Ascultă Radio România Reșița Live

Modernizarea căii ferate Craiova – Caransebeș ar putea costa patru miliarde euro, cu peste 50% mai mult decât estimările inițiale

Costurile totale estimate sunt de peste 20 miliarde lei.

Între cele două orașe de pe magistrala feroviară 100 sunt aproape 230 km, dar restricțiile de viteză și linia în stare precară fac ca durata unei călătorii să fie de peste 4 ore și jumătate. Nouă trenuri de călători circulă pe zi, cel mai lent făcând 4 ore și 43 de minute.

Linia este într-o stare precară și majoritatea structurilor sunt aproape de limita duratei tehnice de viață.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean”, lucrare de utilitate publică de interes național”.

Studiul de Fezabilitate realizat de Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF analizează traseul căii ferate existent care începe de la stația Craiova de la km 248 + 760 și se termină înainte de intrarea în Stația Caransebeș, la km 474 + 925. Lungimea totală a liniei de cale ferată în cadrul acestui studiu este de 226 km, fiind linie electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60 km) și linie simplă electrificată Strehaia-Caransebeș (174km).

Date fiind valoarea lucrărilor, lungimea traseului și complexitatea lucrărilor, a fost aleasă soluția împărțirii proiectării și execuției în șase loturi, cu lungime cuprinse între 32 și 47 km.

Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF a înaintat devizul general actualizat pe total obiectiv de investiții, precum și devizele aferente celor șase loturi la data de 6 noiembrie 2023.

Soluțiile tehnice s-au schimbat față de soluțiile stabilite la faza studiului de fezabilitate, fiind făcute adaptări minore pentru câteva aspecte ale proiectului.

Au apărut o serie de modificări de preț. În prima variantă, valoarea fără TVA era de 10.506.354.835,57 lei, iar cea cu TVA de 12.494.571.116,29 lei.

Valoarea actualizată fără TVA este de 16.900.515.932,00 lei, iar cu TVA de 20.102.855.687,00 lei, adică aproximativ patru miliarde de euro. Lucrările de construcții-montaj sunt acum evaluate la 16.981.688.420,17 lei (3,4 miliarde de euro).

Modernizarea căii ferate Craiova – Caransebeș ar putea costa patru miliarde euro, cu peste 50% mai mult decât estimările inițiale

Articol editat de Casandra Silitra, 25 martie 2024, 09:36 / actualizat: 25 martie 2024, 17:53

Între cele două orașe de pe magistrala feroviară 100 sunt aproape 230 km, dar restricțiile de viteză și linia în stare precară fac ca durata unei călătorii să fie de peste 4 ore și jumătate. Nouă trenuri de călători circulă pe zi, cel mai lent făcând 4 ore și 43 de minute.

Linia este într-o stare precară și majoritatea structurilor sunt aproape de limita duratei tehnice de viață.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean”, lucrare de utilitate publică de interes național”.

Studiul de Fezabilitate realizat de Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF analizează traseul căii ferate existent care începe de la stația Craiova de la km 248 + 760 și se termină înainte de intrarea în Stația Caransebeș, la km 474 + 925. Lungimea totală a liniei de cale ferată în cadrul acestui studiu este de 226 km, fiind linie electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60 km) și linie simplă electrificată Strehaia-Caransebeș (174km).

Date fiind valoarea lucrărilor, lungimea traseului și complexitatea lucrărilor, a fost aleasă soluția împărțirii proiectării și execuției în șase loturi, cu lungime cuprinse între 32 și 47 km.

Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF a înaintat devizul general actualizat pe total obiectiv de investiții, precum și devizele aferente celor șase loturi la data de 6 noiembrie 2023.

Soluțiile tehnice s-au schimbat față de soluțiile stabilite la faza studiului de fezabilitate, fiind făcute adaptări minore pentru câteva aspecte ale proiectului.

Au apărut o serie de modificări de preț. În prima variantă, valoarea fără TVA era de 10.506.354.835,57 lei, iar cea cu TVA de 12.494.571.116,29 lei.

