie bună în zona Groza din cartierul Bocșa Română
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 14:39

Seniorii de la Sacu au o nouă casă: căminul din Reșița

Începând cu 1 octombrie 2024, Căminul pentru Persoane Vârstnice din comuna Sacu și-a încheiat activitatea, iar cei 25 de beneficiari au fost...

Seniorii de la Sacu au o nouă casă: căminul din Reșița