Ascultă Radio România Reșița Live

Modernizarea căii ferate Craiova – Caransebeș ar putea costa patru miliarde euro, cu peste 50% mai mult decât estimările inițiale

Costurile totale estimate sunt de peste 20 miliarde lei.

Între cele două orașe de pe magistrala feroviară 100 sunt aproape 230 km, dar restricțiile de viteză și linia în stare precară fac ca durata unei călătorii să fie de peste 4 ore și jumătate. Nouă trenuri de călători circulă pe zi, cel mai lent făcând 4 ore și 43 de minute.

Linia este într-o stare precară și majoritatea structurilor sunt aproape de limita duratei tehnice de viață.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean”, lucrare de utilitate publică de interes național”.

Studiul de Fezabilitate realizat de Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF analizează traseul căii ferate existent care începe de la stația Craiova de la km 248 + 760 și se termină înainte de intrarea în Stația Caransebeș, la km 474 + 925. Lungimea totală a liniei de cale ferată în cadrul acestui studiu este de 226 km, fiind linie electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60 km) și linie simplă electrificată Strehaia-Caransebeș (174km).

Date fiind valoarea lucrărilor, lungimea traseului și complexitatea lucrărilor, a fost aleasă soluția împărțirii proiectării și execuției în șase loturi, cu lungime cuprinse între 32 și 47 km.

Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF a înaintat devizul general actualizat pe total obiectiv de investiții, precum și devizele aferente celor șase loturi la data de 6 noiembrie 2023.

Soluțiile tehnice s-au schimbat față de soluțiile stabilite la faza studiului de fezabilitate, fiind făcute adaptări minore pentru câteva aspecte ale proiectului.

Au apărut o serie de modificări de preț. În prima variantă, valoarea fără TVA era de 10.506.354.835,57 lei, iar cea cu TVA de 12.494.571.116,29 lei.

Valoarea actualizată fără TVA este de 16.900.515.932,00 lei, iar cu TVA de 20.102.855.687,00 lei, adică aproximativ patru miliarde de euro. Lucrările de construcții-montaj sunt acum evaluate la 16.981.688.420,17 lei (3,4 miliarde de euro).

Modernizarea căii ferate Craiova – Caransebeș ar putea costa patru miliarde euro, cu peste 50% mai mult decât estimările inițiale

Articol editat de Casandra Silitra, 25 martie 2024, 09:36 / actualizat: 25 martie 2024, 17:53

Între cele două orașe de pe magistrala feroviară 100 sunt aproape 230 km, dar restricțiile de viteză și linia în stare precară fac ca durata unei călătorii să fie de peste 4 ore și jumătate. Nouă trenuri de călători circulă pe zi, cel mai lent făcând 4 ore și 43 de minute.

Linia este într-o stare precară și majoritatea structurilor sunt aproape de limita duratei tehnice de viață.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean”, lucrare de utilitate publică de interes național”.

Studiul de Fezabilitate realizat de Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF analizează traseul căii ferate existent care începe de la stația Craiova de la km 248 + 760 și se termină înainte de intrarea în Stația Caransebeș, la km 474 + 925. Lungimea totală a liniei de cale ferată în cadrul acestui studiu este de 226 km, fiind linie electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60 km) și linie simplă electrificată Strehaia-Caransebeș (174km).

Date fiind valoarea lucrărilor, lungimea traseului și complexitatea lucrărilor, a fost aleasă soluția împărțirii proiectării și execuției în șase loturi, cu lungime cuprinse între 32 și 47 km.

Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF a înaintat devizul general actualizat pe total obiectiv de investiții, precum și devizele aferente celor șase loturi la data de 6 noiembrie 2023.

Soluțiile tehnice s-au schimbat față de soluțiile stabilite la faza studiului de fezabilitate, fiind făcute adaptări minore pentru câteva aspecte ale proiectului.

Au apărut o serie de modificări de preț. În prima variantă, valoarea fără TVA era de 10.506.354.835,57 lei, iar cea cu TVA de 12.494.571.116,29 lei.

