Ascultă Radio România Reșița Live

[AUDIO] Locomotiva de patrimoniu din Caransebeş, subiect de anchetă

locomotiva Caransebes

Cazul locomotivei de patrimoniu primită în administrare de către municipalitatea din Caransebeş, din partea Căilor Ferate Române, revine în atenţie. Ministerul Transporturilor a declanşat un control intern pentru a  clarifica procedura de atribuire.

Primarul localității Jimbolia, Darius Postelnicu, ne-a declarat că salută inițiativa ministrului transporturilor, deși în mesajul Ramonei Mănescu, a simțit că ancheta are deja un răspuns. Primarul Jimboliei a spus că, încă este cu un bun în minus pe inventarul Primăriei. Și asta pentru că nu s-a semnat un proces verbal de predare – primire și nu dispune de alte acte prin care se poate scădea obiectul de inventar. „Mulți oameni au pus suflet în realizarea muzeului de locomotive care era un punct de atracție al orașului”- a mai adăugat primarul Darius Postelnicu.  În replică, primarul municipiului Caransebeş, Marcel Vela,  a declarat pentru Radio România Reşiţa că:  „este normal ca la orice reclamație să se primească un răspuns și verificarea aceasta este absolut firească. Locomotiva era anul trecut și a rămas și anul acesta tot a CFR-ului, iar din câte știu eu un proprietar dispune asupra bunurilor sale și a locațiilor de păstrare, indiferent de numele gării. Că unii nu știau asta și au dorit atunci să se victimizeze politic, este altceva.  Dădea bine la presă ca să acuze primarul de la Caransebeș de neputința lor și de halul în care au păstrat, chiar în custodie, un asemenea patrimoniu național”.

[AUDIO] Locomotiva de patrimoniu din Caransebeş, subiect de anchetă

Articol editat de Mirabela Afronie, 9 ianuarie 2014, 18:16 / actualizat: 10 ianuarie 2014, 10:29

Cazul locomotivei de patrimoniu primită în administrare de către municipalitatea din Caransebeş, din partea Căilor Ferate Române, revine în atenţie. Ministerul Transporturilor a declanşat un control intern pentru a  clarifica procedura de atribuire.

Primarul localității Jimbolia, Darius Postelnicu, ne-a declarat că salută inițiativa ministrului transporturilor, deși în mesajul Ramonei Mănescu, a simțit că ancheta are deja un răspuns. Primarul Jimboliei a spus că, încă este cu un bun în minus pe inventarul Primăriei. Și asta pentru că nu s-a semnat un proces verbal de predare – primire și nu dispune de alte acte prin care se poate scădea obiectul de inventar. „Mulți oameni au pus suflet în realizarea muzeului de locomotive care era un punct de atracție al orașului”- a mai adăugat primarul Darius Postelnicu.  În replică, primarul municipiului Caransebeş, Marcel Vela,  a declarat pentru Radio România Reşiţa că:  „este normal ca la orice reclamație să se primească un răspuns și verificarea aceasta este absolut firească. Locomotiva era anul trecut și a rămas și anul acesta tot a CFR-ului, iar din câte știu eu un proprietar dispune asupra bunurilor sale și a locațiilor de păstrare, indiferent de numele gării. Că unii nu știau asta și au dorit atunci să se victimizeze politic, este altceva.  Dădea bine la presă ca să acuze primarul de la Caransebeș de neputința lor și de halul în care au păstrat, chiar în custodie, un asemenea patrimoniu național”.

Vă reamintim că în luna septembrie 2013,  primarul din Jimbolia, Darius Postelnicu, îl acuza pe omologul său din Caransebeş, Marcel Vela, că a luat locomotiva cu ajutorul unui aviz de la Ministerul Transporturilor, care însă încălca o înţelegere anterioară. Rezultatul anchetei interne va fi făcut public după finalizarea acţiunilor.

**********

Locomotiva a aparţinut armatei germane din al II-lea Război Mondial, a fost construită în anul 1944 pentru Armata Germană și a fost capturată în perioada războiului. Sovieticii au declarat-o captură de război și au încercat să o ducă în Rusia, numai că ecartamentul căilor ferate rusești, fiind diferit de stasul european, locomotiva a ajuns la Iaşi, unde a intrat în anii 50, într-un proces de reabilitare  la uzinele Nicolina – Iaşi. În anii comunismului, locomotiva a fost repartizată depoului din Petroşani unde a parcurs peste 5.000.000 de km. Fiind o locomotivă cu aburi, în jurul anului 1975, ea a fost scoasă din uz şi pregătită pentru casare. Locomotiva a staţionat 27 de ani în aer liber în Remiza Subcetate, fără nici o întrebuinţare, iar în urmă cu doi a fost transportată la Jimbolia, unde ar fi trebuit să fie întreţinută şi protejată pentru expunerea ei ca piesă de muzeu, ne-a declarat Ioan Cojocariu, cel care se ocupă de recondiționarea ei la Caransebeș. Ea a fost garată pe o linie moartă lângă gara din Jimbolia. În luna septembrie administratorul locomotivei, Societatea Naţională Căile Ferate Române şi-a dat acordul pentru mutarea ei în oraşul Caransebeş.

