[FOTO] Elevii de la Colegiul Mircea Eliade din Reșița au parte de ,,Educație din secolul XXI’’

513

Elevii de la Colegiul Mircea Eliade din Reșița au prezentat astăzi diferite idei pentru a urma o educație modernă. Acțiunea se numește ,, Idei pentru Educația secolului XXI’’. În acest context, copiii au jucat un fragment din piesa ,, Două loturi’’ de Ion Luca Caragiale, în fața profesorilor, colegilor, reprezentanților de Inspectoratul Școlar Județean și ai Casei Corpului Didactic Caraș-Severin.Copiii au transmis un mesaj ce ține de o temă cotidiană: valoarea banilor.

,, Am pus în scenă, textul ,,Două loturi’’ de Ion Luca Caragiale prin intermediul căruia vrem să creionăm că munca cinstită este mai bună decât câștigurile la loterie. Am mai vrut să transmitem că banii câștigați dintr-o muncă necinstită pot distruge destine, cum se întâmplă și în această nuvelă’’

,, Astăzi am interpretat rolul de țigancă, mai exact al Țâcăi, acest personaj i-a dat soției lui Lefter Popescu care i-a dat pentru o geacă cenușie, 10 farfurii, ne-am simțit foarte bine, ne-am mai destins’’

Tot în cadrul activității elevii au fost timp de o oră profesori iar copiii au prezentat ce au simțit atunci când au fost la catedră. Această acțiune a avut menirea ca elevii să empatizeze cu profesorii, să descopere cât de greu este să susții o lecție în fața clasei.
,, A fost o experiență interesantă, practică, am reușit să realizăm cât de grea este această profesie. Până acum mi s-a părut simplu. Acum văd cât este de greu să captezi atenția elevilor. De acum înainte vom aprecia mai mult ceea ce fac profesorii pentru noi, zi de zi’’

,, În urma acestei acțiuni mi-am dat seama că de la catedră se vede tot ceea ce fac elevii. Degeaba noi avem impresia din bănci că nu ne vede nimeni. După această acțiune cu siguranță ne vom strădui să fim mai atenți și mai implicați la ore’’

La acest eveniment au participat și invitați de la centrul Europe Direct din Timișoara.
,, Ne-am dorit ca elevii să experimenteze ce înseamnă să fi profesor dar și să coopereze cu aceștia pentru a îmbunătăți procesul educațional. A fost un dialog între elevi, cadre didactice și părinți despre rolul fiecăruia pentru ca educația să devină modernă, incluzivă’’– a declarat consilierul  Centrului de Informare Europe Direct, Maria Ciorba.

În acest proiect s-au implicat directorul Colegiului Mircea Eliade, Niculae Șerban, directorul adjunct Cristina Perța și profesorii Corina Chiseliță, Daniela Lorincz și Lăcrimioara Sadovan. Din cadrul Inspectoratul Școlar, inspectorul școlar general Adrian Doxan, directorii adjuncți Constantin Nicolaescu și Mircea Iacob Meilă și inspectorii Manuela Stan și Simona Voin. De la Casa Corpului Didactic s-au implicat în realizarea acestui proiect directorul Nicoleta Marcu și profesorii Adriana Bonciu și Cosmin Ghenciu. S-au alăturat acestora reprezentanții Centrului de Consiliere Europe Direct din Timișoara consilierul Maria Ciorba și Dana Lazăr.

Andreea Lupșa