Legea apelor interzice circulația mașinilor pe digurile de apărare

Administrația Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) a fost sesizată vineri seara, că pe pista de cicloturism de pe malurile canalului Bega, aval de Timișoara, în zona refugiului pentru bicicliști a fost surprins un autoturism care circula cu o remorcă cu barcă. Din cauza greutății, autoturismul a produs distrugeri în corpul digului (pe taluzul digului, cât și în covorul asfaltic al pistei), cu un diametru de aproximativ 90 de cm.

Serviciul de Inspecția Bazinală de Apă Banat a intrat în posesia dovezilor foto care atestă implicarea respectivului autoturism cu remorcă în distrugerea corpului digului. În acest moment se  desfășoară demersurile legale pentru identificarea proprietarului autoturismului, care poate fi sancționat, conform Legii apelor, nr. 107/1996, reactualizată.

“Atragem atenția cetățenilor că această lucrare este pistă pentru biciclete, nu pentru mașini, iar conform Legii apelor, circulația cu autovehicule pe digurile de apărare  este interzisă și pedepsită cu amenzi de până la 7.000 de lei ” , a spus directorul ABA Banat, dl. Titu Bojin.

În calitate de administrator al pistei de cicloturism, ABA Banat a dotat pista cu stâlpi reflectorizanți pentru ghidaj, indicatoare de semnalizare care avertizează cetățenii că circulația autoturismelor pe pistă este interzisă, borne kilometrice ăi bariere în dreptul drumurilor laterale existente pentru a împiedica accesul autovehiculelor cu motor pe pista de cicloturism, respectiv pe digul de apărare.

De-a lungul celor doi ani, de când a fost inaugurată pista, au fost înregistrate numeroase vandalizări și distrugeri ale covorului asfaltic al acesteia, furturi de plăcuțe reflectorizante, de stâlpi reflectorizanți, distrugeri de coșuri de gunoi din refugiile pentru bicicliști, vandalizarea unor refugii pentru bicicliști, distrugerea plăcilor de afișare permanentă cu investiția proiectului.
Cei care sunt găsiți vinovați, riscă refacerea completă a bunului distrus sau vandalizat.
Reamintim că pista de cicloturism începe în aval de Podul Modoș și continuă pe o lungime de 37 de kilometri, până la frontiera cu Serbia. Scopul construcției acestei pistei de cicloturism a fost de a dezvolta potențialul turistic local și regional, cât și acela de a promova cooperarea transfrontalieră româno-sârbă prin dezvoltarea acestui tip de turism alternativ.

Cele mai citite

Related Articles