Un reportaj realizat de corespondentul nostru Cornelia Vlaicu:

Peste 500 de cazuri de violență domestică în Caraș-Severin în primele 6 luni din 2025
Actualitate sâmbătă, 5 iulie 2025, 11:00

Peste 500 de cazuri de violență domestică în Caraș-Severin în primele 6 luni din 2025

Peste 500 de cazuri de violență domestică în Caraș-Severin în primele 6 luni din 2025: agresorii, monitorizați electronic, victimele –...

Peste 500 de cazuri de violență domestică în Caraș-Severin în primele 6 luni din 2025
Timișoara construiește primul pod după Revoluție: Podul Solventul, o investiție de peste 18 milioane de euro
Actualitate sâmbătă, 5 iulie 2025, 09:00

Timișoara construiește primul pod după Revoluție: Podul Solventul, o investiție de peste 18 milioane de euro

Timișoara construiește primul pod după Revoluție: Podul Solventul, o investiție de peste 18 milioane de euro Timișoara marchează un moment...

Timișoara construiește primul pod după Revoluție: Podul Solventul, o investiție de peste 18 milioane de euro
107 locuri de muncă vacante în Caraș-Severin
Actualitate sâmbătă, 5 iulie 2025, 07:00

107 locuri de muncă vacante în Caraș-Severin

AJOFM anunţă 107 locuri de muncă vacante în Caraș-Severin. Se fac angajări în Reşiţa, Caransebeş, Băile Herculane şi Bocşa. Agenția...

107 locuri de muncă vacante în Caraș-Severin
Un an de speranță și vindecare: Grupul Alcoolicilor Anonimi din Reșița, sprijin real pentru cei care luptă cu dependența
Actualitate vineri, 4 iulie 2025, 19:35

Un an de speranță și vindecare: Grupul Alcoolicilor Anonimi din Reșița, sprijin real pentru cei care luptă cu dependența

Un an de speranță și vindecare: Grupul Alcoolicilor Anonimi din Reșița, sprijin real pentru cei care luptă cu dependența Grupul Alcoolicilor...

Un an de speranță și vindecare: Grupul Alcoolicilor Anonimi din Reșița, sprijin real pentru cei care luptă cu dependența
Actualitate vineri, 4 iulie 2025, 18:00

Undă verde pentru construcția Lotului 3 din Drumul Expres Arad–Oradea!

Undă verde pentru construcția Lotului 3 din Drumul Expres Arad–Oradea! Se reevaluează ofertele pentru atribuirea contractului de execuție....

Undă verde pentru construcția Lotului 3 din Drumul Expres Arad–Oradea!
Actualitate vineri, 4 iulie 2025, 17:12

Canicula extremă din Banat, redeschide corturile pentru acordarea primului ajutor în Caraş-Severin

Valul de caniculă care s-a abătut asupra Banatului a dus la redeschiderea punctelor de prim ajutor din corturile anticaniculă, amplasate în...

Canicula extremă din Banat, redeschide corturile pentru acordarea primului ajutor în Caraş-Severin
Actualitate vineri, 4 iulie 2025, 14:44

Vizită oficială la vilele istorice UCMR și buncărul de la direcțiune: Primăria Reşiţa caută soluții de reabilitare

Primarul municipiului Reșița, Ioan Popa, a efectuat recent o vizită de lucru la două dintre cele mai valoroase obiective de patrimoniu industrial...

Vizită oficială la vilele istorice UCMR și buncărul de la direcțiune: Primăria Reşiţa caută soluții de reabilitare
Actualitate vineri, 4 iulie 2025, 14:04

Școala Gimnazială din Ciudanovița intră în reabilitare

Școala Gimnazială din Ciudanovița intră în reabilitare, graţie unei investiţii de două milioane de lei, fonduri prin PNRR. Școala...

Școala Gimnazială din Ciudanovița intră în reabilitare