[FOTO] Anina şi Sviniţa la Târgul Internaţional de Turism de la Belgrad

targ (1) Promovarea turismului mondial se face la graniţele României. Cea dea 37-a ediţie a Târgului Internaţional de Turism de la Belgrad a reunit la acest sfârşit de săptămână în ţara vecină, Serbia, peste 1100 de expozanţi din 50 de ţări printre care şi România, respectiv Timişoara, Sviniţa şi Anina. Muzică populară cântată la acordeon, costumele tradiţionale, dulceaţa de smochine şi ţuică din acelaşi fruct cu care Sviniţa se mândreşte – toate au adus la standul României, organizat de Autoritatea Naţională pentru Turism, de la simpli belgrădeni interesaţi de un sejur în ţara noastră, dar şi operatori de turism aflaţi în căutarea unui parteneriat cu agenţiile din România.

Acţiunea de promovare a avut ca generic „Minorităţile promovează România”, motto al unui proiect inedit, nou şi cu un orizont larg, prin care reprezentanţii grupurilor minorităţilor din ţara noastră vor ca la fiecare eveniment de promovare turistică desfăşurat în ţările a căror limbă şi cultură o împărtăşesc să aducă în prim-plan frumuseţile care fac din România o destinaţie potrivită pentru petrecerea zilelor de vacanţă.

Prezent la evenimentul de la Belgrad, preşedintele Uniunii Sârbilor din România, Ognean Crîstici, a spus că participarea la un târg de turism nu este specifică tipului de activitate pe care o desfăşoară USR, dar titlul proiectului spune totul despre ceea ce se urmăreşte. „Vrem să promovăm evenimentele culturale, să promovăm investiţii şi să promovăm tot ceea ce înseamnă cultura tradiţională şi cultură valoroasă, în special de pe malul stâng al Dunării, acolo unde majoritatea minorităţii sârbe din România trăieşte. Prin evenimentele culturale şi prin vestigiile rămase în această zonă încercăm să scoatem în evidenţă aceste valori şi să ajutăm efectiv populaţia autohtonă prin agroturism sau turism rural, sa fie un imbold economic pentru comunitate. Acesta este şi un exemplu pentru ceilalţi din această zonă, pentru ca la anul să vină într-un număr cât mai mare”, a mai spus preşedintele USR.

La rândul său, şeful Reprezentanţei de Promovare Turistică Viena din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Simion Giurcă, consideră că prezenţa reprezentanţilor minorităţii sârbe din România a fost una benefică care a contribuit la o bună vizibilitate a ofertei de la standul naţional. „Prezenţa unei minorităţi la un stand naţional,într-o anumită ţară, sensibilizează populaţia din ţara respectivă, este un semnal de normalitate, de toleranţă, dar care atrage simpatia. Faptul că noi avem aici, la standul României minoritatea sârbă atrage simpatia pentru că orice populaţie se bucură să îşi întâlnească oameni de aceeaşi etnie, cu atât mai mult cu cât ei vin dintr-o ţară străină. În plus, ei aduc o contribuţie mare la înţelegerea ofertei turistice, prin simplul fapt că vorbesc aceeaşi limbă şi publicul sârb care vine să viziteze standul României poate lua informaţiile necesare direct în limba natală.”, a precizat Simion Giurcă.

Clisura Dunării a fost frumos prezentată la Târgul de Turism de la Belgrad, iar localitatea Sviniţa, prin primarul său, Nicolae Curici, a intrat în contact direct cu cei ce vor să se bucure de oferta locală. „Promovăm în primul rând Clisura Dunării şi toate obiectivele din zona în care trăiesc sârbii din Banat. Am făcut la Uniunea Sârbilor din România şi un proiect care se numeşte Minorităţile promovează România, un fel de parteneriat prin care fiecare merge la evenimente majore şi sprijină acţiunile de promovare a ţării: noi la Belgrad, germanii la Berlin, ungurii la Budapesta, cehii la Praga… considerăm că este un proiect destul de ieftin, care nu implică costuri mari, dar care are efecte majore, rezultate bune. Am avut acum mult mai mulţi vizitatori, ni s-au cerut aici mult mai multe informaţii şi am oferit pliante, CD-uri, un întreg material de promovare cu care am venit pregătiţi. Eu zic că am făcut treabă bună. Şi am promovat toată România, nu numai sârbii”, a spus Nicolae Curici.

Şi oraşul cărăşean Anina a avut o prezenţă deosebită, fiind oferite informaţii despre turismul de aventură, la mare căutare în toată lumea. Responsabili de promovare au fost tinerii de la Asociaţia „Adrenaline”. S-au stabilit noi contacte, s-au împărţit pliante şi s-au legat noi prietenii care pot aduce în zona Anina un nou tip de turist aflat în căutarea locurilor sălbatice, dar frumoase, cu oameni pasionaţi de aventură în natură, dar şi de sporturi extreme. „Oamenilor cu care am discutat le-am arătat care sunt activităţile propuse: slackline, highline, tiroliana, motoparapanta, tir cu arcul şi multe altele. Am promovat şi evenimentul rock pe care îl pregătim acum, anume pentru perioada 19 – 21 iunie, la Anina, festivalul de muzica rock si adrenalina “RockLine”. Nu am uitat nici traseul de cale ferată Anina-Oraviţa, cu toate punctele de atracţie din zonă, acolo unde noi, dar şi partenerii pe care i-am găsit la Primăria Anina, instituţie cu care colaborăm şi la care am găsit sprijin pentru acţiunile noastre”, a mărturisit preşedintele „Adrenaline”, George Lungu. Duminică, la târg au fost prezenţi şi primarul Gheorghe Românu şi viceprimarul Dorinel Ungureanu, care au promovat spre vânzare pachete turistice care includ călătorii pe linia ferată Anina-Oraviţa, pentru agenţii de turism români şi străini interesaţi de acest obiectiv atât de mediatizat în România şi nu numai!

Foto: piperiuarte.eu

Cele mai citite

Related Articles