Ascultă Radio România Reșița Live

Linia ferată cuprinsă între Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră a primit Acord de mediu

Între România și Serbia, trenul va circula cu 120 km/h, conform unui proiect, care a primit, azi, Acord de mediu, de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) și vizează reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. Pentru dezvoltarea proiectului finanțat în cadrul „Programului Transport 2021-2027” s-au asociat autoritățile locale din  județele Timiș și Caraș-Severin, pe teritoriile cărora se desfășoară întreaga construcție.

Linia ferată cuprinsă între Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră a primit Acord de mediu

Articol editat de Valentina Adam, 19 septembrie 2024, 18:47

„Proiectul, care a primit, azi, Acord de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, va fi finanțat în cadrul „Programului Transport 2021 – 2027” și vizează Linia CF 922 (Timișoara Nord – Voiteni – Moravița), care reprezintă Componenta A a planului și 922a (Voiteni – Reșița Nord), amplasate în județele Caraș-Severin și Timiș, care reprezintă Componenta B a proiectului. Linia de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are, în prezent, o lungime totală  de 117,977 km și leagă Municipiul Reșița de Municipiul Timișoara și, respectiv, România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravița”, a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.

Autoritățile locale din  județele Timiș și Caraș-Severin s-au asociat pentru implementarea acestui proiect important pentru zona de vest a țării – reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră – în urma căruia linia de cale ferată va fi realizată în conformitate cu parametrii tehnici ceruți de standardele și legislația europeană în vigoare.

Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători și 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse. Singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieșirea din stația Timișoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decât cele necesare deplasării cu 120 km/h.

Conform proiectului de reabilitare, durata preconizată pentru implementarea investiției aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Începere a Lucrărilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiași document.

Lucrările la Campusul Dual Integrat „Banatul Montan” din Reșița avansează
Actualitate vineri, 17 octombrie 2025, 15:52

Lucrările la Campusul Dual Integrat „Banatul Montan” din Reșița avansează

Lucrările la Campusul Dual Integrat „Banatul Montan” din Reșița intră într-o nouă etapă de dezvoltare. Primarul municipiului, Ioan Popa, a...

Lucrările la Campusul Dual Integrat „Banatul Montan” din Reșița avansează
PneumoClinics TM 2025: Peste 200 de medici participă la conferința dedicată patologiilor pulmonare de la Timişoara
Actualitate vineri, 17 octombrie 2025, 15:50

PneumoClinics TM 2025: Peste 200 de medici participă la conferința dedicată patologiilor pulmonare de la Timişoara

La Timișoara are loc, în aceste zile, cea de-a treia ediție a școlii PneumoClinics TM 2025, Respirând excelența, un eveniment regional de...

PneumoClinics TM 2025: Peste 200 de medici participă la conferința dedicată patologiilor pulmonare de la Timişoara
Cele două centre de colectare prin aport voluntar de la Reșița vor funcționa abia în 2026
Actualitate vineri, 17 octombrie 2025, 10:56

Cele două centre de colectare prin aport voluntar de la Reșița vor funcționa abia în 2026

În Reșița se lucrează la amenajarea a două centre de colectare prin aport voluntar. Acestea sunt menite să ofere cetățenilor posibilitatea de...

Cele două centre de colectare prin aport voluntar de la Reșița vor funcționa abia în 2026
Restricţii temporare la lemnul de foc pe raza Ocolului Silvic Berzasca
Actualitate vineri, 17 octombrie 2025, 10:45

Restricţii temporare la lemnul de foc pe raza Ocolului Silvic Berzasca

Dintre Ocoalele Silvice aflate în subordinea Direcţiei Silvice Caraş-Severin, aproape toate pot furniza lemn de foc populaţiei pentru sezonul...

Restricţii temporare la lemnul de foc pe raza Ocolului Silvic Berzasca
Actualitate vineri, 17 octombrie 2025, 10:28

Sistemul de Gospodărire a Apelor intervine pe râurile din Caraș-Severin

Sistemul de Gospodărire a Apelor intervine pe râurile din Caraș-Severin. Lucrările hidrotehnice continuă și în acest an, printr-un program...

Sistemul de Gospodărire a Apelor intervine pe râurile din Caraș-Severin
Actualitate vineri, 17 octombrie 2025, 10:15

Avertisment pentru turiști: activitățile fără aviz sunt interzise în Parcul Național Cheile Nerei – Beușnița

Administrația Parcului Național Cheile Nerei – Beușnița atrage atenția publicului că orice activitate desfășurată fără aviz prealabil pe...

Avertisment pentru turiști: activitățile fără aviz sunt interzise în Parcul Național Cheile Nerei – Beușnița
Actualitate vineri, 17 octombrie 2025, 10:08

Licitație pentru locurile de parcare de reședință vacante în Reșița

Licitație pentru locurile de parcare de reședință vacante în Reșița Direcția pentru Administrarea Domeniului Public și Privat anunță...

Licitație pentru locurile de parcare de reședință vacante în Reșița
Actualitate vineri, 17 octombrie 2025, 06:52

Tragedie la Timișoara: un tânăr de 26 de ani s-a autoincendiat pe bulevardul Victor Babeș

O scenă șocantă s-a petrecut joi seara, 16 octombrie 2025, în jurul orei 21:40, pe bulevardul Victor Babeș din Timișoara. Polițiștii Secției...

Tragedie la Timișoara: un tânăr de 26 de ani s-a autoincendiat pe bulevardul Victor Babeș