Ascultă Radio România Reșița Live

Gară nouă, dar pustie…

Doar 3 trenuri vin în 24 de ore. De plecat, pleacă doar 2, pentru că relaţia Caransebeş-Bucureşti vine până la Reşiţa Sud dar pleacă din Nord. E drept că ar fi şi alte probleme semnalate de călători la noua staţie CFR peroane foarte lungi şi inutile, o singură traversare pietonală amplasată pentru cei care vin în piaţă, nu pentru călători, lipsa unei copertine la linia principală, toalete care stau închise şi acelaşi sistem învechit de macazuri cu acarul Păun de serviciu 24 de ore din 24. Regio trans-ul, cel care a preluat o parte a traficului de călători pe calea ferată din Reşiţa, vine şi pleacă din Gara de Nord. De ce? Motivul este unul pur economic: de ce să mai închirieze 5 km dus şi 5 întors, când călătorii se pot deplasa la Reşiţa Nord, dacă doresc să călătorească. E foarte adevărat că noaptea taximetrul le ia cam 15 lei din buzunar pentru că autobuzele nu circulă, dar acesta se pare că e un aspect mai puţin important în economia lor.

Gară nouă, dar pustie…

Articol editat de Mirabela Afronie, 30 septembrie 2014, 11:30

Gara Reşiţa Sud, redată în folosinţă în acest an, nu este folosită la întreaga sa capacitate. Monument istoric, cu o vechime de peste 120 de ani, Gara a înghiţit milioane de euro printr-o finanţare menită să-i asigure o faţă nouă. E foarte adevărat că acest lucru s-a şi realizat: sală de aşteptare cu instalaţie de aer condiţionat, centrală termică, peroane noi, încăpătoare, cu copertină, grupuri sanitare noi, peroane supravegheate cu camera video, tabelă de afişaj electronică, modernă, atâta doar că nu prea are ce afişa.

Doar 3 trenuri vin în 24 de ore. De plecat, pleacă doar 2, pentru că relaţia Caransebeş-Bucureşti vine până la Reşiţa Sud dar pleacă din Nord. E drept că ar fi şi alte probleme semnalate de călători la noua staţie CFR peroane foarte lungi şi inutile, o singură traversare pietonală amplasată pentru cei care vin în piaţă, nu pentru călători, lipsa unei copertine la linia principală, toalete care stau închise şi acelaşi sistem învechit de macazuri cu acarul Păun de serviciu 24 de ore din 24. Regio trans-ul, cel care a preluat o parte a traficului de călători pe calea ferată din Reşiţa, vine şi pleacă din Gara de Nord. De ce? Motivul este unul pur economic: de ce să mai închirieze 5 km dus şi 5 întors, când călătorii se pot deplasa la Reşiţa Nord, dacă doresc să călătorească. E foarte adevărat că noaptea taximetrul le ia cam 15 lei din buzunar pentru că autobuzele nu circulă, dar acesta se pare că e un aspect mai puţin important în economia lor.

Dar cine să se mai gândească la călător. Important e că avem un proiect bifat, o gară modernă şi funcţională, folosită de reşiţeni pe post de loc de promenadă. Din păcate tot mai puţini călători cu trenul.

(Dan Agache)

Programul supermarketurilor de 1 Decembrie 2025
Actualitate duminică, 30 noiembrie 2025, 22:01

Programul supermarketurilor de 1 Decembrie 2025

De 1 Decembrie, Ziua Națională a României, mulți români își organizează cumpărăturile în funcție de programul magazinelor. Pentru a evita...

Programul supermarketurilor de 1 Decembrie 2025
Regiunea Vest investește în tabere școlare moderne și sustenabile. Caraș-Severin are șansa să revitalizeze tabăra de la Râul Alb
Actualitate duminică, 30 noiembrie 2025, 22:00

Regiunea Vest investește în tabere școlare moderne și sustenabile. Caraș-Severin are șansa să revitalizeze tabăra de la Râul Alb

Regiunea Vest intră într-o etapă importantă de investiții în infrastructura educațională, odată cu lansarea apelului de proiecte pentru...

Regiunea Vest investește în tabere școlare moderne și sustenabile. Caraș-Severin are șansa să revitalizeze tabăra de la Râul Alb
Tragedie pe calea ferată, în zona Mehadia: un bărbat de 72 de ani și-a pierdut viața după ce a fost lovit de un tren InterRegio
Actualitate duminică, 30 noiembrie 2025, 21:18

Tragedie pe calea ferată, în zona Mehadia: un bărbat de 72 de ani și-a pierdut viața după ce a fost lovit de un tren InterRegio

Tragedie în zona stației CFR Mehadia din județul Caraș-Severin. Duminică, 30 octombrie, în jurul orei 17:36, Postul de Poliție Transporturi...

Tragedie pe calea ferată, în zona Mehadia: un bărbat de 72 de ani și-a pierdut viața după ce a fost lovit de un tren InterRegio
Drumurile din Caraș-Severin, practicabile după ninsorile din noaptea trecută
Actualitate duminică, 30 noiembrie 2025, 13:38

Drumurile din Caraș-Severin, practicabile după ninsorile din noaptea trecută

Autoritățile județene au intervenit încă din timpul nopții pentru menținerea drumurilor din Caraș-Severin în stare bună de circulație,...

Drumurile din Caraș-Severin, practicabile după ninsorile din noaptea trecută
Actualitate duminică, 30 noiembrie 2025, 11:36

Incident feroviar la Crușovăț, Caraș-Severin: trenul IR 1691 a lovit o osie plasată ilegal pe Magistrala 100

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA transmite într-un comunicat că în seara zilei de 29 noiembrie 2025, în jurul orei 19:05, în stația...

Incident feroviar la Crușovăț, Caraș-Severin: trenul IR 1691 a lovit o osie plasată ilegal pe Magistrala 100
Actualitate sâmbătă, 29 noiembrie 2025, 12:45

Autoturism furat din Lugoj, depistat în Caransebeș

Un echipaj mixt de ordine publică format dintr-un polițist și un jandarm a oprit vineri, 28 noiembrie pe strada Ardealului din Caransebeș un...

Autoturism furat din Lugoj, depistat în Caransebeș
Actualitate sâmbătă, 29 noiembrie 2025, 10:21

Centura de sud a Reșiței a primit finanțare

Centura de sud a Reșiței – de la km 8 până la Parcul industrial – a primit finanțare de la Agenția pentru Dezvoltare Regională...

Centura de sud a Reșiței a primit finanțare
Actualitate sâmbătă, 29 noiembrie 2025, 08:30

Timișoara schimbă modul de taxare a imobilelor

Timișorenii vor plăti impozite locale după un sistem complet nou, votat în plenul Consiliului Local. Municipalitatea a decis ca imobilele să fie...

Timișoara schimbă modul de taxare a imobilelor