Ascultă Radio România Reșița Live

Gară nouă, dar pustie…

Doar 3 trenuri vin în 24 de ore. De plecat, pleacă doar 2, pentru că relaţia Caransebeş-Bucureşti vine până la Reşiţa Sud dar pleacă din Nord. E drept că ar fi şi alte probleme semnalate de călători la noua staţie CFR peroane foarte lungi şi inutile, o singură traversare pietonală amplasată pentru cei care vin în piaţă, nu pentru călători, lipsa unei copertine la linia principală, toalete care stau închise şi acelaşi sistem învechit de macazuri cu acarul Păun de serviciu 24 de ore din 24. Regio trans-ul, cel care a preluat o parte a traficului de călători pe calea ferată din Reşiţa, vine şi pleacă din Gara de Nord. De ce? Motivul este unul pur economic: de ce să mai închirieze 5 km dus şi 5 întors, când călătorii se pot deplasa la Reşiţa Nord, dacă doresc să călătorească. E foarte adevărat că noaptea taximetrul le ia cam 15 lei din buzunar pentru că autobuzele nu circulă, dar acesta se pare că e un aspect mai puţin important în economia lor.

Gară nouă, dar pustie…

Articol editat de Mirabela Afronie, 30 septembrie 2014, 11:30

Gara Reşiţa Sud, redată în folosinţă în acest an, nu este folosită la întreaga sa capacitate. Monument istoric, cu o vechime de peste 120 de ani, Gara a înghiţit milioane de euro printr-o finanţare menită să-i asigure o faţă nouă. E foarte adevărat că acest lucru s-a şi realizat: sală de aşteptare cu instalaţie de aer condiţionat, centrală termică, peroane noi, încăpătoare, cu copertină, grupuri sanitare noi, peroane supravegheate cu camera video, tabelă de afişaj electronică, modernă, atâta doar că nu prea are ce afişa.

Doar 3 trenuri vin în 24 de ore. De plecat, pleacă doar 2, pentru că relaţia Caransebeş-Bucureşti vine până la Reşiţa Sud dar pleacă din Nord. E drept că ar fi şi alte probleme semnalate de călători la noua staţie CFR peroane foarte lungi şi inutile, o singură traversare pietonală amplasată pentru cei care vin în piaţă, nu pentru călători, lipsa unei copertine la linia principală, toalete care stau închise şi acelaşi sistem învechit de macazuri cu acarul Păun de serviciu 24 de ore din 24. Regio trans-ul, cel care a preluat o parte a traficului de călători pe calea ferată din Reşiţa, vine şi pleacă din Gara de Nord. De ce? Motivul este unul pur economic: de ce să mai închirieze 5 km dus şi 5 întors, când călătorii se pot deplasa la Reşiţa Nord, dacă doresc să călătorească. E foarte adevărat că noaptea taximetrul le ia cam 15 lei din buzunar pentru că autobuzele nu circulă, dar acesta se pare că e un aspect mai puţin important în economia lor.

Dar cine să se mai gândească la călător. Important e că avem un proiect bifat, o gară modernă şi funcţională, folosită de reşiţeni pe post de loc de promenadă. Din păcate tot mai puţini călători cu trenul.

(Dan Agache)

Funcţionarii din Caraș-Severin se alătură protestului național împotriva Guvernului
Actualitate luni, 15 septembrie 2025, 07:22

Funcţionarii din Caraș-Severin se alătură protestului național împotriva Guvernului

Funcţionarii din Caraș-Severin se alătură protestului național împotriva Guvernului. Angajaţii din administraţia publică locală se...

Funcţionarii din Caraș-Severin se alătură protestului național împotriva Guvernului
Reșița pregătește un nou drum de 5 kilometri: legătura dintre DN 58 și zona industrială Valea Țerovei
Actualitate luni, 15 septembrie 2025, 06:00

Reșița pregătește un nou drum de 5 kilometri: legătura dintre DN 58 și zona industrială Valea Țerovei

Consiliul Local Reșița a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru un proiect rutier strategic: realizarea unei legături între DN 58 și zona...

Reșița pregătește un nou drum de 5 kilometri: legătura dintre DN 58 și zona industrială Valea Țerovei
Două decenii de rugăciune și pelerinaj la Crucea-monument de pe Muntele Mic
Actualitate duminică, 14 septembrie 2025, 20:11

Două decenii de rugăciune și pelerinaj la Crucea-monument de pe Muntele Mic

Muntele Mic a fost și în acest an locul de întâlnire al miilor de credincioși veniți să participe la cea de-a XX-a ediție a pelerinajului la...

Două decenii de rugăciune și pelerinaj la Crucea-monument de pe Muntele Mic
Modernizarea Micro 1 din Reșița, amânată: investiția ar putea fi bugetată în 2026
Actualitate duminică, 14 septembrie 2025, 10:04

Modernizarea Micro 1 din Reșița, amânată: investiția ar putea fi bugetată în 2026

Reșițenii din Micro 1 mai au de așteptat până la demararea lucrărilor de modernizare. Primarul municipiului, Ioan Popa, a explicat că...

Modernizarea Micro 1 din Reșița, amânată: investiția ar putea fi bugetată în 2026
Actualitate duminică, 14 septembrie 2025, 10:00

Zilele Palatului Cultural Reșița 2025 – deschidere cu tradiție și emoție

Prima zi a celei de-a XIV-a ediții a Festivalului „Zilele Palatului Cultural Reșița – Tradiție, muzică și artă în inima Banatului” a...

Zilele Palatului Cultural Reșița 2025 – deschidere cu tradiție și emoție
Actualitate duminică, 14 septembrie 2025, 09:19

Reabilitarea centrului vechi din Oravița: primăria vrea să redea farmecul istoric al orașului

Primăria Oravița a anunțat demararea unui amplu proiect de reabilitare a centrului vechi al orașului, unde farmecul arhitectural este afectat de...

Reabilitarea centrului vechi din Oravița: primăria vrea să redea farmecul istoric al orașului
Actualitate duminică, 14 septembrie 2025, 07:00

Două microbuze școlare noi pentru elevii din Cornereva, în sprijinul transportului sigur și eficient

Primăria comunei Cornereva a primit recent două microbuze noi, destinate transportului elevilor către unitățile de învățământ de pe raza...

Două microbuze școlare noi pentru elevii din Cornereva, în sprijinul transportului sigur și eficient
Actualitate sâmbătă, 13 septembrie 2025, 19:30

Ministrul Sănătății: Lucrările pentru Institutul Regional de Oncologie din Timișoara continuă cu finanțare europeană nerambursabilă

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat sâmbătă, 13 septembrie 2025, că lucrările la Institutul Regional de Oncologie din...

Ministrul Sănătății: Lucrările pentru Institutul Regional de Oncologie din Timișoara continuă cu finanțare europeană nerambursabilă