Ascultă Radio România Reșița Live

Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova primeşte acordul de mediu

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, a primit acordul de mediu, a anunţat Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.

Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova primeşte acordul de mediu

Articol editat de Valentina Adam, 3 decembrie 2024, 06:25

“Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord, Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova”, este propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027).

Prin acest proiect, trenurile de călători vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h pe întregul sector feroviar, ce se întinde pe o lungime de aproximativ 200 km. Linia, care este dublă şi complet electrificată, va conecta mai eficient regiunea de Sud a României, inclusiv Bucureştiul, cu zona de Vest a ţării.

Obiectivul general al proiectului constă în implementarea unui mod de transport durabil între regiunea de Sud a României (incluzând şi capitala Bucureşti) şi regiunea de Vest a țării, cu contribuţie majoră asupra dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivității economice a României şi crearea condiţiilor pentru creşterea volumelor de transport de marfă şi călători pe rețeaua TEN-T central.

Tronsonul de linie analizat Bucureşti Nord – Craiova, împreună cu celelalte tronsoane adiacente (Craiova – Calafat – Vidin, Craiova – Caransebeş, Videle – Giurgiu Nord – Russe, Bucureşti Nord – Giurgiu – Russe) pot constitui o reţea de transport durabil şi o legătură feroviară cu o capacitate de transport considerabilă între Portul Constanţa şi Vestul României şi apoi spre ţările din Balcani şi Vestul Europei.

Proiectul are ca scop „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova”, în vederea asigurării unui grad ridicat de siguranță a traficului feroviar, cu următoarele rezultate și efecte așteptate:

  • Asigurarea unui mod de transport modern și sigur pentru toate categoriile de trafic feroviar, care sa asigure capacitate de transport, permanență și ritmicitate;
  • Creșterea volumelor de transport de călători și marfă;
  • Reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
  • Îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;
  • Îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei;
  • Reducerea emisiilor de poluanți și a impactului negativ asupra mediului;
  • Optimizarea transportului feroviar atât pentru pasageri cât și pentru marfă: creșterea atractivității și accesibilității municipiilor și a localităților limitrofe;
  • Atragerea de investitori și capital în vederea dezvoltării mediului de afaceri, având în vedere faptul că în orașele tranzitate de proiect se desfășoară activități economice;
  • Crearea de oportunități de investiții și dezvoltare în zona de influență a tronsonului feroviar prin asigurarea accesului la un mod de transport durabil și ecologic, prin utilizarea facilităților feroviare existente;
  • Asigurarea unui grad de mobilitate și accesibilitate ridicat pentru rezidenți și mediul de afaceri din județele tranzitate de calea ferată.

Linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova are o lungime de 95,19 km pentru Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord şi respectiv 108,53 km pentru Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova, fiind în totalitate linie dublă, electrificată. În total, proiectul format din cele două subsecţiuni are o lungime de circa 203,72 km. 

Pe linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, în situaţia proiectată, sunt prevăzute:

–       Pe Subsecţiunea 1: 5 puncte de oprire, nu sunt prevăzute halte de mişcare şi 9 staţii;

–       Pe Subsecţiunea 2: 7 puncte de oprire, 8 halte de mişcare şi 4 staţii.

“Implementarea proiectului va conduce la creşterea vitezei de circulaţie a garniturilor de tren pe întreg sectorul de cale ferată cuprins între Bucureşti Nord – Craiova, atât pentru trenurile de transport călători cât şi pentru cele de transport marfă. Viteza maximă de deplasare a garniturilor de tren va creşte până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfă. Datorită creşterii vitezelor de deplasare se va reduce durata călătoriei şi va creşte volumul de transport al mărfurilor pe sectorul de cale ferată menționat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviară din zona de sud a Românieiasigurând conexiunea cu statele vecine în condiții sigure și operaționale” a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.

Furnizorii privați, sprijin esențial pentru bătrânii din Caraș-Severin
Actualitate luni, 16 iunie 2025, 12:53

Furnizorii privați, sprijin esențial pentru bătrânii din Caraș-Severin

În Caraș-Severin, îngrijirea vârstnicilor la domiciliu este susținută aproape exclusiv de furnizori privați. În lipsa unor servicii publice...

Furnizorii privați, sprijin esențial pentru bătrânii din Caraș-Severin
Manifestările organizate de Ziua Banatului Montan se încheie în Parlamentul României
Actualitate luni, 16 iunie 2025, 12:13

Manifestările organizate de Ziua Banatului Montan se încheie în Parlamentul României

Manifestările organizate de Ziua Banatului Montan au ajuns la apogeu. După sărbătorile de zilele trecute din Caraș-Severin, valorile Banatului...

Manifestările organizate de Ziua Banatului Montan se încheie în Parlamentul României
Creștere semnificativă a numărului de beneficiari și a sumelor alocate pentru persoanele cu dizabilități din Caraș-Severin
Actualitate luni, 16 iunie 2025, 11:07

Creștere semnificativă a numărului de beneficiari și a sumelor alocate pentru persoanele cu dizabilități din Caraș-Severin

Numărul persoanelor cu dizabilități care beneficiază de indemnizații și alte drepturi sociale în județul Caraș-Severin este în creștere....

Creștere semnificativă a numărului de beneficiari și a sumelor alocate pentru persoanele cu dizabilități din Caraș-Severin
Toate școlile din Caransebeș vor fi modernizate până la 1 septembrie, promite primarul Felix Borcean
Actualitate luni, 16 iunie 2025, 09:00

Toate școlile din Caransebeș vor fi modernizate până la 1 septembrie, promite primarul Felix Borcean

Infrastructura școlară din Caransebeș trece printr-un amplu proces de modernizare, iar autoritățile locale dau asigurări că toate lucrările...

Toate școlile din Caransebeș vor fi modernizate până la 1 septembrie, promite primarul Felix Borcean
Actualitate duminică, 15 iunie 2025, 18:35

Val de căldură în România, cu temperaturi de până la 35°C și fenomene extreme în mai multe regiuni

Vremea se anunță caniculară în România în următoarele zile, cu temperaturi maxime ce vor atinge 35 de grade Celsius și episoade de...

Val de căldură în România, cu temperaturi de până la 35°C și fenomene extreme în mai multe regiuni
Actualitate duminică, 15 iunie 2025, 15:23

Off-road ilegal în Situl Natura 2000: patru cetățeni slovaci amendați cu 8000 de lei pe Muntele Mic

Activitate off-road ilegală într-o arie naturală protejată din România. Patru turiști slovaci au fost opriți de jandarmii montani după ce au...

Off-road ilegal în Situl Natura 2000: patru cetățeni slovaci amendați cu 8000 de lei pe Muntele Mic
Actualitate duminică, 15 iunie 2025, 15:00

Taxă de vizitare în Parcul Național Domogled-Valea Cernei 2025: 10 lei pentru o săptămână de drumeții în natură

Sezonul estival aduce o taxă unică de acces în Parcul Național Domogled-Valea Cernei, valabilă 7 zile. Fondurile sunt folosite pentru...

Taxă de vizitare în Parcul Național Domogled-Valea Cernei 2025: 10 lei pentru o săptămână de drumeții în natură
Actualitate duminică, 15 iunie 2025, 13:34

Bugetare participativă în liceele din Timișoara

Programul de bugetare participativă al Primăriei Municipiului Timișoara iese din cartiere și ajunge în școli. Fiecare unitate înscrisă va...

Bugetare participativă în liceele din Timișoara