canalul-Bega
După ce timp de mai mulţi ani, malurile Canalului Bega arătau dezolant, reabilitarea lor a fost în sfârşit finalizată. Este cea mai importantă lucrare a ultimilor ani de pe canalul care străbate Timişoara şi a fost realizată cu ajutorul unui proiect european în valoare de aproximativ 20 de milioane de lei. Lucrările s-au derulat pe trei sectoare: pasarela de la Parcul Rozelor şi zona Uzinei Hidroelectrice şi Pod Modoş – Pod Iosefin, în lungime totală de 9 km.
‘Înainte de reabilitarea malurilor, peste tot aveam dale prăbuşite, grinzi de reazem rupte, o serie de elemente care nu făceau deloc cinste oraşului Timişoara. Pe parcurs s-a realizat sectorul central, ca o necesitate de prim ordin, dar în paralel s-a elaborat studiul de fezabilitate şi pentru legarea întregului traseu urban al Canalului Bega de acel sector realizat. Avem 8,3 kilometri de mal, atât pe stânga, cât şi pe dreapta, în cadrul acestui obiectiv de investiţii şi 0,6 km bazinul de întoarcere. Lucrările au demarat la începutul anului trecut, am terminat mai devreme cu aproape opt luni’, a declarat Marius Perneac, manager de proiect în cadrul Administraţiei Bazinale de Apă Banat.

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Titu Bojin, a subliniat că aşteaptă cu interes ca Primăria Timişoara să realizeze cele şapte debarcadere pentru vaporetele ce urmează să fie achiziţionate în acest an.
‘Rămâne un singur semn de întrebare pe care va trebui să-l rezolvăm: nodul hidrotehnic de la Sânmihai. Toată această frumoasă realizare trebuie încheiată cu posibilitatea tranzitării de la Sânmihai în aval cu ambarcaţiunile uşoare de tip vaporetto’, a spus Bojin.

(Mirabela Afronie)