Valoarea actualizată fără TVA este de 16.900.515.932,00 lei, iar cu TVA de 20.102.855.687,00 lei, adică aproximativ patru miliarde de euro. Lucrările de construcții-montaj sunt acum evaluate la 16.981.688.420,17 lei (3,4 miliarde de euro).

sursa: hotnews.ro

Tot mai mulți copii, victime ale abuzului și neglijenței în Timiș. DGASPC: „Cazurile de plasament în regim de urgență au crescut”
Actualitate marți, 17 iunie 2025, 12:18

Tot mai mulți copii, victime ale abuzului și neglijenței în Timiș. DGASPC: „Cazurile de plasament în regim de urgență au crescut”

Creșterea alarmantă a numărului de cazuri de abuz și violență asupra copiilor continuă să îngrijoreze autoritățile. Potrivit datelor...

Tot mai mulți copii, victime ale abuzului și neglijenței în Timiș. DGASPC: „Cazurile de plasament în regim de urgență au crescut”
„Împreună pentru un oraș mai curat” în Moldova Nouă
Actualitate marți, 17 iunie 2025, 09:58

„Împreună pentru un oraș mai curat” în Moldova Nouă

Primăria Moldova Nouă lansează campania „Împreună pentru un oraș mai curat”. Voluntarii sunt așteptați în număr cât mai mare,...

„Împreună pentru un oraș mai curat” în Moldova Nouă
Secția ATI a Spitalului Județean Timișoara se extinde cu fonduri europene
Actualitate marți, 17 iunie 2025, 09:51

Secția ATI a Spitalului Județean Timișoara se extinde cu fonduri europene

Secția ATI, a Spitalului Județean Timișoara, va fi extinsă cu patru saloane și opt paturi noi, în cadrul unui proiect transfrontalier cu...

Secția ATI a Spitalului Județean Timișoara se extinde cu fonduri europene
Feribotul Baziaș 4, încă ancorat la mal: autoritățile promit reluarea cursei Moldova Nouă – Serbia în cel mult o lună
Actualitate marți, 17 iunie 2025, 08:00

Feribotul Baziaș 4, încă ancorat la mal: autoritățile promit reluarea cursei Moldova Nouă – Serbia în cel mult o lună

Deși sezonul estival a început, feribotul Baziaș 4 de la Moldova Nouă este în continuare nefuncțional, iar traversarea Dunării spre Serbia...

Feribotul Baziaș 4, încă ancorat la mal: autoritățile promit reluarea cursei Moldova Nouă – Serbia în cel mult o lună
Actualitate luni, 16 iunie 2025, 16:31

Reabilitarea Școlii Nr. 8 din Reșița: Primăria răspunde acuzațiilor și anunță evacuarea constructorului

Demarate în urmă cu patru ani, lucrările de reabilitare a Școlii Gimnaziale Nr. 8 din Reșița se apropie în sfârșit de final. Însă...

Reabilitarea Școlii Nr. 8 din Reșița: Primăria răspunde acuzațiilor și anunță evacuarea constructorului
Actualitate luni, 16 iunie 2025, 14:43

Accident mortal pe Centura Lugojului

Un grav accident rutier a avut loc luni, la prânz, pe Centura Lugojului. Pompierii au intervenit pentru descarcerarea și acordarea primului ajutor...

Accident mortal pe Centura Lugojului
Actualitate luni, 16 iunie 2025, 14:40

Primăria Reșița a preluat mai multe active de la UCMR, care vor primi o nouă destinaţie

O parte dintre fostele active ale Uzinei Constructoare de Mașini Reșița (UCMR) au fost preluate de Primăria Reșița și urmează să fie...

Primăria Reșița a preluat mai multe active de la UCMR, care vor primi o nouă destinaţie
Actualitate luni, 16 iunie 2025, 14:08

Mircea Fechet: Autoritățile sunt în alertă. Pericol crescut de incendii de pădure în vestul și sud-vestul țării

În contextul unui sezon estival preconizat a fi secetos și marcat de temperaturi extreme, autoritățile se concentrează pe prevenirea și...

Mircea Fechet: Autoritățile sunt în alertă. Pericol crescut de incendii de pădure în vestul și sud-vestul țării