arad-nadlac

Lotul 2 al autostrăzii A1 Nădlac – Arad, punctul de trecere al frontierei cu Ungaria şi autostrada maghiară M43 de la Nădlac până la Mako sunt finalizate şi gata de inaugurarea oficială ce va avea loc sâmbătă, 11 iulie. La inaugurarea punctului de frontieră, ce are căte zece benzi pe sens, sunt aşteptaţi premierul Victor Ponta şi primul-ministru al Ungariei Viktor Orban, însă prezenţa celor doi nu a fost confirmată oficial.

Lotul 2 din Autostrada A1 Nădlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, aproximativ şase kilometri au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014, odată cu primul lot de 22 km, pentru a exista o legătură între DN 7 şi autostradă.

Pe 11 iulie, cum lucrările pe Lotul 2 au fost finalizate, Compania de Autostrăzi va deschide traficului pe cei zece kilometri rămaşi, cuprinşi între DN 7 lângă localitatea Pecica şi Arad.

Pe lângă cei 10 km de autostradă, tot pe 11 iulie va fi tăiată panglica şi pe noul punct de trecere a frontierei între România şi Ungaria, marcând practic un moment istoric: prima conexiune pe autostradă între România şi alt stat european.

Punctul de Control Trecere Frontieră km 0+500 cuprinde următoarele facilităţi (pe o parte a autostrăzii):

– număr benzi de circulaţie – 10 buc din care:
– 4 benzi de circulaţie destinate autoturismelor
– 2 benzi de circulaţie destinate pentru autobuz/autocar/microbuz
– 4 benzi de circulaţie destinate mijloacelor de transport mărfuri
– număr posturi de lucru (cabine) – 10 buc. (egal cu numarul benzilor de circulaţie) şi deservesc atât poliţistul de frontieră român cât şi poliţistul maghiar
– zona pentru controlul amănunţit al autoturismelor şi autobuz/autocar/microbuz – 1 buc
– zona pentru controlul amănunţit al mijloacelor de transport mărfuri – 2 buc
– spatiu de trecere aferent întoarcerilor autovehiculelor neautorizate – 1 buc
– număr bariere pe fiecare bandă de circulaţie – 2 buc

Autostrada de la Nădlac la Arad are o lungime de aproximativ 39 de km şi construcţia ei a început încă din 2011, însă contractele iniţiale pentru cele două loturi au fost reziliate pe rând.

Cele două loturi au fost până la urmă recontractate cu asocierea Astaldi – Max Boegl, iar cei 22 de km de autostradă din Lotul 1 şi încă 6 km din Lotul 2 au fost deschişi circulaţiei încă din luna decembrie 2014, deşi lucrările nu erau finalizate complet.

Odată deschis traficul pe toată lungimea autostrăzii, şoferii pot conduce practic din Ungaria şi până dupa Timişoara la Izvin numai pe autostradă, aproximativ 90 de km. Mai departe, între Izvin şi localitatea Sanoviţa autostrada este în construcţie, cu şanse mari de inagurare tot în acest an, Lotul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj Lot 2.

Pe lângă deschiderea circulaţiei pe toată lungimea autostrăzii de la Nădlac la Arad, la pachet cu Punctul de Trecere a Frontierei, Compania de Autostrăzi va mai tăia pe 11 iulie şi panglica la o parcare de scurtă durată, imediat după vamă.

Parcarea de scurtă durată de la km 0+930 de tip S3 pe ambele părţi ale autostrăzii cu o uşoară decalare între ele. Mobilarea parcării cuprinde:

> Partea stângă a autostrăzii (partea de Nord)

-WC public – 1 buc
-numar locuri de parcare autoturisme – 51 buc
-numar locuri de parcare autobuz/autocar/microbuz/autoturism cu remorca – 17 buc
-numar locuri de parcare pentru persoane cu dizabilitati – 4 buc

>Partea dreaptă a autostrăzii (partea de Sud)

-WC public – 1 buc
-numar locuri de parcare autoturisme – 37 buc
-numar locuri de parcare autobuz/autocar/microbuz/autoturism cu remorca – 25 buc
-numar locuri de parcare pentru persoane cu dizabilitati – 4 buc

Sursa: opiniatimisoarei.ro