Valoarea actualizată fără TVA este de 16.900.515.932,00 lei, iar cu TVA de 20.102.855.687,00 lei, adică aproximativ patru miliarde de euro. Lucrările de construcții-montaj sunt acum evaluate la 16.981.688.420,17 lei (3,4 miliarde de euro).

sursa: hotnews.ro

Locuitorii din comuna Prigor nu vor mai avea probleme cu apa
Actualitate joi, 25 iulie 2024, 16:14

Locuitorii din comuna Prigor nu vor mai avea probleme cu apa

Canicula din această lună a oprit furnizarea apei pe timp de noapte în comuna Prigor. Din cauza secetei, în zilele cu arşiţa conducerea...

Locuitorii din comuna Prigor nu vor mai avea probleme cu apa
În Caraș-Severin scade numărul de accidente rutiere cu victime
Actualitate joi, 25 iulie 2024, 15:00

În Caraș-Severin scade numărul de accidente rutiere cu victime

Spre deosebire de celelalte județe din vestul țării, în Caraș-Severin a scăzut numărul accidentelor rutiere, soldate cu victime. În prima...

În Caraș-Severin scade numărul de accidente rutiere cu victime
Centrul „Cristian Şerban” din Buziaş a primit o nouă recunoaştere internaţională în îngrijirea bolnavilor cu hemofilie
Actualitate joi, 25 iulie 2024, 14:15

Centrul „Cristian Şerban” din Buziaş a primit o nouă recunoaştere internaţională în îngrijirea bolnavilor cu hemofilie

Centrul pentru copii şi tineri Cristian Şerban din Buziaş a fost acreditat de Asociaţia Europeană pentru Hemofilie şi tulburări conexe ca...

Centrul „Cristian Şerban” din Buziaş a primit o nouă recunoaştere internaţională în îngrijirea bolnavilor cu hemofilie
Timișoara: 69 de cerşetori şi oameni ai străzii ridicați de poliţiştii locali 
Actualitate joi, 25 iulie 2024, 13:43

Timișoara: 69 de cerşetori şi oameni ai străzii ridicați de poliţiştii locali 

Alţi 69 de cerşetori şi oameni ai străzii adunaţi de poliţiştii locali – un bărbat care urla şi se manifesta violent, preluat dintr-un...

Timișoara: 69 de cerşetori şi oameni ai străzii ridicați de poliţiştii locali 
Actualitate miercuri, 24 iulie 2024, 20:14

Un nou șantier în centrul Reșiței

Angajații Direcției de întreținere și reparare a domeniului public din cadrul Primăriei Reșița își concentrează atenția, în aceste zile,...

Un nou șantier în centrul Reșiței
Actualitate miercuri, 24 iulie 2024, 20:13

Hunedoara: Ploile abundente au creat probleme în mai multe zone din judeţ

Ploile abundente care au căzut miercuri după-amiază în judeţul Hunedoara au inundat mai multe gospodării în oraşul Geoagiu şi staţiunea...

Hunedoara: Ploile abundente au creat probleme în mai multe zone din judeţ
Actualitate miercuri, 24 iulie 2024, 20:09

Sorin Grindeanu: Un nou pas importat pentru drumul de mare viteză Filiaşi – Lugoj. CNAIR a desemnat câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pe ultimul lot Caransebeş – Lugoj

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă miercuri un nou pas importat pentru drumul de mare viteză Filiaşi – Lugoj, după ce...

Sorin Grindeanu: Un nou pas importat pentru drumul de mare viteză Filiaşi – Lugoj. CNAIR a desemnat câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pe ultimul lot Caransebeş – Lugoj
Actualitate miercuri, 24 iulie 2024, 19:12

Reșițean arestat preventiv după ce şi-a obligat prin violenţă, fiica minoră să aibă un raport sexual cu el

Un bărbat din Reșița a fost arestat preventiv pentru 30 de zile, fiind suspectat că, la începutul lunii iulie, şi-a obligat fiica minoră să...

Reșițean arestat preventiv după ce şi-a obligat prin violenţă, fiica minoră să aibă un raport sexual cu el